reyerd Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 har forsøkt litt og klarer ikke få min ms275 til å kjøre mine to subber i 2ohm, burde jo enetli gå å brokoble denne forsterkern. nå har jeg kjørt i sub på hver kanal som da er 75w, brokoblet i 4 ohm skal den være 280w, vil jeg klare å spille høyere med mer watt på subbene, eller har det noe for seg? når jeg skrur høyt begynner lysene i bilen min å blinke, kan det hjelpe med kondensator da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Etter det eg har lest, har du 2 subber på 4ohm. Parallellkobler du disse (får da 2ohm) og brukobler forsterkeren, blir det 1ohm pr kanal. (ved brukobling må 2 kanaler dele på høgtaleren(e) og da må dei og dele på motstanden!) Det er vel litt for ekstremt for den forsterkeren. So du får ha det slik du har no. Blinker lysa på bilen din, må du nok oppgradera kablane mellom dynamo og batteri. (gjelder selfølgeligt jordingskablene og) Kondensator har ikkje noke særligt for seg. Da er det mykje bedre å kjøpa eit ekstra batteri og ha det i bagasjerommet. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 enig med todleif :) desutten begynner ampen å bli noen år og jeg tror det er derfor den ikke "orker" så lav belastning. prøv å skaffe deg en dedikert forsterker til subb. si ifra om du vil kvitte deg med PGn ;) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Februar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 så å brokoble forsterkern skal jeg bare gi opp da:) har bare en forsterker i bilen, 20mm2 kabler fra batteri å bak, og like tykk jordkabel, burde vel egentli holde lenge, helt nytt batteri har jeg også. om jeg skal kjøpe ny forsterker som er bra til disse subbene, er det noen anbefalning, og evt. hvor stor skal den være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Hugs at det var kablene mellom dynamo og batteri du skal bytte. Kablene ifra batteri til forsterker har selfølgeligt ingenting med at lysa på bilen blinker. (dei gir strøm til forsterkeren og ikkje lysa på bilen) Når du skal kjøpe forsterker, må du tenke på motstanden på lasten din. (lasten er høgtaleren(e) din(e)) Du ha 2 stk basser med enkel spole på 4ohm Da kan du parallellkoble dei og få ein last på 2ohm Du kan og seriekoble dei og få ein last på 8ohm. Sånn som eg ser det, er det best å kjøpa ein monoforsterker som er stabil i 2ohm. (kan og væra stabil i 1ohm) No veit eg ikkje kor mykje penger du vil bruke, viss du vil kjøpe ny forsterker, men Dynabel har 2 monoforsterkere til ein ok pris. (det finns mange andre kjente bilstereomerker som kan anbefalles og!) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
reyerd Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 så kondensator trengs ikke da:) ser en som selger en macrom monoblokk, M2A.500D til 900,- kan den være noe å drive disse to subbene med? eller er pg en min bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg