Gå til innhold

klima anlegget svikter

Ranger emnet


troonit

Anbefalte innlegg

fikk ikke det feilkode opplegget til :( vetke om det kun funker på nyere modeller ? bilen er tross alt 95 ! :(

 

Hvordan lese ut feilkoder fra klima anlegget, Skal fungerer på klima annlegg av denne typen (se bilde)

 

1. trykk på knappen øverst til høyre på klimapanelet (og hold den inne)

 

2. Så trykker du samtidig på knappen nederst til høyre

 

* Da kommer det opp ch 1 (tror jeg, husker ikke helt) for og endre kanal trykker du på + eller - på tempraturen. I dette tilfellet skal den stå på ch 1 for og kunne lese ut feilkodene.

 

3. så trykker du en gang til på knappen helt nede til høyre for å lese ut feilkodene.

 

art_main_obd-1.jpg

 

 

forklaring på feilkodene finner du her.

 

http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1306/a1306.php&var=

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem som du beskriver her, og jeg fikk følgende feilkoder: 13,5 og 15,7...

Ifølge tabellen betyr dette:

 

13,5: Potentiometern till golv- och defrostklaffen statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet.

 

15,7: Potentiometern till luftflödesmotorn. Klaffen sporadiskt blockerad.

 

Noen som vet hva dette heter på norsk, hvor mye de koster på Audi og/eller om de er stress å skifte..??

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde samme feil med A4 1.8 '98 modell. Etter to turer på verksted i sommer pga lekkasje av kjølevæske fikk jeg ikke mer enn lunken luft ut av anlegget. Umulig å si hvor lenge det har vært slik siden jeg oppdaget det først etter sommeren... Fikk ikke noe feilkoder på panelet i bilen. Viste seg at det var masse dritt/rust i rørene/varmeanlegget inne i bilen. Nappa ut begge kjølevæskerørene (obs - ikke en racer i fagspråket her) som går inn og ut av torpedoveggen (fra pansersiden så klart) og blåste med trykkluft(!). Da spruta det ut brun kjølevæske og shite. Etter dette luftet vi ut anlegget og nå er varmeanlegget som nytt. Har tømt oppi radiatorrens nå og skal rense med vann og skifte til ny kjølevæske etter 10-20 timers kjøring. I følge en mekaniker skal man smekke i radiatorrens annenhvert år. Sikkert greit for oss med 10 år gammel bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår