stratus Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 bensinmåleren stopper når det er litt over 1/2 tank på bilen,noen som har vært borti dette problemet på en chrysler stratus før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissLee Skrevet November 12, 2007 Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Ja jeg har opplevd den sære tingen der. dvs da jeg kjøpte stratusen min (1996) trodde jeg den var nesten full, men opplevde en gang at den gikk tom og da viste måleren fortsatt nærmere halv tank. Likevel beveget måleren seg opp og ned ved fylling. Har ikke tatt sjansen på å kjøre under halvtank etter det så vet ikke. fikk et tips om en mulig bulk under bilen som kanskje kunne påvirket føleren?? h har du hørt annet?? har også en oljelampe som lyser i tide og utide og en servo som kommer og går.. tips mottas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordi Skrevet Desember 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2007 Ja jeg har opplevd den sære tingen der. dvs da jeg kjøpte stratusen min (1996) trodde jeg den var nesten full, men opplevde en gang at den gikk tom og da viste måleren fortsatt nærmere halv tank. Likevel beveget måleren seg opp og ned ved fylling. Har ikke tatt sjansen på å kjøre under halvtank etter det så vet ikke. fikk et tips om en mulig bulk under bilen som kanskje kunne påvirket føleren?? har du hørt annet?? har også en oljelampe som lyser i tide og utide og en servo som kommer og går.. tips mottas Jeg tror ikke det har noe med en bulk og gjøre... Med tanke på at bensintanken er laget av plast og ikke stål... Men jeg har det samme problemet på min Stratus bare at på min så stopper måleren på litt under 1/2 tank... Jeg tipper det er måle pinnen eller hva det heter som ligger inne i tanken som henger seg fast når det minker på bensinen... Mulig det er noe rust eller drit som kommer i klem inne i måleren... Nå holder jeg på og fikse opp hele bilen min og jeg skal ta ut måleren og se om jeg finner noe... Om jeg finner det ut skal jeg si i fra :thumb Siter Chrysler Stratus 2.0 97mod. Suzuki Baleno 1.6 00mod. Opel Kadett C 2.0S 79mod. Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissLee Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 hei hvordan går det med bilen din? har du fått den i frahverandre? takk for tips om bensinmåler.har også veldig problemer med servo oljelampe og nå i det siste varmeapparatet som ser ut til å virke bare på fullt eller ikke i det hele tatt. vil veldig gjerne gjøre bilen i ordentlig stand men vet ikke helt hvor jeg skal begynne så dine erfaringer mottas med glede om du har noe kunnskap å dele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordi Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 hei hvordan går det med bilen din? har du fått den i frahverandre? takk for tips om bensinmåler.har også veldig problemer med servo oljelampe og nå i det siste varmeapparatet som ser ut til å virke bare på fullt eller ikke i det hele tatt. vil veldig gjerne gjøre blen i ordentlig stand men vet ikke helt hvor jeg skal begynneså dine erfaringer mottas med glede om du har noe kunnskap å dele Hei... Jeg har ikke fåt gjort noe med bensintanken enda... Det blir ikke gjort noe med den med det første... For akkurat nå har jeg ikke noen plass og stå inne med bilen :well: Men hva problemer med servoen er det du har??? Er det motorolje lyset som lyser??? Jeg og har det samme problemet med varmeapparatet... Og det hadde pappa med sin Chrysler Sebring... Og det var bare et printkort som var brent... Men jeg har ikke peiling på hvor den ligger i stratus... Men i Sebring så ligger den inni varmeapparatet unnder hanskerommet... Så jeg tipper det er det samme som er feilen med våre Stratuser... Så du kan jo prøve det... Koster Ca. 150 til 250kr for orginaldel hos Crysler... :hellothere: Mvh. Christer :) Siter Chrysler Stratus 2.0 97mod. Suzuki Baleno 1.6 00mod. Opel Kadett C 2.0S 79mod. Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissLee Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 bla glad for svar for det er ikke lett å komme opp med tips og svar på alt jeg lurer på om stratusen. Blitt litt glad i bilen og selv om den ikke er så fullt så tøff under panseret som jeg synes den ser ut som på utsiden så fortjener den jo å få bli ivaretatt. Problemet med servo er at den ble borte plutselig og så var den borte en stund før den uforståelig datt inn igjen like plutselig som den forsvant. rart.. så var den bare kjempegod og normal igjen, altså veldig presis og lett. Så var den vekk igjen plutselig. og ble ufattelig tung og stratusen er en litt for stor bil til å måtte kjempe rattet rundt .... Servoolje ser helt fint ut ved peiling så er det olje til de forskjellige indikatorene (warm-cold) etc. men det var en som nevnte for meg her forleden at det var ulike metoder for å peile servoolje i ulike biler. Sånn at man hadde en prosedyre man gjennomgikk for å teste nivå i ulike driftssituasjoner som svinge helt over til en av sidene og så peile. etc kan ikke så mye men har velfig lyst å vite hvordan jeg skal få utbedret dette snarest.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 bla glad for svar for det er ikke lett å komme opp med tips og svar på alt jeg lurer på om stratusen. Blitt litt glad i bilen og selv om den ikke er så fullt så tøff under panseret som jeg synes den ser ut som på utsiden så fortjener den jo å få bli ivaretatt.Problemet med servo er at den ble borte plutselig og så var den borte en stund før den uforståelig datt inn igjen like plutselig som den forsvant. rart.. så var den bare kjempegod og normal igjen, altså veldig presis og lett. Så var den vekk igjen plutselig. og ble ufattelig tung og stratusen er en litt for stor bil til å måtte kjempe rattet rundt .... Servoolje ser helt fint ut ved peiling så er det olje til de forskjellige indikatorene (warm-cold) etc. men det var en som nevnte for meg her forleden at det var ulike metoder for å peile servoolje i ulike biler. Sånn at man hadde en prosedyre man gjennomgikk for å teste nivå i ulike driftssituasjoner som svinge helt over til en av sidene og så peile. etc kan ikke så mye men har velfig lyst å vite hvordan jeg skal få utbedret dette snarest.. opplevde noe lignende på min neon det som skjedde der var at reimen var så utslitt at ved brå eller voldsomme svinger så kuttet servoen å virke pga at servoreimen sluret. ta å sjekk den Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luggz Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Ja, bytt servoreima, den er antageligvis slitt. Fant nettopp ut dette i min Stratus, når jeg svinger mens bilen står stille så rykker det og napper i rattet som bare det. Når jeg ser i motorrommet (på servopumpa og reima) mens en annen svinger på rattet, kan man se at pumpa krever såpass mye kraft at den stopper opp og reima fortsetter å snurre. Problemet er bare å få skifta denna driten, det er jo så utrolig liten plass nedi der =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg