ealoken Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 det er nok ivrige "racere" langs veien ja, merket det når jeg kjørte skylinen på mandag. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Det kan ha noe å gjøre med at de er glade i livet sitt, førerkortet sitt eller begge deler. Hehe :) Der fikk du quota meg rett før jeg sletta'n gitt :) Æææh, det er det jeg mener, det du sier der! Virker som folk tror det er purk rundt hvert gatehjørne og at man dør hvis nåla passerer 120! Det er jo ikke tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 det er nok ivrige "racere" langs veien ja, merket det når jeg kjørte skylinen på mandag. Ja, tråkka du til da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Der fikk du quota meg rett før jeg sletta'n gitt :)Æææh, det er det jeg mener, det du sier der! Virker som folk tror det er purk rundt hvert gatehjørne og at man dør hvis nåla passerer 120! Det er jo ikke tilfelle. Nei, man dør ikke automatisk hvis nåla passerer 120, men det ER purk rundt hvert gatehjørne ;) I alle fall kan du ta deg faen på at dersom du normalt sett kjører pent, og tråkker på for en sjelden gangs skyld, er de der akkurat når du tråkker på... Typisk, det. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Ja, tråkka du til da? ikke noe nevneverdig annet en fra lillestrøm til skogs der garasjen er. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Der fikk du quota meg rett før jeg sletta'n gitt :) Hvorfor skriver du et innlegg, for så å slette det to minutter etter? ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Hvorfor skriver du et innlegg, for så å slette det to minutter etter? ;) fordi jeg er en vinglefitte ;) Ok, tror jeg også hadde tråkka på hvis jeg hadde kjørt skyline med såpass effekt :) Go lyd også vel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 fordi jeg er en vinglefitte ;) Det er jo også en måte å si det på... Jeg er mer vant til uttrykket "vinglepikk", men betydningen er vel mye den samme. Hehe... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Supra vs Hayabusa <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" FlashVars="video=a973cd16-3483-445e-9c28-99d60017e9e3" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="428" height="352" name="ePlayer" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Sånn passe rask supra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Det er jo også en måte å si det på... Jeg er mer vant til uttrykket "vinglepikk", men betydningen er vel mye den samme. Hehe... Mabe, men vinglefitte er nå flaggermus på ny-norsk ;) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hahaha her var det mye bullshit ja. Hvis man skal regne ut noe som har med fysikk og gjøre må man først ha litt grunnleggende kunnskap i fysikk (man kan ikke synse og mene når det gjelder matte, ol.) effekt er det eneste som har noe og si (dreiemoment kan man få så mye man vill av ved og gire ned) Så kommer det til vekt vs aksellerasjon: effekt i forrhold til vekt har alt og si ved lave hastigheter men når man kommer opp i større hastigheter er det effekt i forrhold til luftmotstand som har nesten allt og si mens vekta er så og si ubetydelig (luftmotstanden øker med kvadratet av hastigheten). derfor er motorsykkler som regel kjappere ved lavere hastigheter mens ved høyere hastigheter 200++ kan en sportsbil dra fra pga den relativt lave effekten på motorsykkelen. Det er en grunn til at det er mange flere biler som går over 300 km/t enn motorsykler. Når det kommer til svinger så har som mange andre har sagt en bil en stor fordel ved at det kunn er grepet til dekket som har noe og si (den kommer ikke til og tippe over hvis du kjører for fort i svingen) mens motorsykkelen ikke kan kjøre noe fortere når man har lent seg helt ned mot asfalten selv om den kansje har mye mer grep igjenn. Så konklusjonen er at en bil kan slå en motorsykkel rett framm (mest sansynelig i høye hastigheter) men at de fleste r-sykler i de fleste tilfeller vill vinne (ihvertfall i lave hastigheter mot ikke veldig ekstreme biler) Mens i krappe svinger vil de aller fleste biler kjøre fra motorsykler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 hahaha her var det mye bullshit ja. Hvis man skal regne ut noe som har med fysikk og gjøre må man først ha litt grunnleggende kunnskap i fysikk (man kan ikke synse og mene når det gjelder matte, ol.) effekt er det eneste som har noe og si (dreiemoment kan man få så mye man vill av ved og gire ned) Så kommer det til vekt vs aksellerasjon: effekt i forrhold til vekt har alt og si ved lave hastigheter men når man kommer opp i større hastigheter er det effekt i forrhold til luftmotstand som har nesten allt og si mens vekta er så og si ubetydelig (luftmotstanden øker med kvadratet av hastigheten). derfor er motorsykkler som regel kjappere ved lavere hastigheter mens ved høyere hastigheter 200++ kan en sportsbil dra fra pga den relativt lave effekten på motorsykkelen. Det er en grunn til at det er mange flere biler som går over 300 km/t enn motorsykler. Når det kommer til svinger så har som mange andre har sagt en bil en stor fordel ved at det kunn er grepet til dekket som har noe og si (den kommer ikke til og tippe over hvis du kjører for fort i svingen) mens motorsykkelen ikke kan kjøre noe fortere når man har lent seg helt ned mot asfalten selv om den kansje har mye mer grep igjenn. Så konklusjonen er at en bil kan slå en motorsykkel rett framm (mest sansynelig i høye hastigheter) men at de fleste r-sykler i de fleste tilfeller vill vinne (ihvertfall i lave hastigheter mot ikke veldig ekstreme biler) Mens i krappe svinger vil de aller fleste biler kjøre fra motorsykler. langt mellom oppegående folk på dette forumet her, men her fant vi jaggu en:thumb Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 effekt er det eneste som har noe og si (dreiemoment kan man få så mye man vill av ved og gire ned) Javel? Du vet at effekt (regner med du tenker på hestekrefter her) er et resultat av dreimoment * turtall? Så den kommentaren velger jeg å ta med en klype salt. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Javel? Du vet at effekt (regner med du tenker på hestekrefter her) er et resultat av dreimoment * turtall? Så den kommentaren velger jeg å ta med en klype salt. du kan jo tenke litt på om momentet på hjula kontra i motoren har noe å si. Hint - girkasse. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.