El_diablo Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Det begynner å bli litt rotete nedi det hellige etter hvert, så jeg lurte å lage til et slags deksel over litt av det. Slik som på mange nye biler i dag... Noen som vet ossen en kan få til noe slikt? Materialer osv... Hvor en får kjøpt deler osv.... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 det kommer ann på hva slags bil du skal ha det på.du kan lage i glassfiber,carbon,plast+++ skal du lage det i glassfiber kan du teipe byggplast slik du vil at dekslene skal være,deretter legge glassfiber på byggplasten.når dette har tørket tar du av glassfiberbitene,lar de ligge en uke,og polerer de med fet polish ca 10 ganger med minst 2 timers mellomrom.da har du en form du kan lage dekslene dine i.deretter legger du ett lag gelcoat (en slags maling med slippmiddel som gir ett inntrykk av lakkert flate) lar den ligge i formen noen timer før du legger et lag med 650g duk som er bløtet i polyester.la dette ligge en dag ca og vips så har du deksler. litt vanskelig å forklare her hvordan du skal gjøre det men prøver du deg fram så er det ikke så vanskelig. mvh kas Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Men hva med varmen fra motoren? Hvordan unngår jeg at dekselet smelter? Er det eventuelt noen sted jeg kan få kjøpt universale deksel? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by Italiano power Men hva med varmen fra motoren? Hvordan unngår jeg at dekselet smelter? Er det eventuelt noen sted jeg kan få kjøpt universale deksel? lager du det i glassfiber eller carbon smelter det ikke.ellers kan du ta en tur på høggern og finne noen deksler fra en ganske ny bil og modifisere det til å passe. her har du dekslet til en kompis som er laget av glassfiber og sparkel.riktig nok rundt motoren men det tåler varmen Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 og her et fra en grønn bmw e36 stv Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 kas: er vel ikke kompissen din som har den pioneer bimmern vel??? den er noe man kallle strøken tror jeg:) Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by liIIebror kas: er vel ikke kompissen din som har den pioneer bimmern vel??? den er noe man kallle strøken tror jeg:) jepp.og den er mer enn bare strøken.mye avansert utstyr i den og. mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pike Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 fett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Originally posted by kas lager du det i glassfiber eller carbon smelter det ikke.ellers kan du ta en tur på høggern og finne noen deksler fra en ganske ny bil og modifisere det til å passe. her har du dekslet til en kompis som er laget av glassfiber og sparkel.riktig nok rundt motoren men det tåler varmen Så jeg kan bare kjøpe meg en liten bit glassfiberduk og litt epoxy på biltema og bruke kreativiteten litt og f.eks hotpaint, så er jeg i boks? Så skal dette tåle varmen? Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 jepp.men ikke kjøp epoxy,kjøp polyester.og du trenger ikke hot-paint aka motorlakk.kan bruke vanlig lakk med klarlakk over. mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 Hm, eventuelt kan jeg jo lage en modell nede i motoren i papp.Klippe og lime, så kan jeg støpe dekselet rundt den... Høres det ut som noe? Men så var det overflaten da, var ikke helt med på hvordan en skal få den til å bli så glatt. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Oktober 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2003 nei nei nei..ikke papp.byggplast.papp fester seg til polyesteren også.hvis du ser på dekslene på bmw over her så er det kun byggplast som er teipet fast så det ligger i jevnt utover flatene.deretter er det lagt glassfiber og sparklet er hel haug. Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Oktober 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2003 mener du plastfolie, slik som du bruker til fukt/dampsperre? I vegger tak osv... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg