bambus Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hei har en ford mondeo 1,6 16v 93 modell skulle se litt på bremsene bak, tok av hjulet, fikk av trommelen, så ble uheldigvis bremsepedalen trykket inn mens jeg holdt på så sylinderene gikk langt ut og lekker olje nå, så tenkte jeg å bare sette på trommelen og kjøre den på verksted ( 500m) men nå får jeg ikke trommelen på har ikke kjangs har dunket litt frem og tilbake men får det ikke til å passe, noen som kan forklare meg hvordan jeg skal gå frem nå? trenger å fikse dette fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_80/nsr_wannabe Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har du bilde? Finn en tang eller noe, og klem på plass stempelet, trommelen skulle ikke være noe problem, og få på plass. Men bilde hjelper Siter Bil nå: Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3" x-biler: Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod. Audi 80 85mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole lukkøye Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 ta ei stor vannpumpe tang, og klem sammen stempla igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Klem sammen stemplene hvis du kan. Hvis ikke sett strips over de, og forsøk å sette på hjul med trommel helst, og kjør deretter FORSIKTIG til verkstedet, på natta:P Har selv kjørt en bil uten bremser bak, med kun strips over stemplene, dog bare inne på verksted p. plassen, men det kan gå. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Har du trykka på pedalen så har du nok justert bånda litt utover. Sitter en "selvjusteringsarm" mellom bånda like under sylinderen. På denne ser du en liten arm med tagger på, som går mot en rund "sak" med tagger. Stikk en skrutrekker mellom armen og "saken", slik at tennene ikke er i inngrep lenger, så vil normalt fjærene sørge for at bånda drar seg mot hverandre. Da får du på trommelen. Men ang sylinderen så er det bare å presse stemplene forsiktig inn igjen. Husk å lufte når du har satt alt sammen igjen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huskydogg Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Om du har drevet å fyllt etter bremsevæske i beholderen, så kan denne være full nå. Om du da prøver å klemme tilbake stemplene, og på så vis bremsevæska så må den jo finne veien ut et sted.. "PLOPP" sier det i panseret, så har bremsevæskelokket hoppet av. Ta av bremsevæskelokket først, da blir det litt lettere å presse inn stemplene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg