Gå til innhold

Noen smeltet BMWen min i natt, blir dette bra igjen?

Ranger emnet

Willander

Anbefalte innlegg

20 kjøretøy skadet etter garasjebrann - VG Nett

Så, noen som har peiling på hva som skjer nå? Jeg har full kasko..

Vil bilen min bli reparert eller kondemnert? Det er jo i og for seg ikke så fryktelig mye ytre skader på den, men om du legger til mulige røykskader osv så vil kanskje prisen på rep komme opp i 40% av verdien?

Jeg vil helst at de skal fikse den, motoren har tross alt bare gått 51000 km! Og den har alt ustyr jeg vil ha! Fikk den sist tirsdag.. faen så sur jeg er!

Hvor kjip er du ikke om du tenner på en garasje midt på natta???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis bilen blir kondemnert,får du kjøpe tilbake bilen av forsikringsselskapet for en hyggelig pris. Dette blir da trekt fra erstatningssummen... Da fikser du den selv og sparer penger...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis bilen blir kondemnert,får du kjøpe tilbake bilen av forsikringsselskapet for en hyggelig pris. Dette blir da trekt fra erstatningssummen... Da fikser du den selv og sparer penger...

Hmm kamerat fikk bilen sin kondemnert og da sa dem at hvis man ikke hadde autorisert skadeværste fikk man ikke kjøpe tilbake bilen..

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen min ble kondemnert pga påkjørsel bakfra og skader for 30000. Jeg fikk 15000 i erstatning,og fikk kjøpe tilbake bilen for 3000...Fiksa bilen og alt var fint!

Dette var i 2002, men vil tro det er mulig å gjøre det på denne måten enda,så lenge det er snakk om å "kjøpe" sin egen bil.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det. Man kan ikke lengre kjøpe kondemnerte biler. Det er slutt på det siden mange lurifaxer der ute bare sparkla over alle skader, selv i bærende konstruksjoner og solgte bilene. Direkte trafikkfarlig. Dette førte til at det nå kun er autoriserte opprettingsverksteder som har lov til å kjøpe kondemnerte biler.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det. Man kan ikke lengre kjøpe kondemnerte biler. Det er slutt på det siden mange lurifaxer der ute bare sparkla over alle skader, selv i bærende konstruksjoner og solgte bilene. Direkte trafikkfarlig. Dette førte til at det nå kun er autoriserte opprettingsverksteder som har lov til å kjøpe kondemnerte biler.

funka det, so lenge det ikkje e skade på konstruksjon

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no ekspert, men vil tro det er snakk om to forskjellige skader her...

En er hvis bilen din er så vrak (rammeskakk,bærende konstruksjoner ødelagt osv), da kan nok bare verksteder kjøpe den tilbake.

En annen ting er hvis Skadene koster mye å reparere (dvs. mer enn bilens verdi),da kan du nok kjøpe igjen bilen.

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no ekspert, men vil tro det er snakk om to forskjellige skader her...

En er hvis bilen din er så vrak (rammeskakk,bærende konstruksjoner ødelagt osv), da kan nok bare verksteder kjøpe den tilbake.

En annen ting er hvis Skadene koster mye å reparere (dvs. mer enn bilens verdi),da kan du nok kjøpe igjen bilen.

Stemmer det. Hadde iallefall en kompis som gjorde det i fjord, vet ikke om det er noen nye regler i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider