Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke for og være kjip, men det har veldig mye og si.

er enig med deg i det meste andre her i hvertfall

 

 

 

Yamaha R1 = 180hk / 172kg = 1.04hk per kilo

Cossie = 605hk / ca 1250kg = 0.48hk per kilo

 

+ førere...

Y. 180hk / (172+75)kg= 0,72

C. 605hk / (1250+75)kg= 0,45

 

så det blir ganske stor forskjell.

 

Takk, du klarte visst å tenke. I motsetning til enkelte andre, uten sammelikning for øvrig ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er en bil raskest hvis du trimmer den nok, det sier seg selv, at en 600 hk cossie tar en 99 mod R1 er heller ikke overraskendes..?

 

Men hva folk egentlig vil frem til her forstår jeg ikke, vi vet jo hva som er det raskeste rundt en bane, Formel 1 BIL..

 

På gata derimot, greit nok at denne R1'en blir slått..

 

Men, så ser jeg på feks på den nye Nissan GTR som kommer, 473 hester, 1700 kg osv.. 0-100 på 3,5 sek..

 

Vel, det er omtrent som min sykkel det, som veier godt over 300 kg med meg på, og ca. 90-95 hester på hjulet, dette er ikke akkuratt en R-sykkel heller, 07 Kawa Z750, uten aerodynamikk blablabla og alt det andre tullet som blir nevnt tidligere i tråden..

 

Men hvor mye må til da for en at en bil skal slå en R-sykkel ved navn Ducati Desmosedici RR som er det ypperste innen motorsykler nå vil jeg tippe, ca. 195 hester på hjulet og sikkert godt under 200 kg fulltanket, og da snakker vi standard!

 

 

Har feks. Veyronen noe å stille opp med?

 

 

Og hvis noen av dere skal ut å "race" for å finne utav dette med bil og mc, lykke til! bare ta det på den andre siden av landet så mitt liv ikke står på spill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og være kjip, men det har veldig mye og si.

er enig med deg i det meste andre her i hvertfall

 

 

 

Yamaha R1 = 180hk / 172kg = 1.04hk per kilo

Cossie = 605hk / ca 1250kg = 0.48hk per kilo

 

+ førere...

Y. 180hk / (172+75)kg= 0,72

C. 605hk / (1250+75)kg= 0,45

 

så det blir ganske stor forskjell.

 

Hmm er det ikke sånn at moment har mest å si i lav hastighet, mens vekt får mindre og mindre å si jo fortere det går?

moment er det som drar deg ut av svingen mens effekt presser deg forbi luftmotstanden var det en kar som fortalte meg en gang.

 

Tror ikke r1/cosworth regnestykket er noe en hobby fysiker kan klare, er nok mange andre faktorer som spiller inn...

 

er da vel ikke værre enn å få ett kamera på tanken på en r1 som fungerer og ta ett nytt drag vel?

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde det var asim som hadde kjøpt seg ny dress jeg

 

Nok et seriøst innlegg... hvor er moderatorene??? som ellers er ute og sletter innlegg som ikke er på nærheten av dette??

 

Men bare så du vet det.. så er det du av oss som kjører sykkel... og begge er feite.... tolk den som du vil..

 

haha.. men nå var du morsom... jeg lo litt faktisk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et seriøst innlegg... hvor er moderatorene??? som ellers er ute og sletter innlegg som ikke er på nærheten av dette??

 

Men bare så du vet det.. så er det du av oss som kjører sykkel... og begge er feite.... tolk den som du vil..

 

haha.. men nå var du morsom... jeg lo litt faktisk... :D

 

ja jeg er feit.men forskjell på pikken og andre ting:blunk:

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har tid så ja,men dog til våren som sagt...men som sagt så er jeg med mot cossien så fort ting er satt sammen igjen.

 

men for fortsette med flislegging før limet størkner...

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg ikke forstår... Dere sammenligner originale MC-er med supertrimma biler. Jeg mener at det blir litt rart. Det sier seg selv at en Cossie med 600 hk fint kan "knekke" en R1 med 150 hk.

 

Hvis vi først skal snakke om trimma biler, må vi jo få ta med trimma MC-er i beregninga også. Tror dere Cossien tar en Kawasaki ZX-12R med turbo og 320 hk på bakhjulet? Jeg har kjørt en slik, og den drar på bakhjulet i godt over 300. Eller en blodtrimma Suzuki Hayabusa med 500 hk, a la Ghostrider? Neppe...

 

Og hvis vi skal holde oss til serieproduserte originale MC-er, får vi snakke om serieprodusert originale biler også. Og hvor mange slike biler til en verdi av under 6-700000 +++ holder følge med en R1?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiller du på førstemann til 330kmh run da fzr? (i tyskland)

 

Tviler på at FZR'en (hvis det er det han har) går i 330 kmt, få sykler som gjør det uten videre.. Hvis ikke du snakker om speedofart her da :)

 

"Populære" GhostRider, "the man himself :)" hadde/har jo en turbo-busa som gikk/går i 350 kmt, det var iallefall det som viste på speedometeret, hvor korrekt det er er en annen sak :)

 

Men hvis dere ikke klarer å vente til våren så kan jeg opplyse at en vanlig 1000 kubikker i dag gjør 0-200 på ca. 7,5 sekund (iallefall det de står opplyst til fra tester)

 

Så har dere et utgangspunkt iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår