VW G3 GTD Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 sikkert et helt j'vli dumt sp.mål, men har aldri polert før, så here goes; Er klar over at bilen må være helt ren før man starter med Rubbing, polering etc. Min plan er bare helt enkelt å -Vaske bilen selvsagt -Rubbe ned bilen. -Deretter polere (Forøvrig bruker jeg "Sonax") -For så å avslutte med Flytende hardvoks (fra "sonax") Spørsmålet mitt er: Må jeg Vaske bilen etter jeg har rubbet den? (altså før jeg begynner med poleringen) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Nei det tror eg du ska slippe ;) Har eg aldri gjort, og TROR ikje det er noe særlig normalt heller? Men hvis du vasker bilen veeldig godt har du spart deg for mye arbeid med rensen, pluss du riper mindre når du cleaner... for hvis du ikje vasker ekstremt grundig, er det fare for at du rett å slett drar drit rundt på bilen ;) Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
markus1 Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Nei.Du avfetter,vasker,tørker,lakkrens,polish og til slutt voksing.Hvis bil din er urskitten da,og lenge siden den har fått noe behandling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Har nå polert bilen, Å ble rimelig fornøyd med resultatet! Tenkte ikke på Før/etterbilder, så det har jeg ikke ;( OT: Kjøpte meg poleringsmaskin på Jernia, til kr 199,- 2 års garanti var det på den, så tenkte at dette måtte jo være et lite kupp :ratatatat JODDA, Den holdt til ca halve prosessen, så tok den kveld. Mulig det blir reklamering på mandag ja :thanks Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Jeg bruker alltid 2 dager på bilpleieprosessen, så jeg tørker alltid av med f.eks. QD og MF før jeg går over på neste prosess om bilen har stått en dag. Kan ha samlet seg litt støv på bilen og kan være noen unger har vært og tatt på lakken, mens jeg har sovet og forlatt bilen. :) Hvis du gjør det rett etter hverandre, skal du ikke vaske før du går videre. Bare sørge for å få tørket vekk alt du har på bilen. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Hvis du bruker rotorisk maskin, og f.eks rubbing, og den støver endel, så er det fint å spyle over bilen før polering. Men da snakker vi om kraftig rubbing. Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg