Gå til innhold

Hjelp: Anlegg til min Hyundai Elantra 1994

Ranger emnet


Sokki

Anbefalte innlegg

#1 kjøpekasse blir som regel ALDRI bra..

#2 har hørt de dyrere dynabel frontsetta og blei IKKE imponert

#3 SAGA er en drittforsterker..

#4 høytalere kobla rett på spiller blir SJELDEN bra.. særlig ikke når spillern er fra biltema

#5 kjøp skikkelige strømkabler

 

dette var det jeg kom på i farta..

 

edit: var ikke prisen jeg klaga på ;)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Toffy hva er maks Watt på Høytalerene?

 

Eatt er ikke veldig viktig, men de komponent sette er på 30W RMS Altså dem kan fungere greit dirrekte på spiller. som har 7W RMS pr kanal.

Suben husker jeg ikke helt sikkert, men enten 150W RMS eller 200W RMS.

 

Den forsterkeren leverer akkurat passe til den suben.

 

Til din prisklasse så har du her ett ganske balansert bilstereo, om du er nøye med innstillingene (så bassen passer med fin flyt til komponentsetta)

 

Men i den kassa får du ganske tidlig avrulling med den suben, men den vil fortsatt gi bra trøkk i lave toner helt ned mot 40 - 50 HZ.

Faren er att den kan føles litt hard i den kassa, det kan løses ved å kjøpe akustiske ventiler 4 og montere i front på kassa. da vil bassen bli dypere og "mykere"

br8700.jpg

 

Dem koster 58,- pr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1 kjøpekasse blir som regel ALDRI bra..

#2 har hørt de dyrere dynabel frontsetta og blei IKKE imponert

#3 SAGA er en drittforsterker..

#4 høytalere kobla rett på spiller blir SJELDEN bra.. særlig ikke når spillern er fra biltema

#5 kjøp skikkelige strømkabler

 

dette var det jeg kom på i farta..

 

edit: var ikke prisen jeg klaga på ;)

 

 

Så du har ikke hørt dette oppsette?

 

Aldri bra med høyttalere på spiller??

 

Har du hart de høyttalera på Biltema spiller?

 

Det har jeg.

Lyden ble bra, men ikke super høyt spillende.

 

Hva er foresten din anbefalling til samme pris? altså 4 høytalere + sub med forsterker for å dra alt.

 

Og du, hva skal han med "bedre" Kabel? denne kabelen er akkurat som 80% av alle andre bilstereo kabler.

Om du tenker på tykkelsen, så spørr jeg deg hva han skal med tykkere kabel på 150W forsterker? Dette trekker egentlig ikke mer en maks 15A

 

Og den kassa er bra, den er nøyaktig like bra som når du lager en kasse. sannsynligvis bedre.

Men som jeg også sa, så er den litt liten til den aktuelle suben, derfor fortalte jeg hva han kan gjøre for å løse dette om det er ett problem for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørt BEDRE høytalere på biltema spilelr, fungerte RÆV..

tenkte større strømkabel ja, da han sikkert skal oppgradere en gang..

 

og som sagt, sier det er knall pris, men han blir ikke fornøyd så lenge, men absolutt en knall pris..

 

kan sette opp et annet oppsett da, og se hvor lavt jeg kommer ;)

 

Morel Pulse 5 kompsett NOK 1 298.00

Resonant Engineering RE12 sub NOK 598.00

US Amps XT800.2 2x100 watt RMS NOK 1 398.00

Totalt NOK 3 294.00

 

 

2-300kr i tillegg der, så får du med kabler også :)

 

men ville nok ikke kjøpt den forsterkeren, for så lite watt på en sub er ikke å anbefale.. legg 1000 kr ekstra i sub forsterker, og du kan kjøpe en US Amps XT2000D isteden :)

'97 Polo Color Consept 1,6l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsterkeren holder kun til frontsettet, da du alt har sagt att høyttalere på spiller ikke funker.

Og du mangler ett komp.sett.

 

Og det du sier om høyttaler på¨spiller er helt riktig, ett gromt frontsett krever 50 - 100W RMS effekt. da blir det dårlig når den får 7W RMS.

 

Men ett enkelt frontsett som tåler 30W RMS spiller mye bedre med 7W RMS en den bra frontsette. Da den billige og enkle frontsettet får nesten den effekten den klarer altså dette drives da greit.

Da vill heller ikke diskanten slite, så den vill spille uten problemer, samme med mellomtonen.

 

Men på forsterker blir det klart motsatt.

 

og hva skal han med kabel som tåler 150A når han kan trekke 15A??

 

Han sier jo att krave ikke er super avansert, og han vill beholde spiller, som er fra Biltema.

 

Om han oppgraderer senere, så må han bytte mye uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit, hvis han vil ha crap og aldri oppgradere, så kjør på :p møkk amp til sub, som han kommer til å svi fordi han vil ha mer guffe ;)

 

kjør på..

 

Han kommer ikke til å svi den suben, med den forsterkeren.

 

Om han gjør det, så vil han også svi Den suben du anbefalte med en 600W US mono også, da han ikke hører forvrengninger og ikke stiller inn riktig.

 

Det var ikke uten grunn for att jeg valgte akkurat DEN suben og DEN forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer ikke til å svi den suben, med den forsterkeren.

 

Om han gjør det, så vil han også svi Den suben du anbefalte med en 600W US mono også, da han ikke hører forvrengninger og ikke stiller inn riktig.

 

Det var ikke uten grunn for att jeg valgte akkurat DEN suben og DEN forsterkeren.

 

Hvordan vet du at han ikke kan svi suben med den forsterkern?

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du valgte DEN subben og DEN forsterkeren fordi du ike hadde penger du..

 

Nei, jeg har valgt den 4 ganger og alle som har kjøpt bilene i etter kant har behold anlegget og vært fornøyde ;).

 

Jeg har hatt mange mye dyrere suber selv både tidligere og i etter kant.

 

Nå fortiden skal jeg kjøre Vega i Lukka kasse. Forrige bilen kjørte jeg 2 stk 12" Seas lotus, med vær sin Helix mono blokk.

Og før der i samme bil hadde jeg 2 stk 12" Peerless.

Så om du trur jeg anbefaller mine stereo fordi jeg ikke hadde råd, så tar du feil, det var trådstarter som satte pris grense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår