Gå til innhold

Skifte kardangklokke på Omega A. Mye jobb?

Ranger emnet

|Massern|

Anbefalte innlegg

Nå er det en stund siden jeg gjorde dette sist, men skal prøve å huske.

Mener å huske det bare var å ta av eksos, løsne dempere, skru av mellomaksling og det feste til klokka i bakkant.

Da får du vippa klokka/bakstillinga såpass langt ned i bakkant at du kommer til de boltene som holder klokka fast fra oppsiden.

Etter å ha løsna disse må du skru av værtfall en av drivakslene ute ved hjulet. Hvis boltene (umbrako) er greie ute ved hjulet er det lettest å skru av begge akslene. Drivakslene napper du deretter rett ut av klokka, sitter bare med en låsering inni klokka.

Rimelig grei skruing så lenge alle bolter løsner. Litt trangt. Går fint med to bukker og en jekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg gjorde dette sist, men skal prøve å huske.

Mener å huske det bare var å ta av eksos, løsne dempere, skru av mellomaksling og det feste til klokka i bakkant.

Da får du vippa klokka/bakstillinga såpass langt ned i bakkant at du kommer til de boltene som holder klokka fast fra oppsiden.

Etter å ha løsna disse må du skru av værtfall en av drivakslene ute ved hjulet. Hvis boltene (umbrako) er greie ute ved hjulet er det lettest å skru av begge akslene. Drivakslene napper du deretter rett ut av klokka, sitter bare med en låsering inni klokka.

Rimelig grei skruing så lenge alle bolter løsner. Litt trangt. Går fint med to bukker og en jekk.

Takk for svar, men nå har det seg sånn at jeg heller har fått en til å gjøre det for meg, siden jeg ikke har bukk, alt verktøy som trengs og at jeg ikke gidder å skru under bilen ute en gang til. Veldig vondt å skru når man må ligge på bakken med noen cm klaring hit og dit.

Da blir det oppbruk av GrOmega igjen til uka:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider