Gå til innhold

Volvo 240 Stasjonsvogn "Classic" (emblemtrim)

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

Yes..

Jeg og Colli var ute å skulle hente bensintank på en annen kompis (Kenneth) sin bil.

Det viste seg at den bilen stod rett på bakken, ghetto-style.. (uten hjul, altså).

Vi måtte derfor jekke et par ganger før vi kunne begynne å ta ned tanken.

Det viste seg å være greiest å ta den ned med fyllerøret.

Jeg regner med Colli vil poste et bilde av hvordan bilen stod, mens vi mekket.. Hehe..

Ellers, etter vi hadde mekket ferdig (overraskende lett, egentlig.. Men montering er vel værre), så tok vi å mekket litt på Colli sin bil (byttet panserlås, samt blinklysbryter til en som var litt mindre d.f. enn den han hadde).

Jeg tok så å mekket på de nye baklysene mine, etter Colli kjørte meg zu hause.

Ble slettens ikke så ille!

Med tåkelys

Med hvit pære, blinklys

Slik så det ut med begge montert:

beggemontert.jpg

Begge de gamle original-lyktene var ødelagte (smeltet), så de kastet jeg..

Ene pæreholderen var også ødelagt (smeltet fast), så jeg mangler en ryggelys-pæreholder..

Ellers, mangler jeg en av de muttrene, da den var rustet fast i gamle lyktens skrue, som førte til at den knakk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legger ut to bilder jeg, min måte å sikre bilen på mens vi jobbet under. Etter en del jukking og jekking fikk vi den såpass høyt at vi kunne jobbe fint under. Siden vi var på en skrotplass manglet det ikke på ting å sikre bilen med.

Satser på skruingen i morgen går fint. :) Da er det skilter på bilen på torsdag. Woho!

DSC00432.jpg

Her var arbeidsplassen vår, 3 liter bensin og 1dl vann...

DSC00435.jpg

Hjemmelaget kost til å rengjøre tanken med.

DSC00437.jpg

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på "tåkelys" bildet ditt at du har fått rust i karmen under bakluka. Det kan du regne med er ganske mye verre fra innsiden enn det ser ut som dessverre. Du kan jo se på tråden til Kristian S. som hadde omtrent samme skadene.

Det er for sent å hindre det, men det kan jo bremse videre rustmarkangrep litt å ha på litt olje..

Bruk vanlig olje. Sånn hullromsvoks blir så klinete å få vekk når man skal sveise opp senere.

Grattis med nye baklys. Det hjalp:)

Du kan forresten bruke 16" pusserblad på bakruta også;) Pleier å sette den beste fra frontruta bak når jeg bytter foran.

Lønner seg å ta ut tanken med påfyllingsrøret ja. De klemmene som holder røret på tanken koster en litenformue på volvo hvis de har rusta i filler og ryker under demontering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på "tåkelys" bildet ditt at du har fått rust i karmen under bakluka. Det kan du regne med er ganske mye verre fra innsiden enn det ser ut som dessverre. Du kan jo se på tråden til Kristian S. som hadde omtrent samme skadene.

Det er for sent å hindre det, men det kan jo bremse videre rustmarkangrep litt å ha på litt olje..

Bruk vanlig olje. Sånn hullromsvoks blir så klinete å få vekk når man skal sveise opp senere.

Grattis med nye baklys. Det hjalp:)

Du kan forresten bruke 16" pusserblad på bakruta også;) Pleier å sette den beste fra frontruta bak når jeg bytter foran.

Lønner seg å ta ut tanken med påfyllingsrøret ja. De klemmene som holder røret på tanken koster en litenformue på volvo hvis de har rusta i filler og ryker under demontering.

Om du tenker der med lykten, er det bare lakkrust.. Jeg har sjekket baksiden.. Skal knuse vekk lakkrusten og rustbeskytte det.

Jeg har allerede rustbeskyttet venstre hjulbue i dag, samt jeg byttet begge bremseklossene bak.

Etter meg og mr. colli sin mekking av bensinrøret i dag, samt da bremsefiksen, så er den nå klar for skilter på torsdag :-) Går på drop-in hos NAF og så er det å rulle rett opp til b.t., for å få ut skiltene og nye oblater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes.. Jeg legger inn mekkebildene fra Søndagen

Før

04112007(001).jpg

Etter

04112007(003).jpg

Bensintanken som vi ikke brukte:

04112007.jpg

Den ble vasket grundig, så ble rusten fjernet og så ble den rustbeskyttet. Får heller ligge i ene boden min til den behøves på en annen 240.

Det var altså fiksingen av de to toerfeilene som årsavgift-bilen min fikk. Lekkasjen til bensintanken viste seg jo å være noe så enkelt som knekt bensinrør inni bensinslangen.. hehe.. Men, men.. Vi fikk iallefall øvd oss på demontering av bensintank, samt bading i bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vurdert å bytte skiver og klosser eller? Bra mye rust på den skiva der;P

Jeg byttet jo til flett nye klosser + mont kit jo :P

Rusten der var bare overflate.. hadde vært parkert 1 år i garasje.. bremset det vekk etter et par meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider