steinarne Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 I morgest når jeg skulle starte bilen funket hverken hovedlyktene eller instrumentlys. I går rett før jeg skulle parkere bilen kjente jeg at det luktet svidd, og lysene og instrumentlys blinket et par ganger, jeg har enda ikke klart å lokalisere hvor ledningene er svidd, men sikringen er hel og ledningene ved lyktene er hel. Noen som har forslag til løsning på dette problemet. Er foresten en golf 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Ville sjekket alle rele'er. Ta di ut og se om di er svidd. Evt prøvd å luktet meg fram:p Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 fins ikke releer på denne.... sjekk hovedlysbryter! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarne Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har brukt bilen i hele dag nå, var på jobb og satte den fra meg noen timer. Da jeg startet den opp igjen funket alt! Kjørte hjem igjen og da jeg skulle parkere kjente jeg svilukten igjen. Brukte nesen til å finne kilden og fant ut at en bryter ved instrumentpanelet var veldig varm. Bryteren står rett bak venstre blinklyshendel. I instruksjonsboka står den beskrevet som hovedlys og instrumentpanel justerer (mulig jeg husker feil) i bilen min er dette bare en bryter som henger og slenger. JEg mener å huske at i min mors golf var det på samme plass en bryter som slo av og på hovedlys (måtte gjøres manuelt) Jeg begynner å lure på om denne knappen i min bil erstatter denne. Hva skal jeg gjøre med denne bryteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarne Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Her er to bilder noen som tror de vet hva som er koblet hvor? Det er tre koblingspunkter på denne bryteren, og jeg fant ut at hvis jeg kobler den gule i midten og slår på bryteren funker lysene. Har ikke sjekket om den fortsatt går varm. Det står forøvrig ACC på den i midten. Instrumentlyset funker da ikke. Ser at noen av ledingene er litt løse så jeg skal prøve å koble på nytt for å se om det blir noe bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ser ut som bryter til noe ekstrautstyr som er koblet. feks ekstralys. Prøv å skift den, koster ikke mange kronene en slik:) Skift og kabelskoene om di ser sliten ut. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg