Gå til innhold

Lage basskasse i glassfiber

Ranger emnet

K3nt_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal lage kasse i glass fiber o ghar tenkt til å utnytte plassen best mulig.

Problemet mitt er å lage bakrunnen. Jeg skal legge glassfiber inntil vinylen som er i bagasjen. Jeg skal legge plast bak når jeg legger første laget med fiber, men jeg trenger noe som hefter plastikken men som ikke legger igjen merker når jeg fjerner plasten igjen.

Noen som vet hva jeg kan bruke?

Eller alternativer til plast også?

Det må uansett kunne formes inntil vinylen i bagasjen. Og kunne tas av uten at det er merker etter det.

Svar tas i mot med takk! :)

K3nt_

Hilsen

K3nt_

Mitsubishi-Klubben Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEIP! Jeg har brukt maskeringsteip slik jeg lærte det av han med "Chris tutorials", men det ble bare med i støpen fant jeg ut. Bred, brun pakketeip funker nok bedre. :)

Folie er fint det. Du teiper opp passe store biter slik at de overlapper hverandre. Ellers kan du jo sette 10.000 volt i bilen og håpe på at du får plastfolie til å klistre seg fast med statisk elektrisitet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en mal av papp. Teip den sammen slik at den blir utforma som basskassa skal være. Dette gjør du selvsagt i bilen der kassa skal være. Malen trenger ikke å være nøyaktig på utsia. Kle den på innsiden med aluf-folie. Når dette er teipet godt på yttersiden, tar du allt ut av bilen og støyper så mange lag du bare gidder (Da slipper du polyester søl i bilen. Det får du GARANTERT med det sølet der). Et lite tips er 6-7 lag og i tilegg støype noen avstivere. Legg også godt med overlappende duk i ALLE hjørner. Vil også anbefale deg og støype ned MDF ringer dær Subben skal sitte.

Bruk rimelige pensler når du jobber med polyesteren, og ikke bruk målebegeret til mora di (det gjorde jeg, og den smelta ;) )

Jon Arve Sporstøl

President Club Honda Norge

Honda entusiaster, nye som gamle - Foren dere! Bli medlem i Club Honda Norge HER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider