Vectra1 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har en 1997 1,6 16v CD, der det begynner å bli litt vel mye oljeforbruk, samt at nedre del av motor er vel litt slapp.. Har kommet over en X18XE blokk, og lurer på om toppen av 1,6 går på denne blokken? Eller er det såpass stor forskjell på 1,6 og 1,8 at det ikke lar seg gjøre? Mvh Reex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RAM Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Det kan nok umulig holde lenge. 1,6 har stempel 79mm og 1,8 har 80,5. Det blir bare trøbbel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra1 Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Det kan nok umulig holde lenge. 1,6 har stempel 79mm og 1,8 har 80,5. Det blir bare trøbbel Er det da slik å forstå at det faktisk går? Altså vannpumpe og alt ellers, boltesirkel for topp, motorfester og alt ellers er likt, det er kun boringen som er forskjell? 1,5mm utgjør vel ingen fare, sålenge en bruker 1,8 topp pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RAM Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 kan ikke garantere at det ikke GÅR, tyskerne er jo veldig flinke til å standardisere så det skulle forundre meg hvis det IKKE gikk. Men om elektronikken vil takle det så du får full nytte av 1,8(f.eks om 1,6 hjerne gir nok bensin) vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra1 Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 kan ikke garantere at det ikke GÅR, tyskerne er jo veldig flinke til å standardisere så det skulle forundre meg hvis det IKKE gikk. Men om elektronikken vil takle det så du får full nytte av 1,8(f.eks om 1,6 hjerne gir nok bensin) vet jeg ikke. Noen som kan si dette med sikkerhet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg