Gå til innhold

Volvo 240 Stasjonsvogn "Classic" (emblemtrim)

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oh. Når du er ferdig å montere må du gi meg en lyd.. Vil se det live.. Har lyst på selv og, men er litt skeptisk til kvaliteten, og om det blir for skarpt..

Ja, men de kan fremdeles dimmes via dimmeren, vettu :-)

Skal gi lyd ja, eneste jeg er redd for, er at det kanskje blir for svakt.

Lysspredning bør ikke være problem, såfremt jeg pusser de med fint sandpapir på forhånd :-)

Ellers, fikk jeg gjort litt i går:

* Byttet demper på bakluken!

Endelig slipper jeg å holde åpen bakluken når jeg skal ha ting inn og ut :-) Utrolig digg å ha slikt velfungerende!

I dag har jeg også moddet luftboksen min, ved å fjerne den "flappen" (termostaten og hele mekanismen), da denne var låst på forvarming (= effekttap, samt økt bensinforbruk).

Mange tar i ettertid å plomberer innsuget for forvarming, men jeg tok en fleksislange ut og 90 grader tilbake, så suger den nå kald luft inn rett v/ motordeksel (mot hjul) også!

Tjener ikke noe effekt fremfor stock, så jeg vil heller si "får tilbake effekt"; da original luftboksdesignets svakhet gir tapt effekt, når termostaten er en del år gammel.

En del andre har shimset opp freshe termostater og fått gode erfaringer med slikt, men siden vi aldri har noe særlig under 0C i Bergen,f jernet jeg like gjerne hele dritten (samt min forvarmeslange var d.f.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
samma motor som jeg har detta og m47. er det mange 200 serie som kom med sånn motor?? trudde det var mere 700 900 serie jeg.

Stort sett alle 89-modeller og nyere har denne motoren, og det er nok mest vanlig med m47 girkasse også.

Turbotassen: Er jo sikkert 10-15 hvite 245`er i Bergen, mange med hvit blink også.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spottet deg i åsane på tirsdag Olav, kan det stemme, på flaktveit?:)

Stemmer, var nok meg ;)

Var ute å hentet en eksospotte jeg fikk gratis av forrige eier :-)

Stort sett alle 89-modeller og nyere har denne motoren, og det er nok mest vanlig med m47 girkasse også.

Turbotassen: Er jo sikkert 10-15 hvite 245`er i Bergen, mange med hvit blink også.

....men jeg er jo en av 10-15 ;)

ja okei. min er jo da en BC bil, rustfri så egentlig en skam å bruke den til det, men den var krølla i ræva etter forrige eier kasta den sidelengs i autoværn med vilje da så. men men.

støken denna bofors hybelen din da. blir det r6 motoren over i denna eller leste jeg feil?

Strøken og strøken ;) hehe.. men ser ikke så ille ut :P

Blir nok ikke R6 i denne nei, har det i 242en... r6 twin turbo er vel forhåpentligvis på veien i år (242en altså).

245 blir vel ombygget til turbo.. F+T :volvsmile

Har ikke noen insane planer om 245en, jeg vurderer egentlig å selge den også, men tror den først bygges om og godkjennes som turbo.

Om jeg beholder den, så vet jeg ikke om jeg senker den.

Greit nok, ser litt SUV ut nå, hehe.. Men jeg kan jo bare cruise over fartshumper, ujevn vei, etc. uten å føle ubehag!

Jeg er egenetlig litt redd for å gjøre bilen for god, så jeg blir for bundet til denne volvoen også... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider