mabbutt Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Tjena. Bilen min står dessverre ute pr i dag, og jeg kommer ikke til å få på plass noe garasje før vinteren setter inn. I år kommer jeg til å bruke IS'en mindre på vinteren enn jeg gjorde i fjor, og jeg vil derfor prøve å finne en overtrekkspresenning som kan beskytte mot det meste stort sett hele vinteren. Har noen her inne vært borti NOAH car covers fra Covercraft? Dersom dere går inn på linken nedenfor kan dere lese mer: http://www.autogeek.net/carcovers.html Som det står på siden, så finnes det en presenning med navnet NOAH. Denne egner seg best utendørs totalt sett, skal man tro tabellen som står litt nede på siden. Den er også best på å motstå vann, og er en av dem med best luftsirkulasjon. Garantien er på hele fire år, noe jeg syntes er imponerende når man tenker på hva dette brukes til. Tror dere dette er en god investering for noen som ikke har tilgang på garasje i vinter? Prisen til min bil kom på $219, men pris er ingen hindring dersom den forsvares med kvalitet. Luftsirkulasjon, hvor godt presenningen får unna vann på og UV-beskyttelse er jo tre viktige ting med en slik presenning, og NOAH modellen har "BEST" på samtlige av disse. - Geir Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Skal ikke kimse av Hts sine heller de er av god kvalitet puster godt og koster ca 600,- om jeg ikke husker feil. Fås kjøpt/bestilt på din nærmeste Bilxtra/Hts forhandler Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Har vurdert disse fra AG jeg også, selv om bilen min skal stå i garage hele vinteren kunne jeg tenkt å hatt noe over den, men det har ikke blit noe bestilling enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank_jarle Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 skal bilen stå i garasje vil jeg heller bare anbefale et nylon trekk, er ikke direkte vanavivisende men lufta sirkulerer veldig bra. Det er jo først og fremst støv og rusk som er "fienden" i garasjen, ute derimot så er det vær og vind og da nyter nylon (den blå tynne) svært dårlig, har testet denne selv. Den trekker til seg vann og fuktighet og blir det for kaldt om natta så klistrer og fryser den seg fast til bilen. er selv på jakt etter en sølvaktig pressenning for stasjonsvogn. Har dog vurdert å bygge "portabel" garasje med aluminiums rør, og en god overtrekkspressening, men siden vi bare leier så blir ikke dette så lett. Et eksempel på ferdig laget portabel garasje finner man her: http://www.portablegaragedepot.com/index.cfm?catid=58 http://www.shelterking.com/dakota.php Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mabbutt Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Der var ordet/søkeordet jeg har lett etter i hele dag. "Portabel garasje"! Rimelig, robust og enkelt å montere. Det blir nok heller en slik enn en presenning. Nå gjenstår det bare å se om et av disse firmaene kan sende noe slikt hit kjapt. I tillegg må jeg finne ut hvor robuste disse faktisk er. Det er jo en katastrofe om man skulle våkne og se hele driten knele over bilen... Vet noen om noen norske distributører av slike garasjer? Takk, frank_jarle! Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank_jarle Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Bare hyggelig mabbutt, jeg har ikke sett noen norsk importør av slikt, men sant skal sies at jeg ikke har prøvd å finne heller da. Hvor robust disse er er jeg ikke sikker på, noen arveterer med "all weather", men om det inkluderer tung og våt snø er jeg usikker på. Det som er viktig til en hver tid i så fall er at snåen sklir av og ikke samler seg opp, på et område som er likestort som en bil pluss noe til så vil jeg tippe at det fort kan komme opp i flere hundre kilo hvis snøen er tung og ikke sklir av. Frank Vist du vil ha noe robust så kan man bygge selv da, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
REVLimit Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Bare hyggelig mabbutt, jeg har ikke sett noen norsk importør av slikt, men sant skal sies at jeg ikke har prøvd å finne heller da. http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/product_info.php?products_id=798&osCsid=d6f91c0d96f508ff9a8fda9a3f2ed4f8 Siter 4 ringer, 5 høl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank_jarle Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Fantastisk, en norsk importør. Men fy flate, de tar seg svinegodt betalt, selv med shipment og toll her i Norge så er det jo billigere fra USA. Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg