Gå til innhold

Supraguy: Scorpio 2.9 - Økonomi-drifting bil?

Ranger emnet


-Supraguy-

Anbefalte innlegg

Da får jeg slenge ut litt om bilen da som dere ville. :)

 

Ford Scorpio 2.9i v6 med 150hk orginalt.

 

Det som er gjort med bilen tidligere er.

- Porta topper, trimkam, og fjerna katalysatorer, ca 200hk i den nå og et rått bånndrag. :)

 

Gjort etter vi fikk den.

- Ribba bilen for 193kg!! Orginal scorpio veier vel ca 1300-1400kg? Så nå er den rundt 1100-1200kg. :)

- Sveisa sperre.

- 3 tom takrenne eksos. :D

- Fiksa dynamo

- Den her slår ingen.. Tappa ut 9 l olje fra motor. 4 liter for mye!

- Fått motor til og gå på høyt turtall. Skifta bare pluggene og kobla på lambdaen på eksosen som hadde dotte ut.

 

 

Orginale fjører foreløpig, så er høy og krenger sykt.

Deler egentlig bilen med 2 andre, men jeg er sjåfør og har gjort det meste på bilen.

 

IMG_6489-re.jpg

 

Takrenne. :D

IMG_6492-re.jpg

 

Gidder ikke ta ut asfaltmattene. Ellers ribba.

IMG_6495-re.jpg

 

IMG_6494-re.jpg

 

Motoren da.

IMG_6496-re.jpg

 

IMG_6498-re.jpg

 

Så blir morro og se åsn det går på gardermoen.

Håpe den spinner en del mer enn den originale scorpioen jeg sladda med sist. Bare testa bilen på bløtt til nå. Det var fult på 2 gir med bremsen inne, så går greit vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min bil veier nesten 1600kg på vekta til biltilsynet. Og motoren har bare 145hk org. Hva slags trimkam er det?

 

Kjørte rundt med sveisasperre på min, det funker, men bilen er jo alt for myk, selv med h&r fjører og koni på det stiveste. Men spinner godt, null problem å nå sperra i 2.gir med fullt hjulspinn på våt asfalt. Eller på tør asfalt hvis du har varme/glatte nok dekk

 

Jeg tror ikke på 200hk før du får papirer på det. Selv om ingen tror det er 145hk i bilen min heller :D

 

Morty740 farter jo rundt i 2.8 scorpio med snurre. Det går en del bedre enn min har jeg fått demonstrert.. Fullt turtall, bråslippe clutch i 2.gir and off you go

Lenke til kommentar
Del på andre sider

momo: Bare og hilse på det. Hvis du lurer på hvem jeg har med så er det faren min, hehe. Han hadde så lyst til og være med.

 

Maaa: Jada er ikke en pen bil. :D Men morro er det.

 

Erik Braseth: Jeg vet ikke. Men denne bilen går myye bedre enn den originale. Og jeg tror den går bedre enn merca jeg hadde. (190hk) Han jeg deler bilen med mener det er 250hk. Men det er det nok ikke. Men tror rundt 200hk. Kan prøve å få benkan hvis jeg får sjansen en gang. Husk på at 150 hk på en så stor motor er lite da, så er nok lett å få litt effekt ut av.

 

granada mk2: Jo blir billig morro det her får jeg håpe.

 

Nikdev: Takk! :) Hehe jess blir nok og kappe fjørene hvis bilen funker greit og få dreid til noe spacere kanskje. Hjula er jo halvmeter inn i bilen. :D Klarer meg uten bøttestol tror jeg, hehe.

 

Men nå skal jeg ut å prøve og sette opp kamera i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har tippa minst 200hk i min bil også... Blant annet en s14a som sleit i et lyskryss, for å si det sånn.

 

Har kjørt fra, eller ca likt, mye rart med større motor/mer effekt, men det koker nok ned til hvor mye det satses. F.eks passat vr6 (likt opp til 200+)

calibra 2.0 16v (kjørte fra den etter vi passerte 190)

bmw e39 528ia stasjonsvogn (0 og utover, bmw'n hang etter)

e30 325ix (ja, jeg sleit i starten, men han dro ikke ifra oppover i fart)

s14a (fra 0 tok han oss ikke igjen før godt over 70)

ny volvo s60 d5 (ca likt fra null og oppover til ~160)

 

Men har nok blitt frakjørt minst like mange ganger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har tippa minst 200hk i min bil også... Blant annet en s14a som sleit i et lyskryss, for å si det sånn.

 

Har kjørt fra, eller ca likt, mye rart med større motor/mer effekt, men det koker nok ned til hvor mye det satses. F.eks passat vr6 (likt opp til 200+)

calibra 2.0 16v (kjørte fra den etter vi passerte 190)

bmw e39 528ia stasjonsvogn (0 og utover, bmw'n hang etter)

e30 325ix (ja, jeg sleit i starten, men han dro ikke ifra oppover i fart)

s14a (fra 0 tok han oss ikke igjen før godt over 70)

ny volvo s60 d5 (ca likt fra null og oppover til ~160)

 

Men har nok blitt frakjørt minst like mange ganger :D

 

Hvis du tenker logiskt så må nesten alle av bilene du har kjørt om kapp med ha motor feil eller er det noen som ikke gir på alt.

 

ta eks. calibra 16v , 150 hk mere hester en deg

lettere, og bedre areo dynamik, så tror nok ikke du kjørte fra han i over 190km, men han var smart og slapp opp gassen..

 

men e30 tror jeg på, tok og banka en e30 som vistnok skulle ha 230hk trimma til 325 med gamle omega b 2.5 v6 min i dragrace, skulle se ansiktet på eiern av bmw når vi stoppa, da lo jeg meg i hjel! haha liten lett bmw 230hk? mot tung omega 170hk hehe og jeg vant med over 1 billengde på ca, 300m strekke

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår