Gå til innhold

Litt sutring over Statens Vegvesen

Ranger emnet


Gjest

Anbefalte innlegg

En ting som har irritert meg lenge nå, HVORFOR er det ikke krav for de som skal jobbe som kontrolører i Statens Vegvesen og kunne tysk?

 

TUV - Er en tysk organisasjon/firma/whatever. Og alt som skal på en bil, skal i utgangspunktet være TUV godkjent. Dette gjelder alt mulig fra felger og fjærer, til dempere og eksosanlegg. Og siden TUV er tyske, så kommer logisk nok veldig mange TUV papirer på nettopp tysk.

 

Så hvorfor er det ikke et krav at de skal kunne tysk? Kan noen gi meg et fullgodt svar på det?

 

Det er så ufattelig irriterende og sitte der med tyske TUV papirer, ringe til Satens Vegvesen og få beskjed om at senkesettet IKKE blir godkjent pga manglende dokumentasjon.

 

Og det værste er at de har loven på sin side. Det irriterer meg mest! Saken er som følger at du kan legge fram TUV papirer på tysk, og kontroløren kan velge og godta dette om han vil, MEN! Kontroløren kan kreve at du legger fram TUV papirer på et Nordisk språk.

 

Så utrolig irriterende. Jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe at kontrolørene til Statens Vegvesen ikke er pålagt og kunne tysk...

 

BLAH! Det irriterer så jævlig at de har loven på sin side, så inni helvette! Om det hadde vært slik at tyske TUV papirer var godkjent dokumentasjon uansett faen, og kontroløren ikke ville godkjenne det, så hadde det vært en lett sak. Men at de kan sitte der og kreve dokumentasjon på norsk, fra et firma som er tysk! Herregud, er som om verden rundt de faen ikke eksisterer engang.

 

Litt sutring en mandags ettermiddag.. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting som har irritert meg lenge nå, HVORFOR er det ikke krav for de som skal jobbe som kontrolører i Statens Vegvesen og kunne tysk?

 

TUV - Er en tysk organisasjon/firma/whatever. Og alt som skal på en bil, skal i utgangspunktet være TUV godkjent. Dette gjelder alt mulig fra felger og fjærer, til dempere og eksosanlegg. Og siden TUV er tyske, så kommer logisk nok veldig mange TUV papirer på nettopp tysk.

 

Så hvorfor er det ikke et krav at de skal kunne tysk? Kan noen gi meg et fullgodt svar på det?

 

Det er så ufattelig irriterende og sitte der med tyske TUV papirer, ringe til Satens Vegvesen og få beskjed om at senkesettet IKKE blir godkjent pga manglende dokumentasjon.

 

Og det værste er at de har loven på sin side. Det irriterer meg mest! Saken er som følger at du kan legge fram TUV papirer på tysk, og kontroløren kan velge og godta dette om han vil, MEN! Kontroløren kan kreve at du legger fram TUV papirer på et Nordisk språk.

 

Så utrolig irriterende. Jeg kan rett og slett ikke fatte og begripe at kontrolørene til Statens Vegvesen ikke er pålagt og kunne tysk...

 

BLAH! Det irriterer så jævlig at de har loven på sin side, så inni helvette! Om det hadde vært slik at tyske TUV papirer var godkjent dokumentasjon uansett faen, og kontroløren ikke ville godkjenne det, så hadde det vært en lett sak. Men at de kan sitte der og kreve dokumentasjon på norsk, fra et firma som er tysk! Herregud, er som om verden rundt de faen ikke eksisterer engang.

 

Litt sutring en mandags ettermiddag.. Takk.

 

Tåkehue... Det er kanskje LITT enklere om du går til et firma eller en offentlig etat som oversetter fra tysk til norsk og betaler dem et par hundrelapper for en halvtimes jobb, fremfor at Statens Vegvesen skal utdanne sine kontrollører til å snakke alle verdensspråk?

 

Dette innlegget havner helt klart på min liste over de fem mest idiotiske innlegga jeg har sett på Bilforumet ;) Og jeg har sett en del...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkehue... Det er kanskje LITT enklere om du går til et firma eller en offentlig etat som oversetter fra tysk til norsk og betaler dem et par hundrelapper for en halvtimes jobb, fremfor at Statens Vegvesen skal utdanne sine kontrollører til å snakke alle verdensspråk?

 

Dette innlegget havner helt klart på min liste over de fem mest idiotiske innlegga jeg har sett på Bilforumet ;) Og jeg har sett en del...hehe...

 

 

Hvis du leser denne tråden ser du at man ikke snakker om noen hundrelapper, 5-6000 er nevnt.... Hvis alle som skal senke Golfen sin e.l skal betale denne summen for oversetting blir det endel til slutt.

 

EDIT:Linken ja... http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=55902&hl=

Ellers var det vel ikke snakk om alle verdensspråk, men derimot språket til den ENE instansen de godtar papirer fra...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sløvt her er jo egentlig at ikke TUV papirene kommer på engelsk.. Hadde forenklet saken en del..

 

Tyskere NEKTER jo for f''n å lære seg engelsk. og når de spør om veien og JEG ikke kan tysk... da blir de fornærma. :puke:

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskere NEKTER jo for f''n å lære seg engelsk. og når de spør om veien og JEG ikke kan tysk... da blir de fornærma. :puke:

Jeg kan Tysk men nekter å bruke det her i landet. Får vi snakke norsk til dem i Tyskland?

 

"-Sprecen Sie Deutsch?

-Nein, nür ein bichen

-Okey, we'll do it in English then (flytende)"

 

Men nok om det...

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkehue... Det er kanskje LITT enklere om du går til et firma eller en offentlig etat som oversetter fra tysk til norsk og betaler dem et par hundrelapper for en halvtimes jobb, fremfor at Statens Vegvesen skal utdanne sine kontrollører til å snakke alle verdensspråk?

 

Dette innlegget havner helt klart på min liste over de fem mest idiotiske innlegga jeg har sett på Bilforumet ;) Og jeg har sett en del...hehe...

 

Om du finner meg en offentlig etat eller et firma som oversetter de papirene for meg, og samtidig bare tar et par hundrelapper, så VENLIGST fortell meg hvor i helvette jeg finner de.

 

Om det bare hadde vært så enkelt så hadde det ikke vært noe problem, men den gang ei.

 

Og jeg mener fortsatt at såpass mye som Biltilsynet forholder seg til TUV, så burde det vært et krav at de kan tysk! Ikke "alle andre verdensspråk" men TYSK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa det før sier det igjen :

 

NORGE + BIL = FAIL

 

norge bruker biler som landets melkeku!

Statens vegvesen, BT, kjøreskolenr ol. tror at alle er fan miliardærrer og har råd til å godkjenne alt og ALT mulig ... vi må bare godta at det er slik og det blir slik !

 

ty

alle som protestere mot meg kan GTFO =)

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det norske landet norge skal bruke godkjenningspapirer fra tyskland...? Helt håpløst, hvertfall når det gjelder felger og styling.

 

BT: "Å jasså du! Du har satt på en liten leppe på frontfangern din!! Håhåh! Den må være tuv godkjent ellers så er det rett av!!"

 

Assholes

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkehue... Det er kanskje LITT enklere om du går til et firma eller en offentlig etat som oversetter fra tysk til norsk og betaler dem et par hundrelapper for en halvtimes jobb, fremfor at Statens Vegvesen skal utdanne sine kontrollører til å snakke alle verdensspråk?

 

Dette innlegget havner helt klart på min liste over de fem mest idiotiske innlegga jeg har sett på Bilforumet ;) Og jeg har sett en del...hehe...

 

Ett firma som oversett fra tysk til norsk, tviler paa det er saa lett aa finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår