Gå til innhold

Tips for polering og påføring av voks for hånd?

Ranger emnet


BalleKnalle

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal sette av helgen til litt bilkos :P Har nylig mottatt pakken min fra autogeek og tenkte å gå over bilen med #101, #105 og til slutt #111. Først selvfølgelig vaske godt med avfettning og #901.

 

Lurer derfor på best mulig teknikk for å polere for hånd? Skal bruke slike foampads. Skal man legge mye trykk på og bruke sirkulære bevegelser eller være lett på hånden osv.

 

Alle tips mottaes med takk :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal se om jeg får tatt noen bilder. Hvit bil så det blir ikke det helt store men men...

 

Så fram og tilbake bevegelser går bedre enn sirkler? Og man behøver ikke å legge kroppsvekta bakom hehe...

 

Noen anbefalinger med tanke på produktene? Etter at en har lagt på 101, skal jeg vente lenge til jeg påfører de neste lagene?

 

Og disse gule foampaddene kan de brukes om igjen/vaskes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG 101 kan godt hvile noen timer (mye forskjellig info på den etterhvert) men jeg venter ofte 3-4 timer..

 

DG 105 SKAL herde i 24 timer før noe legges over

 

DG 111 er siste du legger på så den får jo tid, men skal du ha noe over den venter jeg personlig 24 timer mht denne også

 

Pads tar jeg først og dynker i Zalo vann, skyller og slenger de i vaskemasiken på 40c finvask hurtig med milo

 

Frem og tilbake er som tandis sier så du ikke får swirls om du er uheldig å får noe på padsen, langsgående riper er vanskligere å se en runde..Tips der er å sjekke padsen innimellom, og ikke slipp den i bakken, selv om ingen ser den falle vil den kanskje ripe etterpå uansett.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal se om jeg får tatt noen bilder. Hvit bil så det blir ikke det helt store men men...

 

Så fram og tilbake bevegelser går bedre enn sirkler? Og man behøver ikke å legge kroppsvekta bakom hehe...

 

Noen anbefalinger med tanke på produktene? Etter at en har lagt på 101, skal jeg vente lenge til jeg påfører de neste lagene?

 

Og disse gule foampaddene kan de brukes om igjen/vaskes?

 

Rens/polish skal ikke tørke(såvidt jeg vet) så de fjerner du etter du f.eks har tatt ett-og-ett panel. Voks/sealer skal tørke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG 101 kan godt tørke, har ikke noe å si mht denne, Meguiars paint cleaner skal IKKE tørke, det er vel derfor jeg liker DG serien etterhver, veldig enkel å jobbe med

 

Både DG 101, 105 og 111 kan godt tørke før du fjerner den igjen, men benytt MF klut da det gjør det enklere å fjerne, samt legg på TYNY, T-Y-N-T....tyyyynt..got it....he he Dette gjelder ABSOLUT ALT du legger på bilen av div pleie midler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår