Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Tviler på at FZR'en (hvis det er det han har) går i 330 kmt, få sykler som gjør det uten videre.. Hvis ikke du snakker om speedofart her da :) "Populære" GhostRider, "the man himself :)" hadde/har jo en turbo-busa som gikk/går i 350 kmt, det var iallefall det som viste på speedometeret, hvor korrekt det er er en annen sak :) Men hvis dere ikke klarer å vente til våren så kan jeg opplyse at en vanlig 1000 kubikker i dag gjør 0-200 på ca. 7,5 sekund (iallefall det de står opplyst til fra tester) Så har dere et utgangspunkt iallefall :) Turbo-busa'n til Ghostrider dro på hjulet i 330 i speedometerfart, så jeg tror nok at den gikk en del fortere. I et intervju sier han at den har en teoretisk toppfart på oppimot 400, men at han ikke har fått prøvd det. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerotrix Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Turbo-busa'n til Ghostrider dro på hjulet i 330 i speedometerfart, så jeg tror nok at den gikk en del fortere. I et intervju sier han at den har en teoretisk toppfart på oppimot 400, men at han ikke har fått prøvd det. 330 på speedometerfart på busa er knapt 300 kmt, men han hadde jo et "spesial-laget" speedometer som viste 350, som var mer nøyaktigt innstilt enn det orginale :) men greit nok, den har 500 hester, er sikkert drevet om osv.. da skal det litt til for at FZR-Mannen kommer opp i 330 kmt iallefall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 jusr for the record.. 2006 mod yamha R6 gjør ca 280 kmt. testet selv 286 på speedo. 2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også. har hørt og sett noen fil,er om hayabusa, tar 350 grense, har ikke testet.. har ogsp kjørt en Yamaha R7, trimmet for 60k den gitt STYYYYGT R1 er moped i forhold.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 MC-speedometer har en tendens til å lyve litt... Jeg kjørte en 2001-mod Honda CBR 600 F Sport med Akrapovic-effektanlegg. Originalt hadde den 110 hk, så med effektanlegget hadde jeg vel kanskje oppimot 120 hk. Originalt er toppfarten 255 km/t ifølge produsenten, men speedometeret viste 274 km/t i toppfart. Så enten hadde de 10 ekstra hk veldig mye å si, eller så viste speedometeret ca 10 % for mye. Men nå havna jeg muligens helt off-topic ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerotrix Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 "Sitat fra opuso : 2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også." Jasså? Har du fiksa på speedoen da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 330 på speedometerfart på busa er knapt 300 kmt, men han hadde jo et "spesial-laget" speedometer som viste 350, som var mer nøyaktigt innstilt enn det orginale :) men greit nok, den har 500 hester, er sikkert drevet om osv.. da skal det litt til for at FZR-Mannen kommer opp i 330 kmt iallefall ;) Hvis noen påstår at en original FZR gjør 330, tror jeg man må ta det med cirka 14 klyper salt, og at man fort kan trekke fra 50 km/t. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 "Sitat fra opuso : 2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også." Jasså? Har du fiksa på speedoen da? :) Hvis du tror at speedo på en 2006 mod stopper på 299 eller 300 så tar du grådig feil, men gjerne forklar ditt utsagn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvis du tror at speedo på en 2006 mod stopper på 299 eller 300 så tar du grådig feil, men gjerne forklar ditt utsagn.. Speedoen går sikkert lenger enn til 299 eller 300, men den gjør ikke 318 i reell toppfart ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerotrix Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvis noen påstår at en original FZR gjør 330, tror jeg man må ta det med cirka 14 klyper salt, og at man fort kan trekke fra 50 km/t. Ingen som påstår det håper jeg, men så er vel ikke FZR-mannen sin orginal heller da.. Det er vel den og cossien det er snakk om nå hvem som vinner, R1'en ble slått lett, og med tanke på at FZR er enda eldre så...? Hvem vinner? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerotrix Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Hvis du tror at speedo på en 2006 mod stopper på 299 eller 300 så tar du grådig feil, men gjerne forklar ditt utsagn.. I 2002 eller 2003 gikk alle japanske merkene inn seg i mellom om at syklene ikke skulle vise mer enn 299 kmt på speedo ja, og slik har det vært siden.. og ja, de stopper der også, bare de fortsetter og akselerere videre selv om speedo står på 299.. Så hvis det er en 2006 mod så må det ha blitt gjort noe med speedoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Ingen som påstår det håper jeg, men så er vel ikke FZR-mannen sin orginal heller da.. Det er vel den og cossien det er snakk om nå hvem som vinner, R1'en ble slått lett, og med tanke på at FZR er enda eldre så...? Hvem vinner? :) Nå er den FZR'en et hakk hvassere enn nesten alt originalt som er solgt frem til nå... sku ikke hunden på hårene ;) Min R med giring til 307 km/t / 10900 rpm på fjerde gir viste i området 335-345km/t når sperra slo inn på ringbanen... de feilviser STYGT over 200. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Speedoen går sikkert lenger enn til 299 eller 300, men den gjør ikke 318 i reell toppfart ;) 2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også. hvor missforto du i denne setningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 I 2002 eller 2003 gikk alle japanske merkene inn seg i mellom om at syklene ikke skulle vise mer enn 299 kmt på speedo ja, og slik har det vært siden.. og ja, de stopper der også, bare de fortsetter og akselerere videre selv om speedo står på 299..Så hvis det er en 2006 mod så må det ha blitt gjort noe med speedoen? min 2002 mod R6 gikk til 299, og min sykkel jeg har nå 2006 mod R1 så jeg 318 på i sverige utenfor gjøteborg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også. hvor missforto du i denne setningen? Jeg misforsto overhodet ingenting. Se det i sammenheng med mitt innlegg om feilvisning på CBR 600, så forstår du kanskje hvor jeg ville hen - jeg skulle bare understreke at speedoer på MC viser en hel del for mye. Så ta det helt med ro ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 En turbo-Busa har kjørt 250.-et eller annet MPH i Statene. Dvs 403 km/t eller så,husker ikke de eksakte tallene. Gjeldende rekord for modifiserte standardsykler,mener jeg å huske... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.