devil201 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Hei. Jeg kjøpte En Sierra 4x4 for ikke så lenge siden, og noe av det første jeg sleit med var bunnpanna som gikk når jeg tok 1 rolig sladd på lett grus, og kom ca 15 meter etter jeg har rettet opp bilen , så ville ikke bilen gasse eller svinge som vanlig, jeg dytta bilen på nærmeste parkerings plass og så ca 40 meter med oljesøl fra der jeg merket at bilen ikke ville gasse lenger.jeg så under bilen og 2 svære høll i bunnpanna , 1 under og 1 på siden av panna. Kan det være noe annet som har gått siden bunnpanna gikk ? Siden jeg ikke er helt mekanisk av meg så spørr jeg dere med litt erfaring fra sierra :)Og har bestilt ny bunnpanne til bilen nå , hvor mye tror du\dere vil koste å sette bunnpanna på ett verksted ? Mvh devil201 "Sierra Power" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Rådelager som har kommet gjennom kanskje?? slo du ikke borti noe da det ble hull i bunnpanna? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 det var det jeg ikke gjorde skjønner du , så jeg visste liksom ikke hva som kunne ha skjedd? vil det kose mye for å bytte råder? Mvh Devil201 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hvis du ikke slo borti, har deler inne i motoren knekt og kommet ned. Dyr opperasjon. Motoren må nok ut, å du må vel bytte veiv, stempler, topp/ventiler, råder og lagre hvis du er skikkelig uheldig.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 okej..høres jo jevli bra ut mener jeg , for jeg har allerede byttet hjullager, nav, bosse, bærearm m\bærekule,bremseskive, klosser.alt dette privat kosta dette 10000 , og så er det bunnpanna nå.Men ettersom du sier at innmaten har tatt kvelden, er det mulig at bare bunnpanna var sliten og sprakk eller skal den tåle såpass. motorn har bare gått 245 000. Men har tenkt det samme at kanskje noe har gått der inne siden den var sprekt på 2 steder. og var ikke småe høll heller..du får vel begge henda dine inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hvis bunnpanna plutselig sprekker uten grunn, har du hatt RIMELIG varm olje ihvertfall.. Vet ikke om det er stål eller alupanne du har, men de to metallene må bli rimelig varme for å klare å sprekke uten grunn. Er nok innmaten som har tatt kveld.. Prøvd å starte bilen etter hendelsen? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 jeg prøvde å starte bilen etter den stoppa av seg selv den dagen , men ingen reaksjon fra maskin i det hele tatt.Men Men.Tror heller det blir ny 4x4 Maskin på ;) Kanskje Prøve å Mekke litt på bilen da , Grenrør, KKK K26 Turbo og Intercooler dump;) Blire Saker med Stasjonvogna Ja;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg