Gå til innhold

2 stk boston pro 10.5lf

Ranger emnet

reyerd

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått tak i en til boston pro 10.5lf sub så nå har jeg to stk:) men forsterkeren min som er en pg ms275, er vel lite egnet til å drive 2 stk sånne? leser på webfaqen til pg at det er mulig å brokoble denne i 2 ohm men ikke anbefalt, er snakk i en bryter under lokket som kan slås åver, men det vil vel minske effekten? så spørsmålet blir vel om min forsterker kan brokobles i 2 ohm med disse subbene?

og et spørsmål til, kan subben(e) ta skade av å ikke bare spille bass? kan hørest ut som om min sub nå spiller litt mellomtone, siden det ikke er delefilter i forsterkeren har jeg benyttet meg av den innebygde sub out på spilleren min som er en JVC KW-AVX800, kan være instillingene mine kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS275 funker fint på 2 ohm ;) brukte en slik helt ned til 0,5ohm... blir en "smule" varm... så det er viktig med god ventilasjon. Grunnen til det ar at disse forsterkerne var "overdimensjonerte" pga Trimode belastning som disse var beregnet til dessuten kan du heller koble en bass på hver kanal... Jeg fjerne lokket under og hadde ca 0,5cm klaring fra underlaget i tilleg. -mye å si det...kjøp en vanlig 2 kanaler til å drive frontsettet isteden og 275 på bassene, garanter mer kvalitet og bedre kontrol over elementene dine enn en "billig" mono forsteker :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl hadde jeg en 2x37w PG forsterker, som drev 2 komponentsett, 2 stk 6x9 og 2 stk 10" subwoofere, så tror ikke du skal være bekymret for effekten.

Prøv å koble det opp å se hvordan det blir...

Er det noe du ikke skal se etter på en PG amp så er det oppgitt effekt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står på tekniske spesifikasjoner på nettet at den har Subwooferutganger med nivå-/frekvenskontroll.

står som følger i manualn, adjust the crossover frequency between the front/rear speakers and the subwoofer

80Hz, 120Hz, 150Hz

da skal den vel stå på 80Hz for å få best resultat da, men egentli burde vel den kunne vært ennå lavere?

anngående forsterkern, om jeg skrur den løs fra underlaget å bruker en tykk skive mellom skruv å underlag slik at det blir en halv cm eller no, burde det hjelpe på varme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som zetec nevner er det faktisk at du får mer effekt når spenningen økes også, da disse har uregulert power supply, dessuten disse "old school" forsterkere ble målt med lavere forvrening for å "havne" i andre kategorier og leverte mye strøm i lave laster. Da disse kom var jo vanlig med trimode koblinger ;)

Prøv deg frem og koss deg med en god klassiker "old shcool" forsterker :driving

det vil hjelpe på varmen om den plata ikke dekker hele undersiden, men som sagt bare å fjerne dekselen på undersiden :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bare for å understreke det, jeg tror ikke jeg vet om noe STØRRE DRITT lyd- og featuremessig enn JVC-spillere. Lyden er "ok" dersom man gir faen i hvordan det låter, og ikke har noen som helst krav til innstillinger - men lavpassfilter med 80HZ som laveste frekvens sier faenmeg sitt.

Selv har jeg hatt to, hvorav den ene var "toppmodellen". Takk skal du faenmeg ha, den var helt grei (med unntak av støyen), men fortsatt mindreverdig sett i forhold til en prismessig identisk Pioneer-spiller.

Et vennlig tips til slutt: Hvis du er en brøkdel av seriøs angående bilstereo, få tak i en Pioneer eller Alpine-spiller (for det meste bare smaksforskjeller mellom de to), så dyr du har råd til! Og hører du lite/ikke på radio, og kan leve med "redusert" radiodel, kan du få en feitere spiller fra USA til samme/lavere pris.

Hau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...