Gå til innhold

Bygging av motor

Ranger emnet


VolvoGeneral

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og en kompis har tenkt å bygge oss en 142 med ca 300 heste kansje. er ikke helt sikkre enda. vi har Carret T3 turbo vist det kan stemme? og InterCooler, Monifold, Siliconslanger, DumpVentil og 3" anlegg fra turbo og ut.

 

Også har vi en Rød blokk som vi har liggenes. husker ikke navnet på den men er i allefall 2,3 og den emd orginal svidd veiv. problemet er at vi bare har veiva og blokka igjen. husker ikke hvor vi har lagt resten :(

 

Så lurer egentlig på hvor mye penger vi må legge ned? og om vi kan bruke den blokka? vi skal gjøre alt selv.

 

MvH Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det letteste er vel egentlig å få tak i en FK/FT motor med underspyling og heller bygge på den.. Passerer ganske kjapt 300hk med en slik motor og ikke så veldig mye modd..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligger på alt fra 5 til 15.000kr. Kommer an på stand osv..

 

Hvem av de som er best er ikke godt å si.. Vet at den ene av dem er høytrykksturbo og den andre er lavtrykksturbo. Men husker ikke hvem som er hvem.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dem bare har blokka og veiv, så trenger dem jo innsprut osv. Lettere å kjøpe FK/FT da den er komplett og har greit med HK og får greit med HK ved å gjøre minimalt..

 

Hvem av de som er best er ikke godt å si.. Vet at den ene av dem er høytrykksturbo og den andre er lavtrykksturbo. Men husker ikke hvem som er hvem.

 

FT har 165 hk

FK har 135 hk (Lavtrykk)

Det er samma motoren, men på FK så har du ikke justerbar WG

og lader ca 0.2bar

FT lader på rundt 0.5-0.6 (shoot me if im wrong)

FK bygde volvo for og ha en økonomi motor, men som enda hadde noen esler og jobbe med.

 

Så lenge motoren er fra 1993 og oppover så har alle b230 motorene underspyling, hvilket som er en vesentlig fordel om du skal presse motoren for hester, underspyling reduserer varme med opptil 20%

 

Så eneste som egentlig skiller disse er akumulatoren på turbon.

Det sies at motorene skal tåle opptil 300 hk med orginal bunndel i god stand.

 

Vi har lyst til å bygge opp helt. få gromme deler i blokka som holder. er et prosjekt vi skal holde på med mot sommern.

 

Sjekk ut Parner.

 

http://www.stenparnermotor.se

 

Der finner du mye snacks til disse gamle traverene.

 

Kjøp deg h-profil råder, mahle stempler, 531 topp.

 

Kjøp et megasquirt sprut, billig og bra. (http://www.megasquirt.info)

 

Sveis deg ett eget innsug og grenrør.

Om du setter deg inn i det så er det en grei prosess og lage.

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt det er dårlig kina-kvalitet på rådene fra SPM.. til og med avvik i lengdene på rådene :P

 

Det vet jeg ingenting om, kjøpte mine der, dem fungerer iallefall fint. Men jeg vet ikke åssen erfaringer andre har med parner.

- 90 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 89 Volvo 740 16-Valve Snurre

- 86 Volvo 740 Snurre cooler

- 97 Volvo 940 snurre og -95 940 banebil.

Gøy på landet, kjøre uten lappen kan`ke vi by`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har hørt mye om SPM råder her :)

Ingen som har opplevd det?

 

Mine var hvertfall rette og like lange.. FLAKS!

Og ikke minst rimelige!

Samtidig har de bevist gang på gang at de holder for mye effekt..

 

Tror det er ganske mange bildeler som blir produsert i lavkostland selv om administrasjonen ligger i f.eks USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår