Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 En turbo-Busa har kjørt 250.-et eller annet MPH i Statene. Dvs 403 km/t eller så,husker ikke de eksakte tallene. Gjeldende rekord for modifiserte standardsykler,mener jeg å huske... Det tror jeg gjerne... Da var vel ikke Ghostrider så langt unna da han anslo at Busa'en hans hadde en toppfart på rundt 400 km/t :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Det tror jeg gjerne... Da var vel ikke Ghostrider så langt unna da han anslo at Busa'en hans hadde en toppfart på rundt 400 km/t :) Nei,det stemmer nok greit det. Erik sa at den gikk under kategorien "ubrukelig" siden den gikk på hjulet overalt ved pådrag. Erik er da Herr Marklund,som bygde bussen... :) Jeg tror nok grensa for kort chassie ligger rundt 350 hk,selv med tung giring (som min). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Ja?? mye snakk og lite action her! Hvem av dere kjekkasser som mener de klarer å kjøre fra oss med sykkel stiller opp?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Vil ikke blande meg inn i diskusjonen. Men er det ikke sånn at alle de japanske merkene har inngått en avtale om at syklene ikke skal vise mer en 299 km/t på speedo? Tror den ble inngått i 2002 eller no. Ergo kan ikke en 2006 R1 som Opuso har vise 318 km/t...? Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Ja?? mye snakk og lite action her! Hvem av dere kjekkasser som mener de klarer å kjøre fra oss med sykkel stiller opp?? vinter nå vettu, vinterdekk og noe hvitt på veien.. tror du det er mye sykler ute nå? som flere har sagt her inne, til sommeren...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Vil ikke blande meg inn i diskusjonen. Men er det ikke sånn at alle de japanske merkene har inngått en avtale om at syklene ikke skal vise mer en 299 km/t på speedo? Tror den ble inngått i 2002 eller no. Ergo kan ikke en 2006 R1 som Opuso har vise 318 km/t...? det kom ny "face lift" i 2003 og enda ny i 2005, så ja det nye vuser opptil 399. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Det er en ting jeg ikke forstår... Dere sammenligner originale MC-er med supertrimma biler. Jeg mener at det blir litt rart. Det sier seg selv at en Cossie med 600 hk fint kan "knekke" en R1 med 150 hk. Hvis vi først skal snakke om trimma biler, må vi jo få ta med trimma MC-er i beregninga også. Tror dere Cossien tar en Kawasaki ZX-12R med turbo og 320 hk på bakhjulet? Jeg har kjørt en slik, og den drar på bakhjulet i godt over 300. Eller en blodtrimma Suzuki Hayabusa med 500 hk, a la Ghostrider? Neppe... Og hvis vi skal holde oss til serieproduserte originale MC-er, får vi snakke om serieprodusert originale biler også. Og hvor mange slike biler til en verdi av under 6-700000 +++ holder følge med en R1? Ingen som har noen kommentarer til dette? Er det bare jeg som synes det er rart at man sammenligner originale MC-er med trimma biler? :) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 En R1 bruker 7-8 sek ifra 0-200kmt hvis det er original og frisk. Jeg tror ikke din cossi klarer det selv med 600 hk... Hvis man ser på rallycross bilene så har de ca 600hk. De veier nesten ingenting og er gira til å gå max 180 kansje.. De klare 0-100 på rundt 2,5sek med bra feste og sliks dekk. Sammenlig med en seriøs R1 før du skryter av det på nett. En 150hk R1 bruker 8,68 sek ifra 0-200 mens 2006mod bruker 7,5 sek ifra 0-200. 0-100 går på rundt 3 sek. Din bil er nok sprek, men at det er en F1 bil tror jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 En R1 bruker 7-8 sek ifra 0-200kmt hvis det er original og frisk.Jeg tror ikke din cossi klarer det selv med 600 hk... Hvis man ser på rallycross bilene så har de ca 600hk. De veier nesten ingenting og er gira til å gå max 180 kansje.. De klare 0-100 på rundt 2,5sek med bra feste og sliks dekk. Sammenlig med en seriøs R1 før du skryter av det på nett. En 150hk R1 bruker 8,68 sek ifra 0-200 mens 2006mod bruker 7,5 sek ifra 0-200. 0-100 går på rundt 3 sek. Din bil er nok sprek, men at det er en F1 bil tror jeg ikke. W O R D strøkent skrevent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 m3 vs mc. <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=kU4YuVI5D04&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=kU4YuVI5D04&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object> Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zx6r Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 så veldig mye ut som en zx6r.blir vel kanskje lit feil og sammen ligne en mulig trimma m3 mot en 600r sykkel ? dette er vel en endeløs diskusjon uansett. liker man sykkel går det best liker man bil så går det best :P virker som det er sånn det er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 m3 vs mc. <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=kU4YuVI5D04&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=kU4YuVI5D04&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object> fin kawazaki 400.. det der.. den KAN ikke sammenlignes med rn 600 r sykkel.. akurat som og sammenligne en sierra 1,6 med en cossi.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 En R1 bruker 7-8 sek ifra 0-200kmt hvis det er original og frisk.Jeg tror ikke din cossi klarer det selv med 600 hk... Hvis man ser på rallycross bilene så har de ca 600hk. De veier nesten ingenting og er gira til å gå max 180 kansje.. De klare 0-100 på rundt 2,5sek med bra feste og sliks dekk. Sammenlig med en seriøs R1 før du skryter av det på nett. En 150hk R1 bruker 8,68 sek ifra 0-200 mens 2006mod bruker 7,5 sek ifra 0-200. 0-100 går på rundt 3 sek. Din bil er nok sprek, men at det er en F1 bil tror jeg ikke. en 04 impreza wrc (330hk) klarer 0-100 på 2.5 sekunder på asfalt, rallycross bilene klarer dette på grus. bilen er sprek, men det er en sierra og ikke en f1 bil, men det har du vel skjønt? får håpe regnet gir seg så må vel noen av mc gutta klarer å stille opp med en "frisk" r1 så vi får se en ny film så vi kan få en slutt på denne diskusjonen her =) Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Orker ikke lese 10 sider. Det eneste jeg vet er at 80-200 lå jeg side om side med en 380 hk S2. Fra 200 opp til 250 dro jeg sakte ifra. Og sykkelen min har bare 110 hk. Og jeg er IKKE en erfaren sjafør på sykkel. Min er 110hk på 215kg = 1,954 kg pr hk S2 er 380hk på 1500kg = 3,947 kg pr hk Så jeg har med andre ord halvparten og dra på. Hvis cossien i filmen her har over 600 vil den automatisk knuse meg da den vil ha ca lik hk-kg som jeg har på sykkelen. Med andre ord. NEI jeg tar ikke utfordringen da jeg vet jeg blir knust så det er ikke vits å prøve:) Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Det er en ting jeg ikke forstår... Dere sammenligner originale MC-er med supertrimma biler. Jeg mener at det blir litt rart. Det sier seg selv at en Cossie med 600 hk fint kan "knekke" en R1 med 150 hk. Hvis vi først skal snakke om trimma biler, må vi jo få ta med trimma MC-er i beregninga også. Tror dere Cossien tar en Kawasaki ZX-12R med turbo og 320 hk på bakhjulet? Jeg har kjørt en slik, og den drar på bakhjulet i godt over 300. Eller en blodtrimma Suzuki Hayabusa med 500 hk, a la Ghostrider? Neppe... Og hvis vi skal holde oss til serieproduserte originale MC-er, får vi snakke om serieprodusert originale biler også. Og hvor mange slike biler til en verdi av under 6-700000 +++ holder følge med en R1? Det jeg ikke forstår er hvorfor dette i det hele tatt diskuteres. Dette var en morrofilm laget av to bekjente, ikke et forsøk på å lage fasit i den evige krangelen bil vs. mc. Men som vanlig er det jo noen bedrevitere og netthelter som må, bare måååå, lage drama og krangel. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.