NeDDz Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Sant det. Nåpolert bil tiltrekker seg nesten like mye småpartikler som en upolert. Litt greit med hvit bil, da klarer man å se litt av galskapen også! :) Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Jeg brukere ørene og følelsen når jeg clayer. Hører der det er dritt som ligger når du drar claybaren over. Kjenner det nupper litt i leiren også, så det er jo ikke noe problem. Dessuten, så går det faktisk overraskende fort å claye en hel bil.... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Dessuten, så går det faktisk overraskende fort å claye en hel bil.... Stemmer det, så lenge bilen er clayet fra før av. Et hel#"%% om bilen aldri har vært clayet, og den er full av partikler! Jeg brukte sikkert over 1 time på bare begge kanalene på mondisen :) Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Å? Hvilken clay brukte du da? Jeg tok en Volvo XC70 og en VW Polo for en mnd side ca. De har vært badet i avfetting, så det var ikke mye der gitt. :P Jeg brukte den Quik Clay pakken fra MG, den tok det veldig lett. Man får jo hissigere clay enn det, så bør vel være gull på de skikkelig drittjobbene. Er det mye asfalt og dritt, så bader jeg bilen i avfetting. Skal jo legges på nytt med polering, voks og sealer uansett. Så om du fjerner noe TW er det vel ikke så farlig! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 TW er vel sannsynligvis vekke allerede :cheers: :happyhappy: Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 TW er vel sannsynligvis vekke allerede :cheers: :happyhappy: Der sa du noe! :P Det står vel det samme på TW-flaskene som på Endurance Gloss til dekk fra MG, "Lasts weeks, not days". Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arevb Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 he he :cheers: :cheers: :cheers: Siter Meguiars :) En bil og du er hekta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDDz Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 TW´n har aldri vært på bilen etter jeg ble den nye eieren ;) Var flink med avfetting ja, og lang spyletid med ht spyler. Har kjøpt meg et slik agressive clay kit, så jeg er klar om noen biler blir lik min :) Ikke alltid det bare er flekker.. Ofte så blir claybaren brun uten prikker. Rett å slett bare fordi det ligger så mye i lakken som ikke går bort med washmit + såpe. Rett å slett et genialt produkt. :pray Siter - Ford Mondeo 1,8 1998 Prosjektet mitt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/179656-ford-mondeo-blir-ungdomsbil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Jepp, men folk må huske på at den ofte spiser polering, lakkbeskyttelse også! :) Så det er ikke å anbefale uten om når man skal hive på noe godsaker. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg