Gå til innhold

Motoren dør ved bremsing

Ranger emnet

okrim

Anbefalte innlegg

Eller at vakuumslangen mellom innsuget og BKF er lekk, at slangen ikke sitter korrekt i tilkoblinga på BKF eller at en av de andre, små slangene som er koblet på den nevnte vakuumslangen er utette. I sistnevnte tilfelle er gjerne de små slangestumpene som sitter i endene synderen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe lignende, bare min motor dør ikke ved mindre jeg ikke pumpebremser ganske kraftig, eller at motoren er kald. Ved å tråkke middels hardt på bremsen, f.eks. i kryss i oppoverbakke, kan jeg tydelig høre at motoren får problemer.

Det ringer vakuumklokker oppi hodet mitt :D

Det er sånn det er for meg også. Den dør ikke med en gang jeg tråkker lett på bremsen, men motoren begynner å slite litt.

Noen som har en god måte å sjekke om det lekasje i noen av slangene eller om det er koblingen som ikke er god? Den "fiselyden" jeg hører høres ut som kommer innenfra bilen, kan det være noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god måte å sjekke om det lekasje i noen av slangene eller om det er koblingen som ikke er god?

La motoren gå på tomgang, spray startgass på slangen og rundt koblingene. Hvis turtallet øker så har du falskluft.

Du kan også se på slangen om den er morken eller sprukken.

Men, du kan ligsågodt bare bytte slangene først som sist.

Den "fiselyden" jeg hører høres ut som kommer innenfra bilen, kan det være noe der?

Ja, spis mer fiber..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider