Gå til innhold

16*9 eller 16*7,5 felger?


Lille Ole

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe nye sommerhjul til 190'n til våren å har tenkt å skaffe Kercher Carmona. De finnes jo i 16*9 eller 16*7,5, men hva bør jeg skaffe? Jeg holder en knapp på 7,5" ettersom skjermene mine ikke er valset og jeg har lite lyst til å valse siden jeg nettopp har lakkert bilen...

 

Hvordan blir bilen å kjøre med en ET på 20? Blir den værre å kjøre enn orginalt eller merker man lite til det?

 

Og hvilken dekk passer best hvis jeg kjøper 16*7.5? Er 205/40-16 langt unna orginalomkretsen?

 

Lille ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205/55/16

225/50/16

245/45/16

 

disse er de dekkdimensjonene som er lov på en 190 hvis du skal ha 16 tommere. hvis du skal ha på et20 på bilen din "tror" jeg at de kommer til å bli ulovlige fram, bak går det nok akkurat, men blir værre forran ja:(

bilen vil jo også spore mer når man endrer på både dekkdim om inpress. originalt er jo 185/65/15 med et49=)

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205/55/16

225/50/16

245/45/16

 

disse er de dekkdimensjonene som er lov på en 190 hvis du skal ha 16 tommere. hvis du skal ha på et20 på bilen din "tror" jeg at de kommer til å bli ulovlige fram, bak går det nok akkurat, men blir værre forran ja:(

bilen vil jo også spore mer når man endrer på både dekkdim om inpress. originalt er jo 185/65/15 med et49=)

 

er vel ingen av disse som er spes lovlig da:P

205/55 subber.

225/50 subber værtfall.

245/45 subber enda mere og er alt for breit på disse.

 

har jeg vært deg så har jeg gått for 7.5 fram med 205/40 og bak 9x16 med 225/40.

 

Et 20 er jo helt feil men ingen prob, man må lide for skjønnheten. Er en her inne som kjører med slike felger da i 9x16 med 215/40. Husker ikke hva han kaller seg.

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ingen av disse som er spes lovlig da:P

205/55 subber.

225/50 subber værtfall.

245/45 subber enda mere og er alt for breit på disse.

 

har jeg vært deg så har jeg gått for 7.5 fram med 205/40 og bak 9x16 med 225/40.

 

Et 20 er jo helt feil men ingen prob, man må lide for skjønnheten. Er en her inne som kjører med slike felger da i 9x16 med 215/40. Husker ikke hva han kaller seg.

 

http://www.lundedekk.no/?vis=artikkel&fid=11&id=0709200517040415268&t=Konverteringstabell

 

sjekk denne linken! der står det hva som ER LOV på en 190E

 

utgangspunktet er 185/65/15.

å de dimensjonene er LOV!

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart jeg ikke får godkjent min med 245 da:P

 

Dekket skal ikke overstige 5% av org dim.

 

Det du ¨får godkjent er 8x17 ET 35 med 215/40.

 

Dette vet jeg.

har vært i teknisk 2 ganger å de nekter å godkjenne.

må skaffe papirer på at felgene er godkjent for bilen.

noe som ikke er fins grunnet breddda.

 

@perena: Den listen du fant er vel hva som tilsvarer 185/65 ja, men ikke hva som går rundt på 190n. 245/45 får du aldri rundt på en standar 190 framme.

har prøvd selv med 245/35.

 

@ lille ole.

Kjører med 8.5 og 9.5x17 på uvalset bil jeg.

eneste hinder bak var den bretten på skjermen.

Den må bort.

 

Men det kommer HELT ann på ET på felgene.

Det er sykt viktig på 190n:P

Masse mb deler selges, ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den listen der forklarer simpelthen hvilke dekkdimmensjoner som har samme rulleomkrets som de originale... om de bygger for mye ut er en annen ting, da må det evt breddes eller valses... men det er de dimmensjonene som er lovlig på en 190 ja.

kjører selv på 215/40/17, og da viser speedoet mitt mer enn det vil med originaldimensjonen. 215/45/17 er riktig på en 190

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart jeg ikke får godkjent min med 245 da:P

 

Dekket skal ikke overstige 5% av org dim.

 

Det du ¨får godkjent er 8x17 ET 35 med 215/40.

 

Dette vet jeg.

har vært i teknisk 2 ganger å de nekter å godkjenne.

må skaffe papirer på at felgene er godkjent for bilen.

noe som ikke er fins grunnet breddda.

 

@perena: Den listen du fant er vel hva som tilsvarer 185/65 ja, men ikke hva som går rundt på 190n. 245/45 får du aldri rundt på en standar 190 framme.

har prøvd selv med 245/35.

 

@ lille ole.

Kjører med 8.5 og 9.5x17 på uvalset bil jeg.

eneste hinder bak var den bretten på skjermen.

Den må bort.

 

Men det kommer HELT ann på ET på felgene.

Det er sykt viktig på 190n:P

 

mhm! ka ET som er på dei felgane da?..

9x17 ET29 går akkurat bake, men du må skjere vekk dinna lisje kanten som går inn..

CIMG1490.jpg

CIMG1489.jpg

CIMG1499.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 9x16, stikker ut litt ja

 

Bilde av framfelgen

 

SSA51191.jpg

 

Bak

DSC02850.jpg

biltilsynet kommer til å få orgasme når de ser de felgene dine da:P hehe... blir frem med boka med en gang det:S

MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår