slitenvolvo Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Fikk brev fra de vennlige folkene på statens vegvesen om at det ikke var betalt omreg på vinterbilen min. Det er i grunnen ikke så merkelig siden jeg ikke har betalt forsikring på den enda. Er det noen konsekvenser med å vente med å betale omreg/forsikring til jeg faktisk skal ha bilen på veien (kjører ikke med bilen, og har rimelig små sjanser for å bli avregistrert), eller må jeg levere inn skiltene og hente de ut etter at jeg har betalt forsikring? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hvis de skulle finne bilen og ta med seg skiltene må du betale 1200kr i gebyr for å få de ut igjen. Bortsett fra det er det vel ingen konsekvenser for deg, hvis du ikke bruker bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Da må nesten komme i oppkjøreselen min for å avregistrere bilen :) Da gidder jeg ikke å stresse med å dra på BT før jeg faktisk har forsikringen klar. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 De kjører runder.. Så du er advart. Men, du kan jo bare skru av skiltene og legge de inne i kåken din? Der ligger de trygt og godt mens bilen står ute med avskiltingsbegjæring og null forsikring. Så når du vil ha skilt på den så er det bare å betale omreg. ordne forsikring og kjøre til BT med kvittering og alt er i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Jeg kjørte med vinterbilen min i hele fjor uten å betale omregistrering. Null stress. Så lenge man ikke blir stoppet da. Hehe. Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 gammer`n venta 2-3mnd med å betale omreg. Med påfølgene purringer etc, for å spare x antall kroner ved å betale over årsskiftet.. Men han hadde forsikring på bilen. Var aldri snakk om avskiltning Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 gammer`n venta 2-3mnd med å betale omreg. Med påfølgene purringer etc, for å spare x antall kroner ved å betale over årsskiftet.. Men han hadde forsikring på bilen. Var aldri snakk om avskiltning Tull.. Du må alltid betale den avgifta som er når salgsmelding blir levert inn, uansett om det er året etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Så hvis man kjøper seg en ny bil, leverer melding om eierskifte, avskilter bilen samtidig og så venter i 20 år med å hente ut skiltene igjen. Må man da betale høyeste sats eller satsen som gjelder den dagen man skal ha ut skiltene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet November 21, 2007 Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 Så hvis man kjøper seg en ny bil, leverer melding om eierskifte, avskilter bilen samtidig og så venter i 20 år med å hente ut skiltene igjen. Må man da betale høyeste sats eller satsen som gjelder den dagen man skal ha ut skiltene? Den satsen som gjelder den dagen du skal betale avgifta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 22, 2007 Rapporter Share Skrevet November 22, 2007 Tull.. Du må alltid betale den avgifta som er når salgsmelding blir levert inn, uansett om det er året etter. Hmmmmm, må ha huska feil da jeg:rules: Venta med å levere inn slagsmelding kan det stemme? (Hadde avale med gammel eier) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg