Gå til innhold

monoblokk... noen forslag?

Ranger emnet

Cerwin-Vega!

Anbefalte innlegg

Originally posted by ALJ_GSi

roy og jeg slo være kloke hoder sammen og fant ut at denne forsterkeren er en god løsning.

http://www.trutechnology.com/t_series.htm

den er fra amerikanske Tru technology og heter T2.100

Den yter 2x 100w i 4ohm og 1x400w i 4ohm så den skal ikke ha noe problemer med å drive strokeren.

prisen er 5890,-

MEN husk og bytt til 180A sikring før du kobler den til. har hatt litt problemer med at sikringa sprenger. Denne forsterkeren er litt sulten skjønner du

Et lite bilde inni

open_top_t2100.jpg

Hehe gjorde vi Andreas? må ha vært litt i halvsøvne jeg da! hehe. Til en 12" er den grei, men til 15" tror jeg nok at T03-2.250 vil mye bedre. Men noe høyere pris har den jo.

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Luerer jeg også på.

Når man hentyder og kategoriserer Audison som "alt mulig rart" så har man gått glipp av noe vesentlig. Audison har vunnet stort sett alt de har vært med i. Aldri sett dem under en 3 plass.

Se hvilke forsterkere Focal bruker i sin demobil som representerer dem på CES messen:

http://www.sounddomain.com/news/ces/view_report.pl?vendor_id=FOC

For dem som ikke gidder å lese hele artikkelen:

http://www.sounddomain.com/news/view_large_image.pl?image=FOC007_3.jpg

Focal er så vidt meg bekjent elementer i toppsjiktet når det gjelder den berømte kvaliteten og ikke kvantiteten. Så forsterkervalget er ganske så sikkert gjennomtenkt og gjennnomprøvd.

Til ettertanke hos dere selgere:

Har lagt merke til at det er mange bilstereoselgere her. Og en del av dere anbefaler og skryter deres egne produkter opp i skyene. "Finnes ikke no bedre!". Ofte er det "ukjente" jalla merker dere refererer til. i en tråd anbefaler dere en ting, og i en annen tråd blir andre merker anbefalt, selv om det andre merket var "verdens beste" i en annen tråd. dere må da tenke på at troverdigheten synker til langt under 0, iallfall i mine øyne. Dette gjelder ikke alle selvfølgelig, men har merket meg et par :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roy og jeg slo være kloke hoder sammen og fant ut at denne forsterkeren er en god løsning.

http://www.trutechnology.com/t_series.htm

den er fra amerikanske Tru technology og heter T2.100

Den yter 2x 100w i 4ohm og 1x400w i 4ohm så den skal ikke ha noe problemer med å drive strokeren.

prisen er 5890,-

MEN husk og bytt til 180A sikring før du kobler den til. har hatt litt problemer med at sikringa sprenger. Denne forsterkeren er litt sulten skjønner du

Et lite bilde inni

open_top_t2100.jpg

Synes vel ikke denne så noe imponerende ut... Hverken utvendig eller inni. Veldig lite komponenter, både når det gjelder kondensatorer og trafoer. Ser hjemmebygd ut. Håper da inderlig den virker bedre enn den ser ut. ;)

Men det jeg setter størst spørsmålstegn med, er 180A sikring...???

Det må da være en alvorlig designfeil, om en 60A forsterker må sikres med 180A...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor mye høyere i pris ligger den da? har dere noen andre forslag da?

og den virker jo litt lovende den audison forsterkeren eller hva ROY? ja jeg skal ta meg en tur nedover igjen sånn att du får vist meg litt trykk uten att frisørene truer med å skamklippe deg...

hører rykter om at du sitter og ruger på bilder av den nye strokeren... legg dem ut her og del dem med resten på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bilder og nesten all data på den nye strokeren ja, men føreløbig er den ikke ferdig designa. MEN en ting kan jeg love og det er at den er råere en den gamle. 3500w rms og 10 000w maks. men den tåler mye mer enn det. En stor forskjell er at denne kan faktisk brukes som musikk subb og ikke bare til bråking. den blir heller ikke laget av cv, men av TRU med john fairchild som bygherre.

Cervin-vega: du får ta deg en tur ned på jule bordet vårt da vet du. kommer til å bli mye heftig der.

den andre tru forsterkeren koster 13 700

vil gjerne se en 2x100 watter som kan stille opp mot den tru forsterkern. bare å stikke innom viss dere mener dere har en som er bedre til samme pris

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok og at Tru Technology er et merke man bør ta seriøst. Har desverre aldri fått muligheten til å teste dem ut, men dem har absolutt potensiale virker det som. Særlig har jeg litt tro på Copper serien som benytter rør:D :D .

Det finnes veldig mye spennede som ikke har vært tilgjengelig på det norske markedet som har kommet den siste tiden eller er på vei. Vet med sikkerhet at det kommer produkter om kort tid som vil få mange av dere til å få en lite følelse av "må ha".

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. SQ: du høres virkelig ut som en hyggelig mann med masse beilig. driver du med dette eller no? Vet ihvertfall hva du snakker om.

Enig i at det er masse rart som det ikke har vært marked for i norge som kommer snart. spesielt masse inne neon lys. kan nevne noen ting: cromma strømper som du trekker utenpå slanger i motor rommet med neon lys også kommer det lava neon rør.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. SQ: du høres virkelig ut som en hyggelig mann med masse beilig. driver du med dette eller no? Vet ihvertfall hva du snakker om.

Takker for det, jeg prøver jo å være en hyggelig kar da. Liker å hjelpe mennesker til å oppnå så god lyd som budsjettet dems tilsier.

Jeg har hatt lydgjengivelse som hobby i mange år med hovedvekt på high-end hjemme stereo. Men syntes det er litt moro med bilstereo og da:D

Jeg skal være ærlig å si at jeg faktisk er medeier og driver et firma som driver med import av diverse utstyr, mest hjemmestereo, men bilstereo er på vei inn for fullt.

Er det noe noen lurer på, uansett hva slags merke du/dere har, er det bare å spørre. Jeg diskriminerer ikke.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Tror nok og at Tru Technology er et merke man bør ta seriøst. Har desverre aldri fått muligheten til å teste dem ut, men dem har absolutt potensiale virker det som. Særlig har jeg litt tro på Copper serien som benytter rør:D :D .

mvh

Det jeg alltid har lurt på er hvordan takler rørforsterkere -25 grader og vaskebrett veier ??

Phase Linear hadde vel rørforsterkere til bil på slutten av 90 tallet. Aner ikke hva de driver med nå. Vet om en som hadde det i bilen sin da og konkurrerte. Får vel ringe og sjekke ut dette, han bor på Tynset så han vet sikkert noe om rør og kulde :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den andre tru forsterkeren koster 13 700

vil gjerne se en 2x100 watter som kan stille opp mot den tru forsterkern. bare å stikke innom viss dere mener dere har en som er bedre til samme pris

Hva med Zapco C2K-6.0x da ? Den koster vel ca. det samme ? Dere selger jo begge deler ? Hva ville dere ha satset på ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

Det jeg alltid har lurt på er hvordan takler rørforsterkere -25 grader og vaskebrett veier ??

Du har nok et lite poeng der som er verd å ta i betraktning, kulden er nok ikke et problem så lenge de varme rørene ikke blir utsatt for plutselig ekstrem kulde, og vil nok ikke tro at humper har så mye så si heller, at det kan redusere levetiden i forhold til om samme rørene stod trygt plassert hjemme, er det nok ingen tvil om. Men regner med at konstruktørene tar dette i betraktning når rørtype velges ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Men det jeg setter størst spørsmålstegn med, er 180A sikring...???

Det må da være en alvorlig designfeil, om en 60A forsterker må sikres med 180A...

Enig ;-)

...og hva med terminalene...får ikke rare strømkabelen inn der vel? ;-)

EDIT: fikk foresten en teknikker (med lang fartstid) til å kikke litt på bildet av forsterkeren...han ble ikke imponert over oppbyggingen ihvertfall...'ikke akkurat det det nyeste innen teknologi dette her' mente han... ;-)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider