Gå til innhold

Litt sutring over Statens Vegvesen

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Du anbefalte meg og finne et firma eller en offentlig etat som kunne oversette. Sånt koster mann :P

(Og ja, jeg mener fortsatt det er idiotisk og ikke ha det som krav når man skal jobbe som kontrolør på biltilsynet. Det er faktisk hovedspråket til verdens (?) største "kontrollorgan" eller noe sånt)

Tipper at du kan gå til en hvilken som helst videregående skole, finne nærmeste tysklærer og få ham til å oversette det og stemple det for deg for et par hundrelapper. Dette var bare et forslag i dette ene tilfellet, for jeg tror normalt sett ikke at det er noe problem.

Den eneste gode løsningen jeg kan se i det lange løp, er at TUV gir ut sine dokumenter på engelsk.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skaff papirer på islandsk, dette forenkler nok saken endel
Ooooog for 364. gang siterer vi regelverket;

"Bevitnelsen/dokumentasjonen kan kreves oversatt til norsk hvis den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk."

Og for 396. gang kan det også nevnes; Oversettes det til islandsk eller finsk, er det du, og KUN du, som driter deg selv på leggen.

Lykke til.

Da ville jeg bedt de om å finne den paragrafen som tilsier at det skal være på norsk/engelsk.
http://lovdata.no/for/sf/sd/xd-19941004-0918.html#6-10

GL HF!

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooog for 364. gang siterer vi regelverket;

"Bevitnelsen/dokumentasjonen kan kreves oversatt til norsk hvis den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk."

Og for 396. gang kan det også nevnes; Oversettes det til islandsk eller finsk, er det du, og KUN du, som driter deg selv på leggen.

Lykke til.

http://lovdata.no/for/sf/sd/xd-19941004-0918.html#6-10

GL HF!

Ventet på den ja..... og den tolkes iht til vegdirektoratet (ikke trafikkstasjoner) at det gjelder ved typegodkjenning/førstegangs registrering og ikke godkjenning av endringer som f.eks felger/senk o.s.v.

dessverre så er det jo endel på trafikstasjonene som da tolker denne annerledes....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider