Gå til innhold

"ulovlig gatebilkriminalitet"

Ranger emnet

TurboCG

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg fatter ikke hva dere klager over! Dere VET at neonlys er forbudt, men allikevel monterer dere det og "håper at ikke purken ser det". Hvor dumme kan man bli? Når dere kommer susende opp og ned Karl Johan på natta eller på E18 for den saks skyld, tror dere at dere ikke synes da? Har dere ikke på neonlys for å bli SETT? :rolleyes:

At noen politifolk da velger å gi dere forenklet forelegg for neonlys, er jo seff trist, men de kan faktisk bruke skjønn å gi advarsel også. Noe jeg nok hadde gjort, hadde jeg vært en slik "lærhomse", ifølge dere.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirwicked

Har vært i snakk med en politi bekjent av meg.. om neon lys og etter som jeg skjønte er ikke neon lys ulovlig..altså etter boken.

De skal bare ikke blinke eller være blå...

*Det skal sies at jeg ikke har SETT loven slik den er skrevet..*

Vegtrafikkloven vet jeg har noe ang utvendig lys i en bil, innvendig derimot er lovlig så lenge det ikke sjenerer trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by aryx

Vegtrafikkloven vet jeg har noe ang utvendig lys i en bil, innvendig derimot er lovlig så lenge det ikke sjenerer trafikken.

hva med dissa lastebil førerane da?? de trucker jo rundt med masse blå lyst (annet lyst oxo for den saks skyld) i front ruta.. har de en spesiel ordning så at de slepper bot/pålegg/advarsel da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pratet med 3 forsjkjellige politifolk.og fått

bekrefet dette fra samtlige :

Neon lys inni/under bilen er 100% lovelig med følgende unntak!

Det er da : Blått lys! (utrykningskjøretøy) og blinkende lys (irrelevant hvem farge(utrykningskjøretøy igjen))

annent en dette er det helt lovelig!

Unntak er da feks lastebiler (Bred transport) etc.som SKAL

ha orange "saftblander"

Mvh

Fashen

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

hva med dissa lastebil førerane da?? de trucker jo rundt med masse blå lyst (annet lyst oxo for den saks skyld) i front ruta.. har de en spesiel ordning så at de slepper bot/pålegg/advarsel da eller??

De lysa kan skrus av/kobles fra ved passende anledninger... Og når det gjelder bøter/kontroller så er det svært få som blir kontrollert så mye som lastebilsjåfører. Er forresten forbudt med mer enn 2/4 tusenmetere pga max antall lux. Med det gjelder ikke utenlandske biler, derav mange med en haug lykter. Og seff de norske som håper at myndigheten ser igjennom fingrene på det pga aktuell strekning...

Bilvask er oppskrytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider