Gå til innhold

Min Bruksbil: 99 Transporter TDI

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

ENDELIG har jeg fått fatt i den bruksbilen jeg har ønsket meg en stund, en 99 Transporter 2,5 TDI.

 

Dette blir et rullende prosjekt, første steg er å eu-godkjenne bilen. Det blir tatt denne uken. Ny frontrute trenger den også.

 

Skal også oppgradere bilen til Caravelle foran, sette inn fargede sideruter etc. Stereo er også et must, samt navigasjon skal det også være i denne siden jeg farter land og strand rundt etter biler og sånn.

 

Utover vinteren har jeg følgende planer:

 

- Chiptuning

- Lakk (lakkes i samme farge som banebilen DGS2)

- Dekor

- Oppgraders til Caravelle innvendig

- Oppgradering til Caravelle 96- i front.

- Styling

- 18" felger og senk.

- Grei stereo og navigasjon.

 

Målet er at den skal være ferdig på vårparten.

 

Har ikke bilder nå, kommer i morgen.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tatt inne, har skiltene med Årsavgift, eu og forsikring mangler så da er det best å ta de av i tilfelle noen av våre vennr fra lovens lange tarm skulle se den... :fingers:

 

Bilde_003.jpg

 

Bilde_004.jpg

 

Bilde_005.jpg

 

Bilde_006.jpg

 

Første jobben var å fjerne siste rest av reklamen... (åååååå, goooobiiileeeen...)

 

Bilde_001.jpg

 

Instrumentbelysningen på de nyere Transporterne er kule synes jeg... :driving

 

Bilde_007.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen var bestemt for lenge siden, samme farge som banebilen Ferrari Marrone met.

 

IMG_0931.JPG

 

Og felgene er allerede bestillt...

 

p_w_gul.sized.jpg

 

Og av de styling-kitta jeg har sett meg ut, så liker RSL sine best. Er faktisk litt usikker på om jeg skal beholde den korte eller bygge om til den lange fronten...

 

Her er RSL med kort snute:

 

t4-langervowa.jpg

 

Lang snute:

 

t4kurzervowa.jpg

 

Bakfra:

 

t4-2.jpg

 

Kom gjerne med innspill... :fatality:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang front er definitivt penest, men det er mye jobb å bygge om. Har en kompis som har gjord det, så hvis du vil ha tak i han for litt tips er det bare å slå på tråden eller sende en PM!

 

Projektzwo har også en del kult til T4:

 

http://www.projektzwo.de

 

Ellers så kan sikkert Martin bidra med en del...

 

http://www.vwbus.no

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På grunn av mye å gjøre så har ikke bruksbilen blitt prioritert de siste par ukene, dessuten så er den Merca jeg har nå veeeldig god å kjøre... (ups, der banna jeg visst i kjerka :p)

 

Men regner med at det blir skilter på den rett over helga, den skal jo få en skikkelig testtur til Essen snart og da er det greit å ha brukt den litt før man durer nedover...

 

Var på besøk hos Martin Sandvik i dag, og skulle egentlig bare ha koppholderen/roteskuffen som skal være opp på dashbordet. Men det ente jaggu opp med styling også...

 

Valget falt på RSL som tidligere nevt i denne tråden, har ikke bilde av den nye typen frontfangeren som sitter på min kort-snuta Transporter desverre.

 

t4_ab96_kurzer-Vorderwagen.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har TDien hatt den ultimate langturtesten, tok ferga over til Kiel for så å kjøre via Hamburg-Bremen-Jever (i nordvest-tyskland)og til slutt Essen.

 

Etter litt fram og tilbake i Essen før turen gikk mot Hannover-Hamburg-Puttgarten-Køben-Malmø-Gøteborg-Töckfors-Vinterbro.

 

Ca.2000 km uten problemer, var oppe i 160 km/t uten problemer men lå mest i 120-130 på Autobahn.

 

Handla inn senkesett i Essen og emblemfri grill, som i etterkant viste seg å være til Facelift utgaven...

 

Eneste som løsna på turen var ene festet på potta... :thumb

 

Bilde_250.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra Martin at frontspoileren også var kommet, så nå begynner det å balle på seg med deler... :)

 

Har tenkt og tenkt på farge, men jeg kommer til å gå for Candyhvit m/sort tak... Grunnen er enkel, sparer en masse jobb med å slippe og lakke lasterommet innvendig... :dj

 

Har pønsket ut et par detaljer som jeg tror vil gjøre seg i tillegg...

 

Må forresten ha ny bakpotte, så skal se om jeg får tak i en stylingpotte av et eller annet slag som ser bra ut. Bytter batteri og klosser bak også før hjul, greit å ha ting i orden. Har rulla 4000 km nå siden jeg tok den i bruk.

 

Også har jeg fått i nye stoler... (Og jeg vet ikke hvem av dere tidligere eiere/sjåfører som har "glemt" en brukt kondom bak setene i bilen... :wank )

 

Bilde.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Fikk melding fra Martin at frontspoileren også var kommet, så nå begynner det å balle på seg med deler... :)

 

Har tenkt og tenkt på farge, men jeg kommer til å gå for Candyhvit m/sort tak... Grunnen er enkel, sparer en masse jobb med å slippe og lakke lasterommet innvendig... :dj

 

Har pønsket ut et par detaljer som jeg tror vil gjøre seg i tillegg...

 

Må forresten ha ny bakpotte, så skal se om jeg får tak i en stylingpotte av et eller annet slag som ser bra ut. Bytter batteri og klosser bak også før hjul, greit å ha ting i orden. Har rulla 4000 km nå siden jeg tok den i bruk.

 

Også har jeg fått i nye stoler... (Og jeg vet ikke hvem av dere tidligere eiere/sjåfører som har "glemt" en brukt kondom bak setene i bilen... :wank )

 

Bilde.jpg

 

 

Ka du betalte før di stolan da?cirka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye fram og tilbake, opp og ned, hit og dit osv. fant jeg ut at nå var det på tide å få inn litt mer lyd enn de orginale 4" Daupunkt høytalerne...

 

Og vi raserer...

 

Bilde_008.jpg

 

Siden jeg hadde byttet framstoler til Caravellestandard, ble også dørtrekka bytta. Der sitter det to 5" høytalere orginalt, av merket, ja riktig, Daupunkt.

 

Tor Andre i Askim hadde noe 6" DD-Drive komponent sett liggende, og siden disse var litt større så måtte det moddes litt...

 

Bilde_009.jpg

 

Etter litt filing og sliping så var det på plass...

 

Bilde_010.jpg

 

Det kan fort bli litt rotete i bilen når man driver med montering, gjør ikke saken bedre at bilen så ut som et dass innvendig fra før av...

 

Bilde_011.jpg

 

En Aktiv sub fra Pioneeeeeeeeer skulle også på plass...

 

Bilde_012.jpg

 

Fikk dytta delefiltrene gått opp under dashen, jeg har en mistanke om hvis jeg skulle krasje så vil passasjeren først få et delefilter i planeten før airbagen trør den inn i hue...

 

Bilde_013.jpg

 

Uæææææ, violett signalkabel...

 

Bilde_014.jpg

 

Bassen ble plassert under førerstolen, mmmmmm.... Skal ta ut stolene litt senere og isolere gulvet så da får jeg ryttet opp i ormebolet under stolen og satt ting skikkelig på plass...

 

Bilde_015.jpg

 

Så var alt ferdig montert...

 

Bilde_016.jpg

 

Siste post i dag var å få bukt på selvlåsende låser, Ted bytter låsekassa og setter isammen de ledningene som var røket i døra...

 

Bilde_017.jpg

 

I morgen blir det nytt eksosanlegg og bærekule før den er klar for Tysklandstur...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nye deler innkjøpt idag etter en huggerrunde, lenge siden og like gøy hver gang...

 

Bytta innerbelysning fra standard til Multivan... Wheeeee... : rolleyes

 

Bilde_341.jpg

 

Ny strøken bakluke med farget glass fra Multivan...

 

Bilde_345.jpg

 

Grønne sideruter...

 

Bilde_344.jpg

 

Og noe annet ræl, Polo Colour-consept stoler til et senere prosjekt. Skal trekke om senter uansett på disse...

 

Bilde_342.jpg

 

Samt siste stolen for å få komplettert et strøkent C+ interiør... : rock :

 

Bilde_343.jpg

 

Og egentlig hadde jeg tenkt å stikke på besøk til Jon da jeg var over i Horten og henta Pc'n fra Thomas, men hadde ikke tid denne gangen... hihi... :p

 

Til helga blir det en tur til Østfold for å besøke Magnus på ES-Tuning... ;)

 

Lakk blir det like etter at Passaten min er rettet igjen, og det ser ut som det blir Keskin KT-4 8,5 og 9,5 x 18 som blir pulverlakkert gull i senter på denne... ;)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Får vel oppdatere litt her, siden det er en stund siden sist...

 

Jeg har nå kjørt 42000 km siden 1.desember og bilen har fungert upåklagelig...

 

Et lite besøk hos ES-Tuning avd. Østfold har det også blitt tid til og er meget fornøyd med momentet som er i bilen nå.

 

Har fått nye frontlamper også...

 

Bilde_023.jpg

 

Er blitt mange endringer i forhold til styling, felger etc. Siden dette er og blir en bruksbil så blir det moderat look på denne...

 

Bilen blir lakket AlpineWeiss, og svart dekor kommer også på. Jeg hadde lenge bestemt meg får å kjøre på MAX 16" hjul siden dette er en bruksbil, meeeeeen så var det d da...

 

Felger kom på i dag, 18" med 235/45-18 som er lovlige på bilen med sin lasteindex på 100.

 

Bilde_026.jpg

 

I morgen er det påsetting av senkesett fra H/R som senker 50mm.

Og på torsdag sendes den til lakkering.

 

Stay tuned... :deng

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår