Gå til innhold

monoblokk... noen forslag?

Ranger emnet

Cerwin-Vega!

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@lpher: tror du burde se engang til på de bildene. be han gå inn på siden dems. tor ikke han helt vet hva han så på, dessuten ser du ikke hele print kortet på det bildet. der er det bare tatt av et lite deksel som sitter på toppen. Tru har noen av de største innen bilstereo til å jobbe for seg og dem vet hva dem driver med. Skal prøve å få lagt ut noen tester jeg har på papir fra et av usas største bilstereo blader.

vu: nei du har ikke rør. bare copper t som har rør. ingen andre.

fått deg mere strøm?

Regner med at de som lager en forsterker med rør til bil tar med det i beregningene det med vibrasjoner og slikt

vi selger ikke zapco lenger men vi har mye utstyr til dem som går billig. De er omtrent like vill jeg nå si. Smak og behag. den kan ihvertfall måle seg med den tru'en

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Enig ;-)

...og hva med terminalene...får ikke rare strømkabelen inn der vel? ;-)

EDIT: fikk foresten en teknikker (med lang fartstid) til å kikke litt på bildet av forsterkeren...han ble ikke imponert over oppbyggingen ihvertfall...'ikke akkurat det det nyeste innen teknologi dette her' mente han... ;-)

@lpher

Nå er det desverre slik at ikke alle merker benytter store terminaler for strøm. Dette trenger derimot ikke å by på noe problem , man kan overvinne dette ganske greit.

Et eksempel er bl.a US Amps. Dette er kanskje noen av de mest strømsterke forsterkerne på markedet, men strømterminalene er ikke mye å skryte av. Selv sitter jeg på noen meget spennede forsterkere i mitt sortement, som også lider under samme skjebne.

Nå er det jo ikke altid slik at den nye teknologien er best heller da :D . Selv sverger jeg til rør forsterkere hjemme, og det er ikke akkurat ny teknologi. Men jeg må og si at akkurat dette bilde som vises til her ser ikke imponeredes ut, men det er jo heller ikke at bilde av hele kretsen.

Det er nok heller ikke slik at det er antall komponenter som avgjør hvor bra en forsterker er. Det eneste stedet jeg gjerne ser at det er litt komponenter, er i strømforsyningen.

Det er viktig å huske på at enhver komponent utgjør en "flaskehals", da komponenter i seg selv er en nødvendig onde. Jo flere komponenter du tilfører, des bedre kvalitet bør dem være av (les des mindre "egenlyd"/forvregning bør dem ha).

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

bare et kjapt spm, er rms watten sann ?

dvs kan du stole på det ?

eller er den like jalla som 5*380watt suround aiwa annlegg på elkjop ?

Så lenge det er RMS så skal den i utgangspunktet være seriøs. Det er stilt visse krav for at en effekt skal kunne oppgis RMS. Noen garanti har du selvsagt aldri. men det kan være en fordel å sjekke hvordan effekten er målt. D.v.s er dem målt over hele frekvensområdet, eller kun ved en enkel gitt frekvens, hvordan ser forvregningen ut og spenningen den er målt ved.

De jalla wattene du snakker om er ofte så kalte PMPO som bruker i hanke-stereo osv. Dette er en lite seriøs målig som måler med en rimelig høy forvregningsgrad.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

dvs råtten lyd ? før du brenner greiene ?

Bare lurer pga mange forsterkere har mye rms, men veldig liten i størrelse da. digital men uansett...

Digitale forsterkere er mindre... De er bygd opp på en annen måte. Også er de mye mer effektive. Nærmere 90%.

Så skal du ha forsterker til sub, så burde du gå for en klasse D forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider