Gå til innhold

Kjøpt A3, trenger litt hjelp.

Ranger emnet

VidarH

Anbefalte innlegg

Hei,for 1 måned ca siden kjøpte meg en Audi A3, 8L 01mod 1.6L.

Jeg kjøpte nettop felger og holder på å kikke etter muligheter i hva jeg kan sette på, så har jeg hatt i bakhode en stund at, anlegg for mer mer lyd hadde vert tingen.

Men spørsmålet mitt etter all denne teksten,

Hvor mange deler av eksos anlegget må jeg bytte for å få mer lyd?

Holder det me endepotta?

Jeg har lest her at Eisenmann er det man bør gå for, og det så ganske bra ut utseenemessig, også så blir vell noe i den duren.

Vis noen gidder, kan du se om Det endestykke under http://www.owp-tuning.no Gå nettbutt ->Audi A3 - S3 8L -> Eksos å se på Nr 100484 (Nr på potta) er nok for den lyden jeg vil oppnå.

K&N filter skal jeg få satt på og etter hvert.

Mange takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,for 1 måned ca siden kjøpte meg en Audi A3, 8L 01mod 1.6L.

Jeg kjøpte nettop felger og holder på å kikke etter muligheter i hva jeg kan sette på, så har jeg hatt i bakhode en stund at, anlegg for mer mer lyd hadde vert tingen.

Men spørsmålet mitt etter all denne teksten,

Hvor mange deler av eksos anlegget må jeg bytte for å få mer lyd?

Holder det me endepotta?

Jeg har lest her at Eisenmann er det man bør gå for, og det så ganske bra ut utseenemessig, også så blir vell noe i den duren.

Vis noen gidder, kan du se om Det endestykke under http://www.owp-tuning.no Gå nettbutt ->Audi A3 - S3 8L -> Eksos å se på Nr 100484 (Nr på potta) er nok for den lyden jeg vil oppnå.

K&N filter skal jeg få satt på og etter hvert.

Mange takk for all hjelp.

jeg skal oxo få litt mere fres i duren på min, defor bytter jeg eksos fra kat og bak. evt setter på annen kat.

det skulle med riktig eff.anlegg gi meg rikelig lyd, det du linker til her er i mine øyne og ører veldig bra, men jeg ville byttet mer enn endepotta:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Da kom jeg hverfall litt på veg.

Jeg snakka med en kompis på mekanisk i dag, han har en honda accord, han hadde vist bare bytta endepotta, fått syk lyd av den, tror jeg starter med endepotta så kan jeg evt vis jeg ikke bli fornøyd bytte midtrøret evt katten som du sier.

Noen andre som har erfaringer så bare til å skrive alt hjelper

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Da kom jeg hverfall litt på veg.

Jeg snakka med en kompis på mekanisk i dag, han har en honda accord, han hadde vist bare bytta endepotta, fått syk lyd av den, tror jeg starter med endepotta så kan jeg evt vis jeg ikke bli fornøyd bytte midtrøret evt katten som du sier.

Noen andre som har erfaringer så bare til å skrive alt hjelper

.

Hva har du tenkt å kjøpe da, eller har du kjøpt?

Har tenkt en del på det selv, Men lurer litt på hva jeg skal kjøpe......

Audi A3 1.8TQ 2002mod.

Ford S-max 2.0L tdci Midnight blue 2011mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt å kjøpe da, eller har du kjøpt?

Har tenkt en del på det selv, Men lurer litt på hva jeg skal kjøpe......

Jeg er litt blakk akkurat nå, holder på me anlegg i bilen og nå, men jeg har tenkt å kjøpe nor jeg får penger nok, blir gjerne en stund til, jeg ville bare være litt i forvegen med å finne ut hva jeg trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvis du bare er ute etter lyd er det mulig og bytte fra kat og bak. å bare skifte endestykke er ikke store hjelpen trodde da jeg. Ser du er fra haugesund. hvor?

Vell ende delen av et eksos anlegg har jo en lyd demper da, bytte den er kansje derfor han fikk bedre lyd.

Jeg bor rett nedenfor Gard senteret.

Fra byen du og eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kom frem til at jeg venter til rundt om jul, har bursdag då og så får litt ekstra cash til å kjøpe Eksos anlegg for da, kan svare i tråden med bilder kansje en youtube snutt av lyden før og etter.

Er det noen som har erfaringer så er det bare til å forsette tråden.

Takk for all hjelp til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider