Gå til innhold

Motorstyling

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

det kommer ann på hva slags bil du skal ha det på.du kan lage i glassfiber,carbon,plast+++

skal du lage det i glassfiber kan du teipe byggplast slik du vil at dekslene skal være,deretter legge glassfiber på byggplasten.når dette har tørket tar du av glassfiberbitene,lar de ligge en uke,og polerer de med fet polish ca 10 ganger med minst 2 timers mellomrom.da har du en form du kan lage dekslene dine i.deretter legger du ett lag gelcoat (en slags maling med slippmiddel som gir ett inntrykk av lakkert flate)

lar den ligge i formen noen timer før du legger et lag med 650g duk som er bløtet i polyester.la dette ligge en dag ca og vips så har du deksler.

litt vanskelig å forklare her hvordan du skal gjøre det men prøver du deg fram så er det ikke så vanskelig.

mvh

kas

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Men hva med varmen fra motoren? Hvordan unngår jeg at dekselet smelter? Er det eventuelt noen sted jeg kan få kjøpt universale deksel?

lager du det i glassfiber eller carbon smelter det ikke.ellers kan du ta en tur på høggern og finne noen deksler fra en ganske ny bil og modifisere det til å passe.

her har du dekslet til en kompis som er laget av glassfiber og sparkel.riktig nok rundt motoren men det tåler varmen

post-2005-13804852487602_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

lager du det i glassfiber eller carbon smelter det ikke.ellers kan du ta en tur på høggern og finne noen deksler fra en ganske ny bil og modifisere det til å passe.

her har du dekslet til en kompis som er laget av glassfiber og sparkel.riktig nok rundt motoren men det tåler varmen

Så jeg kan bare kjøpe meg en liten bit glassfiberduk og litt epoxy på biltema og bruke kreativiteten litt og f.eks hotpaint, så er jeg i boks? Så skal dette tåle varmen?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei..ikke papp.byggplast.papp fester seg til polyesteren også.hvis du ser på dekslene på bmw over her så er det kun byggplast som er teipet fast så det ligger i jevnt utover flatene.deretter er det lagt glassfiber og sparklet er hel haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider