Gå til innhold

Volvo 240 Stasjonsvogn "Classic" (emblemtrim)

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Der, da har jeg byttet speilet!

08122007(001).jpg

Denne låseringen må vries mot høyre, om du fremdeles har originale speilglasset fra bilen ble levert.

Når det er demontert, er det bare å kaste, pga. det nye glasset skal bare presses på plass.

Differansen i pris på et oppvarmet og et ikke-oppvarmet speil, er usle 15kr hos volvohuggeren (nytt speil, scan tec).

Viste seg jeg ikke hadde oppvarming, men jeg hadde tatt speilet i tilfelle.

08122007.jpg

mitt gamle speil var rimelig "solbrille" og sådan rimeilg ubrukelig. Rart det gikk gjennom EU kontrollen egentlig, men, men..

Skal bli digg å teste speilet :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 3 months later...

Yes, litt updates i prosjektet:

Jeg har brukt bilen (som bruksbil) og den er så DIGG å kjøre egentilg.. Veldig tight bil, stille, behagelig, it just works^tm.

Søkte også om ombygging til ft/fk, som ble innvilget, samt innvilgning til senking.

Men, jeg skal nok skilles fra 245en... Skal vel bytte den i noe annet :-) Er sånn 99% sikker på det går gjennom.

Mer info kommer jeg vel med, om det skjer.. hehe.. blir noe "anderledes" nå. Noe nyere, annen klasse.

Noe som er enda mer praktisk, går bedre og vekker oppsikt (ikke nødvendigvis på en positiv måte, lol).

Anyhow: 245: Takk! Det har vært noen fine km vi har hatt sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Piktoors

DSC00788.JPG

DSC00790.JPG

Nytt siden sist:

hvite blink på skjermene (husker ikke om jeg har skrevet om de før).

hvite blink fremme (fikk de av damen min, i helgen)

Ellers, har jeg lakket sort matt i reflektorhusene og fjernet lyktespylerene. Har også fikset lakkrusten i hjulbuene bak, samt montert diodelys i tåkelys bak.

måtte spraye diodelysene med sort spray (tynt lag), så de ikke var så heftig lys i. Nå funker de fint som "på hele tiden" (ca. 5w lyseffekt). Før lakk var de mer en 15-20w elns.. heftig mengde lys!

Tror det var alt.

Fant også ut radiatoren min er kake, men det hadde jeg mistanke om fra før, da jeg visste den lakk litt kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi importere fet raddis fra statene sammen! :P

Hehe, tror nissens radiator er krem :P

Så blank og fin ut..."blitt grådig fin denne bilæn! :D

Jah, glemte å nevne:

Har "grovpolert" bilen, gått en tur over den med Colli sin poleringsmaskin.

byttet også enderør til et feiltema enderør :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, har skjedd lite siden sist ;)

Tok nettop å bestilte 10 x slike:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9090

Tenkte å lodde de inn i pæresoklene på instrumentpanel og div steder i dashboard.

(hvite leds)

Kjører fra før på sånne her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5041

I tåkelysposisjonen.

måtte lakke de et tynt lag sort, for å dimme lysnivået til til tilsvarende 5w lys-styrke.

Så, om ca 1-2 uker, vet jeg om de led-lysene funker bra i dashboard :-) Om det funker, lever nok lysene lengre enn bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider