Gå til innhold

godkjenningsspm

Ranger emnet

Teddy88

Anbefalte innlegg

jeg har hørt mye ang hva man må gjøre for å få godkjent turbomotor i volvo 740. men mitt spm er. må man på forhånd sende søknad ang ombygging? hører så mye forskjellig om dette. hadde vært litt artig om en som hadde riktig fakta, kunne fortalt meg hva som må gjøres fra A-Å. dette gjelder altså det "papirmessige" forhåndsarbeidet, det tekniske rundt bilen er ikke noe problem

er takknemlig hvis noen kan svare

JEG FORSTERKER M90 GIRKASSER

PM FOR SPM

eller mail Gettoblaster@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sende kopi av vognkortet mitt til Volvo-Norge å skrive hvilken motor jeg hadde satt inn, hva jeg hadde gjort, og at jeg ønsket å godkjenne dette.

Dette var det eneste jeg trengte for å dra til bt å få stemplet inn motor.

Men ring Volvo-Norge først, så får du en bestemt person å forholde deg til ang søknad osv.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg også for at du har kvittering på motoren du setter inn eller chassienummer på bilen du har tatt motoren fra slik at det ikke er noe tvil om at delene ikke er stjålet.

Jag måtte bekrefte hvor motoren min kom fra, når jeg godkjente V8 motoren i min bil.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du bare sette det inn i betingelsene for motorbytte i Volvo-vogna di.

Disse finner du her:http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/CAB22732-5971-45F2-8BC3-46F06BBB2957/0/godkjenteproduktendringer.pdf

Følger du det som står der, trenger du ikke være gjennom volvo i det hele tatt egentlig.

du må ha bremsepapirer på motor om den er uorginal, Kvittering på motoren (Momspapirer fra tollen er også et MUST om motoren er fra sverige).

Jeg sendte en komplett søknad på 8 sider til BT med bilder og alt, men fikk aldri noe svar, så det tror jeg ikke er noe du "Må" gjøre. Men du må bestille time, og ha ALLE papirer i orden mtp kravene til støtdempere, Motor (Gammel& ny, katalysatorkrav??), Antikrengings-stag, bremser, med mer. Finner de noe å pirke på, så er du fucked ganske fort om du ikke kan finne et logisk og godt svar.

Sett deg inn i papirene fra volvo, og ha JÆVELIG god kunnskap på hva som er gjort med bilen, etz, så går det meste greit.

Gikk ihvertfal fint for meg. Han som godkjente var ex-rallysjåfør og bygde seg en 580hester's Lancia med Volvo 240-bakaksling. Han likte veldig BTR'en min, at motorrommet så ryddig ut, at demperene var "brand new"(Hadde kvittering!), Nye fôringer rund baut, at jeg satte på større antikrengings-stag enn Volvo krever, at jeg satte inn M90-kasse istedenfor M47-dritten, Overhalte mellomaksingen, Nye skiver& klosser rund baut, etz.

Mat på med at du har gjort mer enn papirene krever, så er det meste mulig.

jeg hadde jo over 70nm mer enn jeg kunne, men det så han mellom fingrene på mtp alt jeg hadde gjort for at dette skulle "gå igjennom".

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider