Gå til innhold

Racing Garasje jekk

Ranger emnet


Volvo-164E

Anbefalte innlegg

Fikk sjekket opp på meknonomen, den alu. jekken er 8 cm på det laveste. Skal måle på bilen min nøyaktig kor monge cm klaring eg har. Muligens det går med 8cm.

 

Men det beste hadde vår en på 5cm. Har 18" felger no å skal jekken under med 15" felger blir det verre igjen. :angelsmili:

 

Takker for alle svar!

 

Men hvis høyden på bilen endrer seg drastisk ved overgang fra 18" til 15" så har du gjort noe alvorlig feil...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis høyden på bilen endrer seg drastisk ved overgang fra 18" til 15" så har du gjort noe alvorlig feil...

 

15" hjula fjærer mer på gummien, så om rulleomkretsen er samme så vil bilen bli lavere i karosseriet når du har på 15" i forhold til 18" med knall hard lavprofil der dekka ikke gir etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15" hjula fjærer mer på gummien, så om rulleomkretsen er samme så vil bilen bli lavere i karosseriet når du har på 15" i forhold til 18" med knall hard lavprofil der dekka ikke gir etter.

 

Du må huske å fylle luft i dekkene dine Larsen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har så mye luft i dine 14-15" hjul at de ikke fjærer eller blir lavere så tror jeg at du har en enorm dekkslitasje i midten av dekka dine.

 

Hehe, fjærer nok litt mer i traktordekk enn lavprofil ja, men ikke så voldsomt at bilen blir flere cm lavere!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et slikt "gruppe a" kit på ebay forresten..

Dvs. sånne "Jekkeben" som man sveiser inn i karross, så løfter de bilen...

 

Jeg kan ikke garantere for kvaliteten, selvsagt.. Og jeg husker ikke hva jeg søkte på, men det lå ganske mange slike sett ute og de var ikke fryktelig dyre.

 

Jeg ville ikke stolt så mye på de at jeg hadde lagt meg under bilen :P Men man kunne vel brukt slike til å jekke den opp og så etterpå satt bukker under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg det er enklere å bare kjøre opp på noen 2"-4" planker Butcher!

 

Må vel lage forsterkninger i karossen med slike bein? Er jo liksom ikke bare å kappe bort jekkfestet og sette inn sånn "gruppe a kit" bein. Men hadde værdt knall på en driftebil!

Men har de sluttet å bruke sånne i motorsport? Ikke sett det siden det "glade" 80-tall

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styr unna biltema alu racing jekk. den spjæra når bilen min var jekka opp og datt ned. ikke moro. jeg har kjøpt min racingjekk hos jacobs autosupply. den er enda mindre og lavere enn biltema sin og koster bare 100kr mere....fin jekk

 

Okei, Men sjekket internett siden til Jacobs Auto supply, muligens eg som er steike blind og det har vår en lang å hard søndag:sleeping men finner ikkje garasje jekk der.

 

Men har sendt mail da så om dei har regner eg med eg får vete det!

 

Inntil videre før det holde med treverk.

Volvo 164 e bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår