Gå til innhold

monoblokk... noen forslag?

Ranger emnet

Cerwin-Vega!

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tusen takk for forslagene den som virket mest fornuftig for kontoen min var nok audisonen... åssn tror du den takler strokeren da? kondensator da må jeg vel ha 1.5 farad eller tror du det holder me 1farad? jeg synes den virket litt liten av størrelse i forhold til ytelser ikke at det er noe minus da, lettere og gjemme bort...

har dere på autosound bassporter med kon i endene 4"...

noen som er litt billigere enn rockford sine d blir litt dyrt med 600kr for to porter =( har du noe pris forslag til JVC Kd-S891R...

eller en demobrukt JVC KD-SX998R

MVH : Cerwin-Vega!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått inne fine alu porter med kon i begge ender, turbo porter som det kalles.

skal sjekke litt rundt på mandag om jeg kan skaffe deg en bra blokk til strokern din. kan jo ikke la den spille med alt mulig rart.

er jo tross alt stoker vi snakker om her, og de har jo vi på soundpressure laaaang erfaring med.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

husk at viss du halverer ohmen halverer su alt annet også. er best å finne en som spiller slik du vil ha den i 4ohm

Kee!?!

Den må du nok forklare nærmere.

Det der lærte ikkje eg noko om i løpet av mine 5års utdanning innen elektronikk.

Halverest størrelsen på bilen også? :D

Om in har ein forsterker som lever 1000W i 4 Ohm, og den samla impedansen den ser er 4Ohm så leverer den 1000W. (500w i kvar spole)

Sameleis 1000W i 1 Ohm når belasninga er 1Ohm, gir ... akuratt ... 1000W (500w i kvar spole).

Einaste forskjellen her er jo kun at kabler og kontakter er meir kritiskt med tanke på kvalitet og diameter. Lettere å få effekttap i kabler med 1ohms belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er nettop det som er farlig. har du en stor audi stasjons vogn og halverer ohmen så kan du ende opp med en punto.:D

fra spøk til revolver. jeg tenker på damping og slurrate og slikt.

har jo vært mye prat om det her inne i det siste.

watten halveres ikke da. den fordobles jo nesten.

enig med det med kabler og sånt. burde kjøre stor kvadrat med så mye effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Dempingsfaktoren blir dårligere ved lågarre impedase. Stemmer det. S-rate har ikkje den store betydingen i Sub- samenheng.

Denne forsterkeren er Digital, og kan ikkje spiller noko særleg over 150Hz uansett. PGA Kontruksjonen.

EDIT:

D-1000 er nå faktisk erstattet av ny modell

http://www.bgaudio.no/forsterkere/ca10/index.htm

Veil ut: 5690,- kan nok finne den billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dere har vel mer enn nok erfaring med stroker....

ja jeg tror nok det blir bra nok lyd i golfen tilslutt har C-V frontsett en gammel serie kommer ikke på navnet nå i farten... og IT 6x9.. og strokern.... hørselvern neste stopp:D

pris på de alu portene da?

du må hilse roy fra meg didrik i fra averøya...

fortsett med den gode kunde servicen dere har hos spd.as dere vinner mange kunder på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cerwin-Vega!

ja dere har vel mer enn nok erfaring med stroker....

ja jeg tror nok det blir bra nok lyd i golfen tilslutt har C-V frontsett en gammel serie kommer ikke på navnet nå i farten... og IT 6x9.. og strokern.... hørselvern neste stopp:D

pris på de alu portene da?

du må hilse roy fra meg didrik i fra averøya...

fortsett med den gode kunde servicen dere har hos spd.as dere vinner mange kunder på det..

Heisann der! nå hvordan går det det med cv golfen din?? Det du burde ha av forsterker til din stroker er Tru Technology, behøver ikke være en ren monoblokk. Ta kontakt hvis du vil ha litt mer info. Forresten har du meldt deg inn i klubben?? Har du fått med deg at vi har fått nye fine lokaler siden du var nedenfor sist? Mvh Roy i SPD.AS

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har jo fått 3 demo rom og stort lager. Et rom med bilstereo, et rom med pa og et som det skal bli et av norges råeste hjemme kino anlegg i. Viss du vil være med i klubben så send meg en melding.

Med en av tru forsterkerne i bilen trenger du ikke den golf motoren lenger. det måtte psåfall bare være for å lade batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roy og jeg slo være kloke hoder sammen og fant ut at denne forsterkeren er en god løsning.

http://www.trutechnology.com/t_series.htm

den er fra amerikanske Tru technology og heter T2.100

Den yter 2x 100w i 4ohm og 1x400w i 4ohm så den skal ikke ha noe problemer med å drive strokeren.

prisen er 5890,-

MEN husk og bytt til 180A sikring før du kobler den til. har hatt litt problemer med at sikringa sprenger. Denne forsterkeren er litt sulten skjønner du

Et lite bilde inni

open_top_t2100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider