Gå til innhold

Audi A4 2001, ,1,8L, Oljefilter litt bøyd/skadet

Ranger emnet

vwpassat_tdi

Anbefalte innlegg

Hei, det gjelder en Audi A4 1.8L 2001, sedan, som jeg skiftet olje på. Men hadde store problemer med å komme til jævla oljefilteret som er plassert så vanskelig. Prøvde med biltemas filtertang, som var for stor og jeg klarte å lage et par "bøyninger" på filteret og da ville ikke en gang en mindre tang feste seg. Prøvde i en times tid , gav opp. Bilen går på longlife, på ojlefilteret står det 300000KM/2år, men jeg vil bytte olje+filter hvert 10.000km. Vil ikke la motoren gå på slitt olje.

Men spm er: er det farlig med litt bøyd ojlefilter litt her og der??

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OKi, takk for svar. Jeg stikker imorra tidlig og leier løftebukk, stikker en skrutrekker tvers igjenneom og bytter filteret. betalte nesten 230 kr idag for løftebukk pga at jeg brukte jo nesten 1 time på filter dritten. tar ikke sjansen. Takk skal dere ha. Bilen er jo som ny den. Det er min søsters, ikke min heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortype AVV. Verste plassering av oljefilter jeg har sett! Men klarte nå etter 3 timer på Statoil Bjerke og 355+70kr for unyttig bånd tang hos Statoil.

Så å få ut det jævla kosta mer enn oljen. Men jeg helte over 4 liter olje igår + at siden filteret ikke ble bytta igår så var oljenivået på over max. men idag etter at filteret er byttet er nivået akkurat på max, det er vel ikke farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motortype AVV. Verste plassering av oljefilter jeg har sett! Men klarte nå etter 3 timer på Statoil Bjerke og 355+70kr for unyttig bånd tang hos Statoil.

Så å få ut det jævla kosta mer enn oljen. Men jeg helte over 4 liter olje igår + at siden filteret ikke ble bytta igår så var oljenivået på over max. men idag etter at filteret er byttet er nivået akkurat på max, det er vel ikke farlig?

Det er ikke farlig før du kommer over max-merket så du kan trygt kjøre.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider