Gå til innhold

ett små-problem med 3'eren min

Ranger emnet

Baleni

Anbefalte innlegg

hallo godtfolk!

hoper rett på sak..

her forleden tok jeg bærebrua på golfen, fiksa nå og jeg fikk bilen idag, god som ny..MEN instrument lysa mine stakk av på ferie eller noe, lagg på e18 fra arendal-grimstad skulle på mc-drive inn(altså mc donalds, slepper og forlate bilen!:) )

men uansett så skulle jeg sjekke farta mi, men så ikke en shit, alt var mørtk i instrumentene, var ganske så irriterendes og måtte vente på en lyktestolpe får og få ett glimt av hvor fort du kjører, går sikkert greit om dagen, men det er om kvelden jeg er ute og kruser:driving

og en liten ting til mens jeg først er igang, tenkte på ett Armlene til 3eren, fant noen på bs-bildeler, men hvordan er de og feste?

takker for svar mvh Baleni

edit: leifur i nattur

NÅ; Honda Accord 94 2.0L is

x bil: VW golf 94 1.Strikk L(blåst motor)

x bil: Ford taunus 77 2.0L (rammeskeiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd slegga? :P

forskjell på og dunke og knuse, selvom det kunne vært show og gått løs med slegga..

jeg kødda faktisk ikke:P funker på golfen til farmor og farfar ;D men da vet jeg ikke:S

er det lys noen plass? sånn generellt helt dødt? sikringer sjekket?

nei, jeg vet, funker på rav'en til mamma, den digitale klokka kan man slå av ved og dunke en gang over den får og få den på, og dunke en gang får og slå den av..

helt mørkt inni der..

sikringene er ikke sjekket, så der sa du jo noe..noen som har ett sikringskart og briefe litt med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alt av lys på hele dashbordet borte, eller er det kun i instrumentpanelet?

Skru løs hele instrumentet, ta av kontakten og bruk litt elektrorens.

Du kan også stikke innom VW og kjøpe deg nye pærer, så bytter du disse samtidig.

Litt mer teknisk fremgangsmåte enn å banke på dashen;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ser du på sikring først er mitt forslag=) står på innsiden av lokket hva som er hva=) tipper du vet hvor sikringsboksen er?

da skal jeg gjøre det nå, jada, jeg fatn den da jeg jeg kobla annlegg i bilen, under der ved rattet under en liten svart "luke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ALT lys er borte, altså at varsellys slik som ladelampe osv ikke funker er det sans jordinga til instrumentene. Det er jordingspunkt E119, og ligger et sted i kabelbunten som går til lyskasterene.

Hvis bare belysningen er borte er det sannsynligvis dårlig kontakt et eller annet sted fra instrumentpanelet, gjennom sikringsboksen til lysbryteren. Hvis det er lys i viftereguleringen, så ligger feilen mellom sikringsboksen og panelet. Er det ikke, ligger den nok i lysbryteren/dimmeren til instrumentbelysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider