CamaroCab Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Høres ut som en god ide CamaroCab.Men her snakker vi om "daglig drift" noe kjesk i og for seg spørr om. Jeg er et helt annet sted, jeg vil ha en gatbil med nokk futt i og da er 320hp ikke noe særlig. I tilleg det å trimme en 6.0 Liters Vortec er kanskje ikke det en vanlig dødlig bør gjøre(kompressor kanskje). Mitt prosjekt er hobbybil. Slik det ser ut nå så tror jeg jeg dropper tbi:en og går for en multipoint sak. Du er liksom litt mer her du: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Dyno-Chevy-383-crate-engine-w-TPI-system-aluminum-heads_W0QQitemZ110183076439QQihZ001QQcategoryZ33615QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 He, he... Ikke fullt så ille. Dette er motoren jeg kjøpte for to år siden http://cgi.ebay.com/ebaymotors/350-Chevy-383-Stroker-New-Crate-Engine-by-NASCAR-Shop_W0QQitemZ120174284601QQcmdZViewItem?hash=item120174284601 Jeg kjøpte med gasser, vannpumpe og HEI en turnkey, bremset til 429hp/468fpLbs. Jeg er trøtt på forgasser å i tilleg har jeg feil type :-) Tenker nokk på en mild turbokonvertering eller kanskje en kompressor, med litt godvilje holder kanskje motoren til 600hp++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjesk Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Takk for tipset om at eg kanskje bør gjøren noko meir ut av orginalmotoren.Eg har vore inne på tanken, for eksosanlegget må skiftest ut nå.Puttar dere inn ein katalysator når bilen er på EU kontroll ??. Er det gode forslag til type headers og eksosanlegg ?? Eg har som dei fleste andre kjerring som legger seg opp upp i forbruk på kjøyretøy så livet er ikkje enkelt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
351RS Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 tenker selv på et prosjekt med MegaSquirt II, 454TBI spjeldhus og overlading, men det ligger foreløpig bare i bakhodet og surrer :) Hvordan vil TBI funke med overladding? Tenker siden dysene står over spjelda. Funderer på noe av det samme. Siter No subsitute for cubic inches ! Prosjekttråd :Granada 351RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Dysene går med konstant trykk originalt, og dette skal delvis beholdes videre. Forskjellen er å sette en ekstra bensintrykkregulator på returen fra spjeldhuset, som har vanlig vakum-/trykkompensering. Ved undertrykk i innsuget vil ikke den andre btr'en påvirke den på dysebroa, og ved trykk vil bensintrykket økes over dysene så trykkdifferansen er riktig. Alternativt kan den originale btr'en fjernes, og vakumslangen til den nye kobles på trykkrøret før spjeldhuset, og man oppnår samme greia. Jeg liker 454TBI spjeldhuset pga store spjeld, dyser med noe potensiale (avhengig av hva det skal på), og innebygget spjeldposisjonsføler og styring av tomgangsluft. Det jeg ikke liker er at det ser ut som en utfordring å trykktette oversiden av spjeldhuset, men ikke noe som er umulig... EDIT: (ontopic) Skulle jeg beholdt TBI'n og bygget 383, ville jeg definitivt sett etter en pakke med kam, topper, osv som gir moment og høyt vakum på lavt turtall, og jevn tomgang. Mener Chevy HiPerformance hadde et prosjekt med en K1500 som ble friska opp litt, fortsatt med original TBI, men det kan også ha vært i HotRod eller CarCraft. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hva mener du er høyt vacum? Tomgangen på min gammle tbi låg vell på en 600-700 rpm, på 383:en har jeg svært lavt vacum på det turtallet (mener at det var en 3-5 mmhg (husker ikke måleenheten), og jeg skal vell gjerne over 10?, tomgangen må en bit over 700 for at vacummåleren skal gi noe særlig utslag. Skulle jeg beholdt TBI'n og bygget 383, ville jeg definitivt sett etter en pakke med kam, topper, osv som gir moment og høyt vakum på lavt turtall, og jevn tomgang. Mener Chevy HiPerformance hadde et prosjekt med en K1500 som ble friska opp litt, fortsatt med original TBI, men det kan også ha vært i HotRod eller CarCraft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 MEd høyt vakum mente jeg noe i nærheten av originalt vakum, eller ikke betydelig senket. Tanken er i forbindelse med å beholde TBI og original ECM, og omprogrammere dette; Jo "snillere" motor, jo lettere er det å programmere om, eller å få det nogenlunde kjørbart med original eprom/styreprogram. Spjeldhuset på 350 er akkurat det samme som på 305 og 4.3L V6, det er bare andre dyser (on noen andre trivielle ting) som er forskjellig, så spjeldhuset er egentlig latterlig lite på en 383 => Lavt turtall, høyt vakum, mild kamaksel, fungerer greit sammen med original girkasse/converter, osv. Din 383 med lite vakum, mye kam, god effekt og et ønske om en sprek motor, er jo bare tull å prøve å tilpasse TBI-greiene du sikkert har ligggende i en eske på loftet. Jeg stemmer forøvrig for multipoint-sprut på 383'n din, mer potensiale senere :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.