Gå til innhold

MegaSquirt spørsmål..

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

Har et MS V3 med MS2 Prosessor i.

Har ikke ledningsnett, tenkte å lage et selv.

Hvilke rele skal stå i relekortet? sto ingen i..

 

Hvor lang tid brukte DU, på montering av MS, fra begynnelsen til start av motor?

Hvilke utfordringer møtte du på?;)

 

Hvor finner jeg skikkelig manual på oppkopling samt tips o.l?

 

Jeg kan bruke f.eks en kjølevæske temp.føler som føler på innsugsluft ja?

 

Hadde også vært fint om dere hadde informert om deres tennings-anlegg! :D

 

Mvh.

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et MS V3 med MS2 Prosessor i.

Har ikke ledningsnett, tenkte å lage et selv.

Hvilke rele skal stå i relekortet? sto ingen i...

 

Vet ikke, har aldrig brukt relekort.

 

Hvor lang tid brukte DU, på montering av MS, fra begynnelsen til start av motor? .

 

Går greit å koble det opp på en kveld om du har alt klart, men om du aldrig har hold på med slikt før kandet jo ta litt lengre tid.

 

Hvilke utfordringer møtte du på?;)

 

Utfordringer du fort kan møte på er triggerproblemer av typen støy. Feilkobling er jo altid en liten faktor. Men det problemet som jeg tror skaper mest trøbbel blant folk er gjordings feil, fordårlig gjordete sprut og sensorer.

 

Hvor finner jeg skikkelig manual på oppkopling samt tips o.l? .

 

Megamanual er ved beste plassen å lete. Alt du trenger for selve oppkoblinga er jo koblingsskjemaet.

 

Jeg kan bruke f.eks en kjølevæske temp.føler som føler på innsugsluft ja?

 

Det går ant å bruke ja, men er ikke å anbefale, da den er ganske mye tregere en en innsugstempgiver.

 

Hadde også vært fint om dere hadde informert om deres tennings-anlegg! :D .

 

Jeg har koblet opp en del MS er. Har for det meste brukt Tenningsluttsteg og fordeler. Enklest og helt greit. Personlig liker jeg ikke å bruke innebygd tenningsforsterker, da du må koble coil rett inn i hjernen. Mye forstyrrellsespotenialet med det! Finnes også CDI bokser som er fult kompatible med MS om du ønsker kraftigere tenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for god forklaring!

 

jeg har nå B230K, er det mulig å bruke noe av det som tennings anlegg, eller må jeg lage et selv?

 

Litt usikker på hvordan fordeleren til K motoren er. Om det er halgiver eller kansje det er den som har Induktiv giver??? Iallefall... bruk fordeler fra f.eks 230f eller 230a de har hallgiver. bruker du fra A motorn må du plukke den sund og sveise fast loddene så du får bort forskyvninga. Ellers kan du bruke coil og tenningsmodul fra A motorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår