Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kan ha noe å gjøre med at de er glade i livet sitt, førerkortet sitt eller begge deler. Hehe :)

 

Der fikk du quota meg rett før jeg sletta'n gitt :)

Æææh, det er det jeg mener, det du sier der!

Virker som folk tror det er purk rundt hvert gatehjørne og at man dør hvis nåla passerer 120! Det er jo ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk du quota meg rett før jeg sletta'n gitt :)

Æææh, det er det jeg mener, det du sier der!

Virker som folk tror det er purk rundt hvert gatehjørne og at man dør hvis nåla passerer 120! Det er jo ikke tilfelle.

 

Nei, man dør ikke automatisk hvis nåla passerer 120, men det ER purk rundt hvert gatehjørne ;) I alle fall kan du ta deg faen på at dersom du normalt sett kjører pent, og tråkker på for en sjelden gangs skyld, er de der akkurat når du tråkker på... Typisk, det.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver du et innlegg, for så å slette det to minutter etter? ;)

 

fordi jeg er en vinglefitte ;)

 

Ok, tror jeg også hadde tråkka på hvis jeg hadde kjørt skyline med såpass effekt :)

Go lyd også vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra vs Hayabusa

 

<embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" FlashVars="video=a973cd16-3483-445e-9c28-99d60017e9e3" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="428" height="352" name="ePlayer" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha her var det mye bullshit ja.

 

Hvis man skal regne ut noe som har med fysikk og gjøre må man først ha litt grunnleggende kunnskap i fysikk (man kan ikke synse og mene når det gjelder matte, ol.)

 

effekt er det eneste som har noe og si (dreiemoment kan man få så mye man vill av ved og gire ned)

 

Så kommer det til vekt vs aksellerasjon:

effekt i forrhold til vekt har alt og si ved lave hastigheter men når man kommer opp i større hastigheter er det effekt i forrhold til luftmotstand som har nesten allt og si mens vekta er så og si ubetydelig (luftmotstanden øker med kvadratet av hastigheten).

derfor er motorsykkler som regel kjappere ved lavere hastigheter mens ved høyere hastigheter 200++ kan en sportsbil dra fra pga den relativt lave effekten på motorsykkelen.

Det er en grunn til at det er mange flere biler som går over 300 km/t enn motorsykler.

 

Når det kommer til svinger så har som mange andre har sagt en bil en stor fordel ved at det kunn er grepet til dekket som har noe og si (den kommer ikke til og tippe over hvis du kjører for fort i svingen) mens motorsykkelen ikke kan kjøre noe fortere når man har lent seg helt ned mot asfalten selv om den kansje har mye mer grep igjenn.

 

 

Så konklusjonen er at en bil kan slå en motorsykkel rett framm (mest sansynelig i høye hastigheter) men at de fleste r-sykler i de fleste tilfeller vill vinne (ihvertfall i lave hastigheter mot ikke veldig ekstreme biler)

Mens i krappe svinger vil de aller fleste biler kjøre fra motorsykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha her var det mye bullshit ja.

 

Hvis man skal regne ut noe som har med fysikk og gjøre må man først ha litt grunnleggende kunnskap i fysikk (man kan ikke synse og mene når det gjelder matte, ol.)

 

effekt er det eneste som har noe og si (dreiemoment kan man få så mye man vill av ved og gire ned)

 

Så kommer det til vekt vs aksellerasjon:

effekt i forrhold til vekt har alt og si ved lave hastigheter men når man kommer opp i større hastigheter er det effekt i forrhold til luftmotstand som har nesten allt og si mens vekta er så og si ubetydelig (luftmotstanden øker med kvadratet av hastigheten).

derfor er motorsykkler som regel kjappere ved lavere hastigheter mens ved høyere hastigheter 200++ kan en sportsbil dra fra pga den relativt lave effekten på motorsykkelen.

Det er en grunn til at det er mange flere biler som går over 300 km/t enn motorsykler.

 

Når det kommer til svinger så har som mange andre har sagt en bil en stor fordel ved at det kunn er grepet til dekket som har noe og si (den kommer ikke til og tippe over hvis du kjører for fort i svingen) mens motorsykkelen ikke kan kjøre noe fortere når man har lent seg helt ned mot asfalten selv om den kansje har mye mer grep igjenn.

 

 

Så konklusjonen er at en bil kan slå en motorsykkel rett framm (mest sansynelig i høye hastigheter) men at de fleste r-sykler i de fleste tilfeller vill vinne (ihvertfall i lave hastigheter mot ikke veldig ekstreme biler)

Mens i krappe svinger vil de aller fleste biler kjøre fra motorsykler.

 

langt mellom oppegående folk på dette forumet her, men her fant vi jaggu en:thumb

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

effekt er det eneste som har noe og si (dreiemoment kan man få så mye man vill av ved og gire ned)

 

Javel? Du vet at effekt (regner med du tenker på hestekrefter her) er et resultat av dreimoment * turtall? Så den kommentaren velger jeg å ta med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår