Gå til innhold

forsterker død?

Ranger emnet

matros72

Anbefalte innlegg

Halloys! Har en forsterker i bilen min som plutseli sluttet å funke.Har sjekket strømtilførsel fra batteri,å den er ok,jording ok,sikring på forsterker er ok.Men...styresstrømmen fra stereoen,skal den gi strømtilførsel eller jording? Når jeg målte den ledningen som går fra stereoen å til forsterkeren(styrestrømmen) med multimetre,så viste den ikke strømtilførsel i d hele tatt,mens stereoen sto på.Noen som har peiling på dette??

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en ledning direkte fra + batteri (eller annene 12 v kilde) til remote (styrestrømm) på forsterkeren.

Starter den da, så er det nokk remotutgangen på spilleren som er gåen. Det meste tyder på det fra før av. Hvis du målte 0 strømmtilførsel.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å koble strøm direkte på remote på forsterkeren,å da ble d liv i den igjen.så d er vel remote utgangen på stereon som har gått heden da.Men så et nytt broblem.Det er et set 6x9 og en 10 tommers sub koblet til forsterkere,men den subben gir ikke mere bass fra seg en va 6x9erne gjør.Dette kan da ikke være normalt?Er den koblet feil?Skal den brokobles?å eventuelt hvordan gjør jeg d?

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d er 2 par signalkabler tilkoblet forsterkeren.Nei 6x9 erne er på en kanal og subben på en annen.Har nettopp kjøpt bilen med dette anlegget i,så jeg skjønner ingen ting av dette.D er egen sub kontroll på stereoen på menyen der det er bass,diskant,fader og ballanse kontroll,men justerer jeg på denne,blir d ingen forskjell på verken sub eller bass forøvrig.Ingen som har et koblingsskjema å legge ut om vordan dette egentlig skal kobles??Virker på meg som det er fullstedig feil alt..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider