Gå til innhold

Bremseoppgradering Corsa B

Ranger emnet

tord

Anbefalte innlegg

288mm bremser for 4-bolt, foran

Med dette bremsesettet får du samme bremsene som på de nyeste Opel Calibra Turbo. Skiva måler 288x24mm. Settet passer til Corsa A/B, Kadett E, Astra F, Calibra og Vectra. I dette settet får du skiver, klosser og calippere. Minimum 15" alufelg eller 14" stålfelg må benyttes med disse bremsene. Pris: 4 700,-

Dette er fra firmaet protrim.no som driver mye med opel.

Jeg bare lurer på om dette er lov å montere på en corsa b 1.4i 16v 90hk (som etterhvert blir tunet til 120-130hk).

Altså må bilen vises med bremsene. Og hvor mange HK vil bilen være godkjent for ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke vise bilen for å bytte til større bremser. Men 14 stål felger tviler jeg på passer.

Har hele tiden kjørt med 284x24 på corsan min.

Om du kjøper brukte calippere og nye skiver kommer du billigere ut enn hva protrim tar.

Ser du bor på gjøvik så kan være behelpelig med å borre om skiver fra 5-4 bolt. Gjort dette på mange sett.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er standard opel bremser, trenger ingen godkjenning på dette.

Skal du absolutt ha det i vognkortet bør du bruke hovedsylinder og bremsekraftforsterker fra samme bil som bremsene er fra.

Som han ene sa på topp til meg når jeg bygget om til skiver bak og spurte om jeg måtte godkjenne.

Det kan du, men ser ikke poenget. Den dagen du vill sette på org bremser ved salg o.l så er ikke bilen godkjent lengere.

Må nok ha 15" felger ja.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å kjøpe skiver og calippere.

Skivene har boltmønster 5x110, disse må borres om til 4x100.

Må også ha en senterring på skiva da navet er mindre på biler med 4-bolt konta 5-bolt.

Calippere er bolt on.

Skiver bak krever liit bearbeiding ala sveise på ny braketter, håndbrekk kabel fester++

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider