tord Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 288mm bremser for 4-bolt, foran Med dette bremsesettet får du samme bremsene som på de nyeste Opel Calibra Turbo. Skiva måler 288x24mm. Settet passer til Corsa A/B, Kadett E, Astra F, Calibra og Vectra. I dette settet får du skiver, klosser og calippere. Minimum 15" alufelg eller 14" stålfelg må benyttes med disse bremsene. Pris: 4 700,- Dette er fra firmaet protrim.no som driver mye med opel. Jeg bare lurer på om dette er lov å montere på en corsa b 1.4i 16v 90hk (som etterhvert blir tunet til 120-130hk). Altså må bilen vises med bremsene. Og hvor mange HK vil bilen være godkjent for ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Trenger ikke vise bilen for å bytte til større bremser. Men 14 stål felger tviler jeg på passer. Har hele tiden kjørt med 284x24 på corsan min. Om du kjøper brukte calippere og nye skiver kommer du billigere ut enn hva protrim tar. Ser du bor på gjøvik så kan være behelpelig med å borre om skiver fra 5-4 bolt. Gjort dette på mange sett. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tord Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 ok, men hva hvis man ønsker å få det godkjent.. er det noe problem å få godkjent bremsene til protrim? så jeg må ha 15" vinterfelger da...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Dette er standard opel bremser, trenger ingen godkjenning på dette. Skal du absolutt ha det i vognkortet bør du bruke hovedsylinder og bremsekraftforsterker fra samme bil som bremsene er fra. Som han ene sa på topp til meg når jeg bygget om til skiver bak og spurte om jeg måtte godkjenne. Det kan du, men ser ikke poenget. Den dagen du vill sette på org bremser ved salg o.l så er ikke bilen godkjent lengere. Må nok ha 15" felger ja. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tøråsen_racing Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Hvordan er det å bygge om til skiver bak egentlig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tøråsen_racing Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg å kunne tenke meg å sette på calibra turbo bremser foran. kan du forklare litt om hvordan det gjøres? corsa tuner:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Er bare å kjøpe skiver og calippere. Skivene har boltmønster 5x110, disse må borres om til 4x100. Må også ha en senterring på skiva da navet er mindre på biler med 4-bolt konta 5-bolt. Calippere er bolt on. Skiver bak krever liit bearbeiding ala sveise på ny braketter, håndbrekk kabel fester++ Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg