Gå til innhold

BS Bildeler

Ranger emnet


Ole-H

Anbefalte innlegg

  • Svar 265
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Legger inn et kort svar her, ettersom det var mange meninger ute å gikk!

 

Først vil jeg begynne med å takke for alle som har kommet med posivive kommentarer - vi har over 35.000 handler nå, og de fleste handlene går smertefritt, så jeg vil med stor tro påstå at de fleste er meget fornøyde - unntakene brøler gjerne ut på diverse fora, og det er jo forståelig!

 

Jeg vil også benytte anledningen til å fortelle at vi har et varespekter med over 150.000 varer, fra forskjellige leverandører, hvor noen bruker lengre tid enn andre - mer om dette under. Etter nyttår flytter vi til nye, store, flotte lokaler, hvor vi får 1500kvm med 8 meters takhøyde over hele lageret - som betyr at det er plass til enda flere lagervarer.

Vi har pr i dag over 20.000 varer på lager - med en lagerverdi på flere millioner.

 

Leveringstid:

Vi har UKENTLIG forsendelse fra de største leverandørene våre. Vi benytter stort sett tre grossister, som gjør dette mulig, slik at vi ikke trenger å "samle" opp før vi sender varene.

Det betyr at om Rieger eller DeLight har noe på hyllen, har vi det normalt etter 1-2 uker avhengig av hvilken dag du bestiller. Det gjelder også USA-deler som vi kun frakter på fly for at det skal gå raskt.

 

MEN - om varen må produseres hos ett eller annet firma, så tar det lenger tid - men det gjelder uansett hvem du bestiller denne varen hos (så fremt den ikke finnes på lager da). Da går det jo ann å finne et annet alternativ, om man ikke vil vente!

Noen produserer i løpet av en uke, mens andre må gjerne ha 4-5 uker på seg - og visse Japanske tuningfirmaer bruker gjerne et halvt år!! (Fordi det ofte skal sendes fra produksjonslokalene ett-eller-annet-sted i Asia, til Japan, og så til USA...)

 

Forøvrig blir 8 av 10 (80%) ordre levert i løpet av 3 uker, og de siste 20% varierer veldig, ettersom det ofte da er varer som lages på bestilling, eller som er utsolgt hos leverandørene.

 

EN ANNEN VIKTIG TING ER - Når du bestiller 50 forskjellige varer, fra 50 forskjellige leverandører, som kanskje blir produsert på 50 forskjellige plasser, og kanskje 80% av varene er klare til sending etter en uke, og ikke vi velger å "spandere" eller delsende dette uten ekstra kostnad, så kan vi ikke bare sende deg varene. Om det da tar 4 år å skaffe en liten girkule som mangler på en stor ordre, så er det kanskje bedre å avbestille den. MEN det er fryktelig mange som blir sinte bare vi sender halvparten av delene, selv om det ikke alltid koster kunden en krone ekstra å få levert halvparten av varene!

Da kan man jo ikke klage på leveringstiden på f.eks. en Rieger front som kanskje kom etter 1 uke, fordi en girkule manglet og ikke kom før det hadde gått 3 måneder.

(Selv hadde jeg da enten funnet en annen girkule, eller bedt om å få tilsendt kun frontfangeren først, og så girkulen i postkassa når den en gang kom?)

 

Så litt om kvaliteten. Jeg ser noen her snakker om kvaliteten på deler fra "BS Bildeler" - og det blir jo helt feil. Om du bestiller en Greddy Turbotimer hos oss, eller ett annet sted - så er kvaliteten helt lik. Det samme gjelder alle de andre merkene våre. Vi produserer ingenting på kontoret vårt, vi selger bare ferdige produkter, på samme måte som en vanlig butikk. (Jeg har aldri hørt at folk har snakket om at kvaliteten på varene på Expert er dårlig, bare fordi de kanskje har kjøpt seg ettellerannet de ikke var fornøyd med?)

 

 

Videre om produktene, snakkes det også litt om folk som har fått varer som ikke passer; Vi retter alltid opp i slike saker. Enten med nye varer, pengene tilbake, erstatning for å få fikset varene, osv... OM det skulle være noen her som ikke føler at saken er løst opp, og fortsatt sitter med en dårlig magefølelse, SÅ TA FOR ALL DEL KONTAKT - vi ØNSKER KUN å ha fornøyde kunder!!!

 

 

NOEN HER SKRIVER OGSÅ "få tilbake pengene dine" osv.

- Vi tar ingen penger før vi har varene til deg!

Det gjør det TRYGT å handle hos oss!!

 

NOEN skriver også at de har fått inkassovarsel - uten å få varene. Ja, det er riktig - hvis du bestiller varer som ikke kan sendes i oppkrav, så får du en faktura tilsendt i eposten, og så en purring i postkassen din dersom du ikke betaler. Det samme gjelder om du sier du skal hente varen, og ikke kommer innen 10 dager, da får du også en påminnelse.

Men vi sender alltid ut fakturaen pr epost først. Nå sender vi den også i posten, slik at vi er garantert at den kommer frem.

Men om man IKKE betaler - så får man selvfølgelig en purring!!

 

En del kommenterer også nettsiden vår. Det fine med den er at det er masse flotte varer der, men ja, den er litt old-school og rotete. Vi jobber med en HELT ny løsning, hvor du simpeltent velger bilen din, og whips så får du se ALLE varene vi har! :)

 

Så da skal jeg kommentere enkeltsaker nedover;

Ole-H; Vi er de største totalkundene til Rieger i Norge, og har ukentlige forsendelser. Rieger har vært tomme på lager og varene måtte da produseres tenker jeg. Men bra du ble fornøyd da du fikk varene etter 3 måneder :)

 

Chill; Vi har ingen lager i Polen?? Vi har et stort Rieger lager i Sandefjord!! (Vi handler faktisk ikke direkte med noen Polske firmaer)

 

Hakk-og-riper; Vi sjekker varene ved ankomst. Er de ikke i riktig stand, så selger vi dem som b-vare. Rieger har nesten alltid litt dype spor, på grunn av betonglageret hos Rieger som de "sleper" fangerene på! Produktene er som regel ikke ferdig til lakking!! Vi behandler varene meget pent her hos oss, og sender dem også etter de spesifikasjoner transportøren mener er korrekt. For tidligere saker (2005-midten av 07) så kan vi selvfølgelig ta på oss litt kritikk for dårlig pakking, men med ny lagersjef i midten av 07 så har det blitt mye bedre!

 

klovnster: Du har helt rett, vi er 5 "snørrunger" (2 kontorutdannede, 1 økonomutdannet, 1 u-utdannet og 1 ingeniørutdannet). MEN om vi er 20 eller 40 eller 60 år burde vel ikke ha noe å bety. Vi driver en nettbutikk, og jobber da på PC. I tillegg til oss på kontoret, så har vi 2 stk på lageret som sørger for at pakkene blir sendt ut med en gang - så vi er totalt 7 stk her!

Til andre andre som har noe å kommentere på det som jeg ser blir referert som "butikken", så er det kun et kontor og et spiserom, og jeg er helt enig i at lokalet vårt ikke er det fineste, men det skal da ikke ha noe å bety for varene :)

 

Kjeag: Vi kan ikke se hvem som ringer, og tar telefonen hele tiden. Vi har desverre litt ventetid, fordi det fort kan ringe 100-200 stk mellom kl 14 og kl 16, som vi da må ringe opp dagen etter. Så vi ligger alltid litt på etterskudd med telefonen, men tar alle i riktig rekkefølge, og så fort som overhode mulig. Vi har nå et eksternt sentralbord, slik at man kan legge igjen en beskjed, istedenfor å sitte å høre på dårlig ventemusikk i evigheter :)

 

EliteCorrado) Det hender at det er feil på lagerstatus (sendt feil varer, varer som er stjelt, o.l.) - men at vi skal ha sagt at varene er på lager, og så ventet i 5 uker, og så to uker senere sagt at de ikke var på lager alikevel tror jeg ikke noe på rett og slett. Om det skulle være fakta, så får jeg bare beklage, men forstår ikke hvordan eller hvorfor det skal ha oppstått. Om det er en vare som mangler når vi skal sende, så ettersender vi den enten (kostnadsfritt), ellers ringer vi å spør om man fortsatt vil ha e.l..

 

Tombra+King~^Kaoz: Fint om dere leser over hva jeg sier om varene vi selger. Vi produserer ingenting selv, så kvaliteten på en vare utgjøres stort sett av merke,type,osv. Om dere har hatt problemer med kvaliteten på noe, så har dere vel sendt en mail og fått løst problemet regner jeg med!

 

Bassdal) Vi sier aldri "max" så så mange dager. Vi estimerer alltid, utfra hva de som produserer sier. Vi ringer opp folk i rekkefølge, så jeg regner med vi prøvde å ringe deg opp ganske hurtig etter at du ringte oss - men kanskje du var opptatt e.l.

 

SPK) JA, Vi har dataparty her - vi hører på musikk og driver en nettbutikk og er derfor avhengig av å ha "dataparty". Vi har forøvrig blitt litt mer muntre her oppe, så om du skulle finne på å stikke innom en gang til, så føler du sikkert litt flere smil :) Hvilke biler vi som driver firmaet kjører o.l., og om Spiritus mener den er leaset eller kjøpt er vel helt ubetydelig.

 

Bilkristian) Jepp, jeg tror vi har den beste tiden, og kan tilby de fleste merker i alle prisklasser, kvaliteter osv.

Vi har styrt unna bl.a. Polske kopier, dels av prinsipp og dels pga kvaliteten. Og en hel del andre firmaer vi ikke handler med, pga tvert gjennom dårlig kvalitet.

 

TrueBlue) Vi har blitt blidere. Om du synes kontoret vårt er rotete, så har vi fortsatt kontroll på hvor alle kontorrekvisittene våre er. Lageret er for lite, men vi flytter nå inn i store lokaler, og får da plass til å ha en vare pr lokasjon, og da blir det enklere. Vi klatrer ikke på varer og slenger dem heller ikke rundt.

 

200sx4ever) Vi er 7 stk :)

 

Xpression) Fint om du mailer på ny til meg dette med blinklysene, slik at vi får rettet opp i det!!

 

Margido) Vi jobber med ny nettside! Kom gjerne med konkrete tilbakemeldinger!

 

MGR) Om du hadde fått to understell i første omgang, så står det bare ett på fakturaen din, så da hadde du i så fall fått det gratis. Understell nr 2 ett halvt år etterpå som du da ikke hadde betalt for ble da sendt hjem til deg, og jeg ser at det var delfakturert frakt bare, så den er vel egentlig grei den. Men når du da ikke henter pakken, så blir det desverre litt baluba! :(

 

Laggis) Kjenner til den saken, den er litt feil fremstilt, det var noen varer som ble bestilt før jul som kunden ønsket skulle være julegaver, desverre kom de ikke til vårt lager før rett etter jul, og da ble de sendt ut. Vi tok alt på vår kappe, og sa til kunden at han kunne si til postkontoret at de bare skulle sende det tilbake. Resten av historien vet denne kunden, og det er ikke noe vits i å skrive om her, for det er stort sett bare fjas. Saken er løst opp, og alle er fornøyde tror jeg nok! :)

 

Stianh) Om noe ikke passer, så sender man bare et bilde så får man returnere. Ingen problem, så da har du nok misforstått saken litt :( Beklager det, og det var dumt du ikke ble fornøyd med produktet du kjøpte.

 

Turbotassen) Om noen får feil, så tar vi alltid i retur.!

 

Så kommer det noen saker om utstyret vi hadde på firmabilen vår. Det er vel en fin "advarsel" om at man ikke får kjøre med dette på et kjøretøy i trafikken. Om dere ikke synes det, og derfor ikke vil kjøpe produktet, så kan dere synes det. Er uansett en morsom historie synes jeg da, og det er jo ikke snakk om profilering av bedriften vår - det er en del av en varetekst!

 

Golfnos) Da er det nok en forskuddsfaktura. Originalfaktura er alltid sendt pr epost og nå også pr post først. Siden den ikke var betalt ble den purret...

 

Kromlol) Samme saken der...

 

Hyllish) Om hun er 18 eller 81 år har vel svært lite å bety?

 

 

*puh* - det ble en lang tråd, men jeg håper jeg har fått oppklart det viktigste; Vi har ukentlige leveranser, vi lager ingen produkter selv og man kan derfor ikke snakke om "kvaliteten" på varene våre generelt, vi (prøver) alltid å gjøre opp en sak hvor noe ikke passer, noe skal i retur, osv - vi sender ikke ut purringer uten grunn, osv.

 

 

Jeg kommer ikke til å kommentere videre i denne tråden, da ville det blitt en hel masse diskusjon - men om noen føler seg DÅRLIG behandlet, og føler at det er noe som er UOPPGJORT - så send meg for all del en epost på; olejohan@bsbildeler.no - så hjelper jeg selvfølgelig!

 

 

Mvh

Ole Johan Bredland

BS Bildeler AS

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har aldri hatt problemer med BS!

 

Selv om jeg kjører med reklame for dem på bilen så får jeg faktisk ikke tilsendt delene mot oppkav en gang! jeg får delene mine hjem, og i etterkant kommer faktura til meg!

 

Aldri hatt problemer med levering heller. Har til nå handlet hauevis med fangere, og ny bestilling på 3nye kommer om par uker.:)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg og samboeren har handla flere ganger på bs. og da har det gått greit. vi var og henta et justerbart senkesett for en uke siden der. og det manglet deler. har i over en uke prøvd og ringt for å snakke med de. kommer til sentralbordet hver gang. hu får tlf nr mitt og lover at de skal ringe opp. skjer aldri! har sikkert ringt sju ganger nå. det syntes jeg er for dårlig!!! sånne ting er for dårlig. virker så utrolig useriøst. så nå fikk heller norskbildelsenter en stor bestilling på deler. gidder ikke tulle med sånt lenger.

- 2001 peugot 307 2.0 hdi bruksbil

 

- 1985 vw golf 16v gasser prosjekt

 

- 1994 volvo 850 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har heller ingenting negativt å si om bsbildeler.no, eneste var at jeg fikk et annet merke på smoke-turbotrykksmåleren min, men den var jo enda tøffere.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe vondt å si om bs-bildeler men de har ordnet opp, så jeg holder det for meg selv og syntes det er bra "guts" i dem når de tar tak i gammle saker og går grundig til verks og ordner opp etter seg.

 

:respect

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen erfaring med BS er at de er litt forsinket kontra andre leverandører.

Men de klarer å levere utrolig mye.

De sitter med et bra nettverk, noe som gjør meg imponert.

Stå på, er ikke mange som klarer a drive en bedrift så bra når den er i startfasen med så uerfarne drivere.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her begynner å bli temmelig usakelig :(

Vi ringer forøvrig opp alle i riktig rekkefølge som det ble ringt inn, men ofte er det slik at ikke alle tar telefonen, og da tar det litt tid før vi får ringt igjen, men tro meg, vi ringer så fort som vi overhode har mulig. De siste månedene er det helt kaos på telefonen pga salget, beklager det.

 

For min egen del håper jeg at jeg slipper å brenne i helvete, så håper du heller kan sende meg (epost?) litt info på hva jeg eller vi eller noen i BS Bildeler har gjort deg galt, slik at vi kan få rettet opp.

 

Jeg har selv en TV jeg kjøpte på Elkjøp som ikke virker helt som den skal, men jeg ber ikke eieren(e) av Elkjøp om å brenne uansett, selv om det har gått over tre måneder - jeg ba heller om å få et svar om hvordan det lå ann :)

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbopoweren vet vi enda ikke helt hva gjør forresten. Er temmelig mange tuningfolk som har kikket på den, uten å forstå den. Men vi kjøper en del varepartier, og får da med litt diverse pjus. Vi har temmelig god greie på varene våre, men akkurat "Turbopower" fra Simota/X-Racing vet vi ikke hva er, og er så ærlige at vi skriver det også :) Men, det er da 1 vare utav 166.000 på webshopen vår bare :)

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal aldrig handle på bs noe mere bestilte speil adaptere til 100 lapp og port ble på nesten 200! fra sandefjord til horten WFT! så sende dem tilbake for hadde ikke penger til og hente dem. så ble ringdt opp og spurte hvorfor vi ikke skulle ha dem og om di skulle sende dem en gang til. så tenkte jeg greit jeg trenger dem jo men det dem ikke fortalte var att nå ble prisen 600!! helvete måtte betale regninga for begge ganger den var sendt! så 600 for ett par speil adaptere som egentlig koster rundt 100 kr BS BULL SHIT! BILDELER ! SVINDLERE!

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår