Gå til innhold

Leiebil etter skade

Ranger emnet

Dennis87

Anbefalte innlegg

Hei

Tok en tur ut på jorde med bilen min for noen uker siden, ringte da gjensidige og fikk leiebil på stedet da jeg har "alltid bil" i fra dem.

Etterhvert fant jeg ut at jeg hadde kjørt ca 1000km over min kjøre lengde på 30 000km så måtte betale 22% av skaden selv, dette ble da dyrere enn å betale selv, så da betale jeg de 50 000 som skaden kom på selv for å slippe bonustap osv.

Hvordan blir det med leiebilen som jeg har hatt i 22 dager nå? bilen har vært på verksted i 22 dager. Må jeg betale egenandel fordi jeg har brukt leiebil tilbudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tok en tur ut på jorde med bilen min for noen uker siden, ringte da gjensidige og fikk leiebil på stedet da jeg har "alltid bil" i fra dem.

Etterhvert fant jeg ut at jeg hadde kjørt ca 1000km over min kjøre lengde på 30 000km så måtte betale 22% av skaden selv, dette ble da dyrere enn å betale selv, så da betale jeg de 50 000 som skaden kom på selv for å slippe bonustap osv.

Hvordan blir det med leiebilen som jeg har hatt i 22 dager nå? bilen har vært på verksted i 22 dager. Må jeg betale egenandel fordi jeg har brukt leiebil tilbudet?

Tjaaaaaaaaa... Forsikring er, som jeg har sagt mang en gang tidligere, litt av en jungel, så jeg skal trå litt forsiktig.

Jeg kan ta feil, og det kan sikkert variere fra selskap til selskap, men i utgangspunktet vil jeg tro at du må betale egenandel, i og med at du har brukt leiebilavtalen. Men det går sikkert an å gjøre en avtale med selskapet ditt om å betale en begrenset egenandel eller noe sånt, i og med at du jo ikke har benyttet deg av kaskoen, og på den måten spart selskapet for en del utgifter...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider