Gå til innhold

Småbulka '88 740 GL - work to be done!

Ranger emnet


Keltern

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Etter at ei kjerring fra Molde brøt vikeplikta si her på Lillehammer i august, har jeg fått takst på karosseri-skadene. :)

 

Av knust blinklys på venstre fremre hjørne, samt en ødelagt framskjerm og en lettere inntrykt bakdør later det til at jeg får igjen 14.000,-

 

Nå ble forgasseren en smule ustø i drift også, men håper på å få gjort noe med dette også, eventuelt bare bytte motor eller gå over til injection? :)

 

Dette var for min del relativt gode nyheter etter å ha gått i lang tid å ventet på at kjerringa skulle få sendt inn skademelding! :tannløs:

 

Det jeg lurer på da, er om dere har peiling på priser på venstre framskjerm, blinklysglass og bakdør? Eventuelt om det går ann å få tak i lakk i "løsvekt" slik at jeg kan få en bekjent til å gjøre jobben i sånn nogenlunde samme farge, samt pris på denne.

 

Jeg håper og tror at jeg skal få dytta totalsummen godt under 14.000,-, og jeg håper noen av dere sier seg enig i at det skal gå bra! ;)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går sikkert det, men antar at jeg må lete en stund..

 

Er ikke sikker, men har fått følelsen av at koksgrå(?)/mørkegrå metallic ikke er den vanligste lakken brukt på 740? Kan være at jeg ikke har tenkt så mye over det før...

 

Hvor mye vil du/dere anta at disse delene blir kostende til sammen? I forholdsvis strøken tilstand? :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det blir nok litt langt unna, men det er jo en mulighet! ;)

 

Jeg har fått mine responser fra svigers, som jo har masse erfaring siden han er mekaniker (uvisst om han er faglært, men uansett).

 

Han mener jeg bør få en ny taksering, da han mener denne første på 14.000,- var for liten. Jeg er jo enig i at jeg bør få tatt en taksering til, for å være sikker. Han er også uenig i at jeg bør ta fatt saken selv, for å være sikker på at bilen blir pen og hel i front. Der stopper fornuften for min del, da jeg for det første ga bare 15.000,- for bilen og for det andre mener jeg det er viktigere ting å konsentrere seg om på bilen (clutch, bremser, opplagring og simmering på kardangen etc etc). Så i mine øyne blir det veldig feil å "bruke" 14.000+ på en kosmetisk operasjon, bare for å få lakken til å stemme! :P

 

Noen uenige i det jeg sier? :)

 

Som jeg har sagt tidligere, så gjelder det blinklys og framskjerm venstre front, samt en lettere inntrykket bakdør. Og som jeg kom på nå så må jeg nok ha ny frontfanger. Men det er usikkert om eventuell skade på for eks. innerskjerm er tatt med i regningen.

 

Jeg skal laste opp et par bilder, om noen vil se og kommentere. :well:

bilde 1

bilde 2

bilde 3

bilde 4

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er tross alt 19 år gammel, og har sikkert en hel del små skjønnhetsfeil, så en skjerm som ikke matcher resten helt 100% er sikkert ikke så voldsomt farlig. Skal du ha bilen perfekt, så vil du heller koste på den en hellakkering senere.

 

Mao, bytt skjermen selv.

 

Btw, plasten på fangeren din så litt rar ut, sikker på at ikke du må bytte den og?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde få mer igjen enn 14,000,- Jeg fikk en skade på samme sted på 940 min etter at en rygga på meg. Fikk en liten ripe i fangeren en bulk på 5x15cm 1cm inn rett under bliklyset og knust blinklys. Jeg fikk igjen 11,000,- Kostet meg 1000,- å reparere:roll:

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikkke hvor stor skade det er på bakdøra di men om den må byttes er ikke den billig å kjøpe ny... på min 360 fikk jeg igjen 14500 og da var det stor bulk i døra og så vidt i baksjerm kanal..

så om du har en skade foran og en bak: 13000 + 14500 = :D

Kanskje ikke så mye men litt mer, ja!

 

Hvor takserte du foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er tross alt 19 år gammel, og har sikkert en hel del små skjønnhetsfeil, så en skjerm som ikke matcher resten helt 100% er sikkert ikke så voldsomt farlig. Skal du ha bilen perfekt, så vil du heller koste på den en hellakkering senere.

 

Mao, bytt skjermen selv.

 

Btw, plasten på fangeren din så litt rar ut, sikker på at ikke du må bytte den og?

 

Ja, det er akkurat den tanken der jeg har også. Who cares om bilen har skjønnhetsfeil, når jeg kan bruke pengene jeg sparer på å gjøre den i teknisk bedre stand! :)

 

Hvor takserte du foresten?

 

Bakdøren må nok byttes, men det blir uansett byttet med skrotdeler regner jeg med, så veldig dyrt blir det jo ikke! :)

 

Jeg fikk taksert karosseriskadene hos Lillehammer Bilskadesenter.

 

Svigers spurte meg om denne prisen kunne være eksklusiv lakkeringen? Dette tok jeg da som en selvfølge at det skulle være inklusiv alt, men ble nesten litt usikker etter at han spurte... De kan da ikke taksere en jobb, og så utelate det viktigste? Hehe! ^^

 

Så nei, jeg kommer nok til å drite i "tipset" til svigers den gangen her, uansett hvor dum han måtte mene jeg er. Uansett vil jeg jo tenke nøye over saken, med tanke på hvor jeg skal få tak i deler osv.

 

Ut i fra bildene, ser dere for dere skade på innerskjerm? Jeg har ikke tenkt over det når jeg har gløtta nedi motorrommet, men jeg kan ikke huske å ha sett tegn til det iaff... Hva tror dere? Det er jo ingen dyp skade, i mine øyne iaff! :P

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min ble kjørt på forkjørsvei, mens bilen som brøt vikeplikten skulle i samme retning, men la ikke merke til bilen min som kom kjørende (dama mi som kjørte). Hun gadd da ikke legge merke til trafikken ellers og kjørte så rett inn framfor dama mi, slik at volvon min trykte kraftig inn høyre framdør på toyotan som kom. Denne fikk da en såpass kraftig dytt at ræva på toyotan slang inn i min bakdør..

 

Så, nei, ingen gammel skade! Hehe! :)

'90 Audi Coupe Quattro aka problembarnet

1 ny feil på bilen = 1 erfaring rikere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår