Gå til innhold

Cosworth vs Yamah R1

Ranger emnet


Asim

Anbefalte innlegg

Tviler på at FZR'en (hvis det er det han har) går i 330 kmt, få sykler som gjør det uten videre.. Hvis ikke du snakker om speedofart her da :)

 

"Populære" GhostRider, "the man himself :)" hadde/har jo en turbo-busa som gikk/går i 350 kmt, det var iallefall det som viste på speedometeret, hvor korrekt det er er en annen sak :)

 

Men hvis dere ikke klarer å vente til våren så kan jeg opplyse at en vanlig 1000 kubikker i dag gjør 0-200 på ca. 7,5 sekund (iallefall det de står opplyst til fra tester)

 

Så har dere et utgangspunkt iallefall :)

 

Turbo-busa'n til Ghostrider dro på hjulet i 330 i speedometerfart, så jeg tror nok at den gikk en del fortere. I et intervju sier han at den har en teoretisk toppfart på oppimot 400, men at han ikke har fått prøvd det.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 639
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Turbo-busa'n til Ghostrider dro på hjulet i 330 i speedometerfart, så jeg tror nok at den gikk en del fortere. I et intervju sier han at den har en teoretisk toppfart på oppimot 400, men at han ikke har fått prøvd det.

 

330 på speedometerfart på busa er knapt 300 kmt, men han hadde jo et "spesial-laget" speedometer som viste 350, som var mer nøyaktigt innstilt enn det orginale :)

 

men greit nok, den har 500 hester, er sikkert drevet om osv.. da skal det litt til for at FZR-Mannen kommer opp i 330 kmt iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jusr for the record..

 

2006 mod yamha R6 gjør ca 280 kmt. testet selv 286 på speedo.

 

2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også.

 

har hørt og sett noen fil,er om hayabusa, tar 350 grense, har ikke testet..

 

har ogsp kjørt en Yamaha R7, trimmet for 60k den gitt STYYYYGT R1 er moped i forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MC-speedometer har en tendens til å lyve litt... Jeg kjørte en 2001-mod Honda CBR 600 F Sport med Akrapovic-effektanlegg. Originalt hadde den 110 hk, så med effektanlegget hadde jeg vel kanskje oppimot 120 hk. Originalt er toppfarten 255 km/t ifølge produsenten, men speedometeret viste 274 km/t i toppfart. Så enten hadde de 10 ekstra hk veldig mye å si, eller så viste speedometeret ca 10 % for mye.

 

Men nå havna jeg muligens helt off-topic ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

330 på speedometerfart på busa er knapt 300 kmt, men han hadde jo et "spesial-laget" speedometer som viste 350, som var mer nøyaktigt innstilt enn det orginale :)

 

men greit nok, den har 500 hester, er sikkert drevet om osv.. da skal det litt til for at FZR-Mannen kommer opp i 330 kmt iallefall ;)

 

Hvis noen påstår at en original FZR gjør 330, tror jeg man må ta det med cirka 14 klyper salt, og at man fort kan trekke fra 50 km/t.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen påstår at en original FZR gjør 330, tror jeg man må ta det med cirka 14 klyper salt, og at man fort kan trekke fra 50 km/t.

 

Ingen som påstår det håper jeg, men så er vel ikke FZR-mannen sin orginal heller da..

 

Det er vel den og cossien det er snakk om nå hvem som vinner, R1'en ble slått lett, og med tanke på at FZR er enda eldre så...? Hvem vinner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at speedo på en 2006 mod stopper på 299 eller 300 så tar du grådig feil, men gjerne forklar ditt utsagn..

 

I 2002 eller 2003 gikk alle japanske merkene inn seg i mellom om at syklene ikke skulle vise mer enn 299 kmt på speedo ja, og slik har det vært siden.. og ja, de stopper der også, bare de fortsetter og akselerere videre selv om speedo står på 299..

Så hvis det er en 2006 mod så må det ha blitt gjort noe med speedoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som påstår det håper jeg, men så er vel ikke FZR-mannen sin orginal heller da..

 

Det er vel den og cossien det er snakk om nå hvem som vinner, R1'en ble slått lett, og med tanke på at FZR er enda eldre så...? Hvem vinner? :)

Nå er den FZR'en et hakk hvassere enn nesten alt originalt som er solgt frem til nå... sku ikke hunden på hårene ;)

 

Min R med giring til 307 km/t / 10900 rpm på fjerde gir viste i området 335-345km/t når sperra slo inn på ringbanen... de feilviser STYGT over 200.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2002 eller 2003 gikk alle japanske merkene inn seg i mellom om at syklene ikke skulle vise mer enn 299 kmt på speedo ja, og slik har det vært siden.. og ja, de stopper der også, bare de fortsetter og akselerere videre selv om speedo står på 299..

Så hvis det er en 2006 mod så må det ha blitt gjort noe med speedoen?

 

 

min 2002 mod R6 gikk til 299, og min sykkel jeg har nå 2006 mod R1 så jeg 318 på i sverige utenfor gjøteborg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2006 mod yamaha R1 gjør 318 på speedo testet selv her også.

 

hvor missforto du i denne setningen?

 

Jeg misforsto overhodet ingenting. Se det i sammenheng med mitt innlegg om feilvisning på CBR 600, så forstår du kanskje hvor jeg ville hen - jeg skulle bare understreke at speedoer på MC viser en hel del for mye. Så ta det helt med ro ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En turbo-Busa har kjørt 250.-et eller annet MPH i Statene. Dvs 403 km/t eller så,husker ikke de eksakte tallene. Gjeldende rekord for modifiserte standardsykler,mener jeg å huske...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår