Dimmu87 Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 skulle til å sei det same som Aceofspades, finn en to fire du :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 JA, Sant det, Enkle er ofte det beste :word_ms hehe Men trur eg innvistera i slik jekk dei he på biltema. Takker for alle tilbakemeldinger. Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 styr unna biltema alu racing jekk. den spjæra når bilen min var jekka opp og datt ned. ikke moro. jeg har kjøpt min racingjekk hos jacobs autosupply. den er enda mindre og lavere enn biltema sin og koster bare 100kr mere....fin jekk Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Treverk er kjekt å ha. For å få en jekk under min må jeg først kjøre opp på en 2"x4" og vidre opp på en 4"x4". Ser for meg at det blir ukurant å bytte hjul om jeg punkterer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Fikk sjekket opp på meknonomen, den alu. jekken er 8 cm på det laveste. Skal måle på bilen min nøyaktig kor monge cm klaring eg har. Muligens det går med 8cm. Men det beste hadde vår en på 5cm. Har 18" felger no å skal jekken under med 15" felger blir det verre igjen. :angelsmili: Takker for alle svar! Men hvis høyden på bilen endrer seg drastisk ved overgang fra 18" til 15" så har du gjort noe alvorlig feil... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Men hvis høyden på bilen endrer seg drastisk ved overgang fra 18" til 15" så har du gjort noe alvorlig feil... ikke alle bryr seg så veldig mye om rett rulleomkrets... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Men hvis høyden på bilen endrer seg drastisk ved overgang fra 18" til 15" så har du gjort noe alvorlig feil... 15" hjula fjærer mer på gummien, så om rulleomkretsen er samme så vil bilen bli lavere i karosseriet når du har på 15" i forhold til 18" med knall hard lavprofil der dekka ikke gir etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 15" hjula fjærer mer på gummien, så om rulleomkretsen er samme så vil bilen bli lavere i karosseriet når du har på 15" i forhold til 18" med knall hard lavprofil der dekka ikke gir etter. Du må huske å fylle luft i dekkene dine Larsen... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Du må huske å fylle luft i dekkene dine Larsen... Viss du har så mye luft i dine 14-15" hjul at de ikke fjærer eller blir lavere så tror jeg at du har en enorm dekkslitasje i midten av dekka dine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Viss du har så mye luft i dine 14-15" hjul at de ikke fjærer eller blir lavere så tror jeg at du har en enorm dekkslitasje i midten av dekka dine. Hehe, fjærer nok litt mer i traktordekk enn lavprofil ja, men ikke så voldsomt at bilen blir flere cm lavere! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Jeg så et slikt "gruppe a" kit på ebay forresten.. Dvs. sånne "Jekkeben" som man sveiser inn i karross, så løfter de bilen... Jeg kan ikke garantere for kvaliteten, selvsagt.. Og jeg husker ikke hva jeg søkte på, men det lå ganske mange slike sett ute og de var ikke fryktelig dyre. Jeg ville ikke stolt så mye på de at jeg hadde lagt meg under bilen :P Men man kunne vel brukt slike til å jekke den opp og så etterpå satt bukker under. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Da syns jeg det er enklere å bare kjøre opp på noen 2"-4" planker Butcher! Må vel lage forsterkninger i karossen med slike bein? Er jo liksom ikke bare å kappe bort jekkfestet og sette inn sånn "gruppe a kit" bein. Men hadde værdt knall på en driftebil! Men har de sluttet å bruke sånne i motorsport? Ikke sett det siden det "glade" 80-tall Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-164E Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 styr unna biltema alu racing jekk. den spjæra når bilen min var jekka opp og datt ned. ikke moro. jeg har kjøpt min racingjekk hos jacobs autosupply. den er enda mindre og lavere enn biltema sin og koster bare 100kr mere....fin jekk Okei, Men sjekket internett siden til Jacobs Auto supply, muligens eg som er steike blind og det har vår en lang å hard søndag:sleeping men finner ikkje garasje jekk der. Men har sendt mail da så om dei har regner eg med eg får vete det! Inntil videre før det holde med treverk. Siter Volvo 164 e bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.