Gå til innhold

Startproblemer Audi 80 1992

Ranger emnet


redhot

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Audi 80 1992, 1984cc, 116hp, motorkode ABK. Har prøvd å lete rundt på forumet, og har

funnet noen innlegg m/svar for tilsvarende problem, men for andre biler. Det jeg sitter igjen med,

er at jeg lurer på om hallgiveren er gått, men denne er dyr - så før jeg forsøker å bytte

denne,evt er sikker på at denne er problemet, er det kansje andre ting som kan undersøkes?

 

Problemet er som følger:

 

Når jeg prøver å starte er symptomene som følger

- (halvfull bensintank)

- hører bensinpumpa går når jeg skrur på tenninga.

- startmotoren drar rundt som nomralt

- ingen antydning til tenning (dvs hører bare startmotor)

- ingen gnist fra tennpluggene når jeg ser på dem.

- har byttet coil+tenningsmodul

 

Hva er det neste jeg bør undersøke/forsøke evt bytte? Hadde vært veldig taknemlig for all hjelp.

 

Eventuelt: har noen en fordeler / Hall giver til denne bilen liggende i Oslo/bærum området? Ellers kan sikkert posten også delta i handelen

 

med vennlig hilsen

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har samme problemet med samme bil :)

Byttet alt av plugger kabler, fordelerlokk og rotor. Coilen er ikke byttet. Den ville ikke starte i det hele tatt her om dagen, døva mens jeg kjørte og ville ikke starte igjen. Lot den stå på lading uten strøm på bilen, hjalp ingenting. Så satte jeg den i gir og ut igjen, og da startet den. Hadde samme problem her om dagen og, og hver tur er jeopardy. Tror det er hallgiveren på min og, stopper den en gang til, så henter jeg ny fordeler på skroten.

 

Gudene veit hvorfor den ikke tenner, bare noen ganger...Min er også veldig tungstartet når den har stått over 16timer.

 

Mer har jeg ikke funnet ut enda..

Inside every small problem is a large problem struggeling to get out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ny fordeler på vei i posten...

 

Noen som kan forklare hvilke merker jeg skal bruke, og hvordan, for å justere tenningen?

 

Svinghjul, kamhjul eller hva er det som brukes på denne?

 

Du skal bruke merket for øvre dødpunkt og stille til du har 38 grader fortenning på 3000 omdr. Da får du mest effekt uten tenningsbank. Husk 98 oktan :)

 

Merket for ØD er en 0 på svinghjulet, streken er tenningsmreket, dette kan du overse!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så standard innstillingen er streken som ligger litt før 0`n på svinghjulet?

 

Stemmer. Streken er tenningsmerket.

 

Det å klare å stille 38 grader nøyaktig har jeg ikke muligheten til så må nesten starte på standard.

 

Krever tenningspistol med gradeinnstilling, koster ikke mye og er uunnværlig :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår