reyerd Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har akkurat fått tak i en til boston pro 10.5lf sub så nå har jeg to stk:) men forsterkeren min som er en pg ms275, er vel lite egnet til å drive 2 stk sånne? leser på webfaqen til pg at det er mulig å brokoble denne i 2 ohm men ikke anbefalt, er snakk i en bryter under lokket som kan slås åver, men det vil vel minske effekten? så spørsmålet blir vel om min forsterker kan brokobles i 2 ohm med disse subbene? og et spørsmål til, kan subben(e) ta skade av å ikke bare spille bass? kan hørest ut som om min sub nå spiller litt mellomtone, siden det ikke er delefilter i forsterkeren har jeg benyttet meg av den innebygde sub out på spilleren min som er en JVC KW-AVX800, kan være instillingene mine kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Du kan brokoble forsterkeren, men da må du seriekoble subene dine, og da blir kanskje effekten litt liten ja... kjøp deg en subforsterker du, får jo en grei en til 1400kr hos pcutstyr.no ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 MS275 funker fint på 2 ohm ;) brukte en slik helt ned til 0,5ohm... blir en "smule" varm... så det er viktig med god ventilasjon. Grunnen til det ar at disse forsterkerne var "overdimensjonerte" pga Trimode belastning som disse var beregnet til dessuten kan du heller koble en bass på hver kanal... Jeg fjerne lokket under og hadde ca 0,5cm klaring fra underlaget i tilleg. -mye å si det...kjøp en vanlig 2 kanaler til å drive frontsettet isteden og 275 på bassene, garanter mer kvalitet og bedre kontrol over elementene dine enn en "billig" mono forsteker :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 om jeg kobler en bass på hver kanal blir jo bare effekten 75w på hver sub, er det ikke bedre å kjøre brokoblet da? vil ikke bassene få mer effekt i 2 ohm? må legges til at bassene er 4 ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Sjøl hadde jeg en 2x37w PG forsterker, som drev 2 komponentsett, 2 stk 6x9 og 2 stk 10" subwoofere, så tror ikke du skal være bekymret for effekten. Prøv å koble det opp å se hvordan det blir... Er det noe du ikke skal se etter på en PG amp så er det oppgitt effekt. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 ja men da får jeg bare prøve meg fram da:) men er det annbefalt å ha et delefilter på denne forsterkern, er jo ikke noe delefilter der, har jo sub out fra spillern, men det virker ikke som om den funker helt som den skal.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har du mulighet til å justere delefrekvensene på sub out? Sett det i tilfelle så lavt som mulig. Prøv å se i brukermanualen om det er noe delefilter på subutgangen i det hele tatt, og i tilfelle hva slags steilhet det har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 det står på tekniske spesifikasjoner på nettet at den har Subwooferutganger med nivå-/frekvenskontroll. står som følger i manualn, adjust the crossover frequency between the front/rear speakers and the subwoofer 80Hz, 120Hz, 150Hz da skal den vel stå på 80Hz for å få best resultat da, men egentli burde vel den kunne vært ennå lavere? anngående forsterkern, om jeg skrur den løs fra underlaget å bruker en tykk skive mellom skruv å underlag slik at det blir en halv cm eller no, burde det hjelpe på varme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 som zetec nevner er det faktisk at du får mer effekt når spenningen økes også, da disse har uregulert power supply, dessuten disse "old school" forsterkere ble målt med lavere forvrening for å "havne" i andre kategorier og leverte mye strøm i lave laster. Da disse kom var jo vanlig med trimode koblinger ;) Prøv deg frem og koss deg med en god klassiker "old shcool" forsterker :driving det vil hjelpe på varmen om den plata ikke dekker hele undersiden, men som sagt bare å fjerne dekselen på undersiden :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 så det er bare å fjærne hele plata, å skru forsterkern fast med litt avstand til underlaget oh da burde den klare 2 ohm uten å bli for varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 blir noe varmere uansett men den vil avkjøles bedre da "luften" som er under lokket (inne i forsterkeren) vil også sirkulere... Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 takk for tipset:) da skal jeg gjøre det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Og bare for å understreke det, jeg tror ikke jeg vet om noe STØRRE DRITT lyd- og featuremessig enn JVC-spillere. Lyden er "ok" dersom man gir faen i hvordan det låter, og ikke har noen som helst krav til innstillinger - men lavpassfilter med 80HZ som laveste frekvens sier faenmeg sitt. Selv har jeg hatt to, hvorav den ene var "toppmodellen". Takk skal du faenmeg ha, den var helt grei (med unntak av støyen), men fortsatt mindreverdig sett i forhold til en prismessig identisk Pioneer-spiller. Et vennlig tips til slutt: Hvis du er en brøkdel av seriøs angående bilstereo, få tak i en Pioneer eller Alpine-spiller (for det meste bare smaksforskjeller mellom de to), så dyr du har råd til! Og hører du lite/ikke på radio, og kan leve med "redusert" radiodel, kan du få en feitere spiller fra USA til samme/lavere pris. Hau. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sqwannabe Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Et vennlig tips til slutt: Hvis du er en brøkdel av seriøs angående bilstereo, få tak i en Pioneer eller Alpine-spiller Eller denon, clarion, mcintosh, nakamichi, sony(gamle), med fler;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 da var subben på plass i bilen, og forsterkern min klarer ikke 2 ohm kom ingen lyd å rød lyset lyste konstant. men samma det det funker supert med en på hver kanal i 4ohm å forsterkern driver subbene uten problem med bass instillingen på fullt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg