Gå til innhold

Koblet batteri feil, hva kan ha skjedd?

Ranger emnet

Turbokassa

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner som ikke har veldig greie på bil, klarte ved et uhell og koble + på - og - på +. Han oppdaget ikke dette før litt etterpå, da det kom litt røyk opp fra motorrommet.

Hva kan ha gått galt?

er han så heldig at sikringene har tatt støyten eller har han smelta mesteparten av ledningsnettet i bilen?

Takknemlig for råd, hjelp, hint osv.. :D

PS. er en saab 900 om jeg ikke husker feil, om det har noe å si DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en som gikk i klassen min på skolen gjorde dette på en bercedes menz, og da tok regulatoren på dynamoen kvelden.

hmm okey. da vet jeg om en ting til å sjekke. takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kan ha skjedd og har skjedd er at alt har gått til helvete;P Neida.. Funker ingenting nå hvis han kobler det riktig? Hvor kom røyken fra? Årsmodell?

husker ikke helt hvor i motorrommet røyken kom fra, mener det var fra førersiden. har ikke sjekka noe på bilen jeg. tenkte kanskje jeg skulle fått gjort det i helga. han skulle få en han kjente til å se på den sa han. men så har det aldri skjedd noe. han får ikke ræva i gor, så da hjelper jeg han;P

årsmodell er jeg ikke sikker på. noen og 80 eller noe tenker jeg. skal få sjekka opp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhh, hvordan har han klart dette, da + og -polene på ett batteri er såpass forskjellige at det ikke skal gå an og klemme ned på feil klemmer?

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhhh, hvordan har han klart dette, da + og -polene på ett batteri er såpass forskjellige at det ikke skal gå an og klemme ned på feil klemmer?

nei spør ikke meg.. jeg hadde nok med å holde meg fra å brøle av latter når han fortalte at han hadde klart å koble feil.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan jo gjøre feil, kan være fort gjort å sette på feil. Og det er ikke alle biler som har forskjellige klemmer.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan jo gjøre feil, kan være fort gjort å sette på feil. Og det er ikke alle biler som har forskjellige klemmer.

neinei, veit det. men er ganske enkelt og sette riktig da. Han kan ikke ha tenkt mye på hva han gjorde liksom.

Trodde ikke folk klarte å gjøre en sån feil jeg men.. er som du sier fort gjort. komemr jo ann på bil, noen har forskjellige klemmer, noen forskjellig lenge på ledningene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal avgårde og se på bilen på fredag.

Noen flere tips før opgaven tar til?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått sjekka litt nå.

Foreløpig ser det du til at alt har klart seg, den fyrer bare ikke.

Så skulle sjekke gnist, men i forsøket på og ta av plugghetta så reiv jeg først av ledningen, så gummien rundt pluggen, så denne metaldinges inni plugghetta som skal sette seg på "nippelen" på pluggen :P

Nye tenningsdeler er bestilt, siden bilen har stått stille så lenge så ser det ut til å ha grodd litt.. hehe

sjekka rotor og fordelerlokk, ser ikke så gæli ut, pussa litt på det, men tror det skal gå. Prøver nye pluggledninger også ta opp plugga for å se om de er grodd igjen og om den får bensin :D

sånn ca de nærmeste planene.. hehe

noen som vet om noe mer det kan være?

Er vel i hovedsak disse tingene som spiller inn?

PS. det var gnist både til fordeler og ut av fordeler DS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider